woensdag 8 april 2020

8 april 2020

Dag van:
Met weemoed bekijk ik het zonnetje als ik de trap af naar beneden loop...
Vandaag geen ''buitenspelen' voor mij...
En weinig pauze....
Het wordt een dagje stevig bufferen achter de pc....
En dat nog wel op mijn vrije woensdag....
Van... tijd speelt in corona tijd geen rol...
Of toch wel....?
Men heeft nog nooit zo wat tijd betreft met de handen in het haar gezeten...
Tijd betekent structuur...
Structuur betekent zekerheid...
Tijd betekent genezing.... in veel gevallen dan....
Tijd betekent hoop...
En waar de tijd stopt, houdt de hoop op....
Maar breekt er wel een nieuw tijd aan....
Van tijd betekent in deze crisistijd vooral geduld hebben ook...
Tjonge wat een geduld kan een mens opbrengen....
Geduld op een betere tijd....
Geduldig wachten voor je de anderhalve meter afstand in acht kunt nemen... voor de kassa... bij de winkelwagentjes....op de stoep totdat je ergens langs kunt...
Geduld tot de premier met zijn hoofd om het hoekje van de deur verschijnt... om ons de ontwikkelingen te vertellen...
Van.... nee in een periode van wirwartijd speelt tijd juist een belangrijke rol....
Maar anders dan we gewend zijn...
Tijd zonder haast zou je het bijna kunnen noemen...
Van... maar toch móeten er vandaag dingen af....
Ik kan niet eeuwig leuke lesjes blijven maken....
Ik kan niet alle dagen in contact staan met leerlingen en ouders...
Op honderd en één manier inloggen met weer andere gebruikersnaam en weer ander wachtwoord...
Er ligt een bult administratie te wachten... want ook dat gaat door...
De rapporten mogen dan wel klaar zijn maar de handelingsplannen moeten afgestemd worden op de ontwikkelings perspectief plannen...
Ga d'r maar aan staan....
Van.... geen zon dus voor mij vandaag....behalve dat hij irritant op mijn beeldscherm schijnt...
Van... of toch nog zon ....?
Op mijn mobiel zie ik iemand van het epileptische centrum inbellen ....
Ha.... altijd goede, gezellige en vooral lange gesprekken.....
En al bijpratend neem  ik plaats in mijn tuinstoel....
De luxe van thuiswerken....
De laatste keer dat ze belde hoorden we net van Ben.... en was ik nog in tranen...
Maar ook nu heeft de tijd niet stilgestaan.... en ben ik weer een stuk aanspreekbaarder....
Na de social talk.... de belangrijke zaken.... bijpraten over de ontwikkelingen van een leerling....
Van... een uur later is de zon iets gedraaid en heeft alleen de helft van mijn beeldscherm nog last van de inschijning....
Ik kan beginnen....
Het is een heen en weer geswitch van het ene beeld naar het andere...
De deurbel...
Lastig .....Willem is zijn auto wassen bij de wasstraat....
Man wat is hij zuinig op zijn bolide...
"Ik zit op een troon als ik rij Wampie"
"Daar will ik heel zuinig op zijn"
Nou koning Willem.... ga jij maar lekker soppen dan....
Maar ik moet dus honden in de gaten houden.... deuren openen... én mijn eigen koffie zetten...
En ik sta net in de hal bij de deur of....
Ik hoor Blitz angstaanjagend kermen....
Ik vlieg de hal uit.... boven op Blitz ligt Babs....
En jawel... hij bijt als een dolle...
Blitz plast van angst van zich af...
Nu zie ik het met mijn eigen ogen...
Ik geef Babs een ferme trap en pak haar met beide handen in het nekvel....
Babs kruipt weg.....
Heerlijk die komst van een pup.... maar het heeft dus nogal wat voeten in de aarde wat rangorde betreft....
En vooral bij die vrouwenbeesten .....
Ik kan weer verder....
Willem komt thuis en ik vertel het verhaal....
Bij mij doen ze dat niet.... oppert koning Willem...
Nee... haal je de koekoek... jij bent hun leider.. en ik maar een sukkeltje....
Maar ik kon het toch mooi opknappen...
Pffft... bij mij doen ze het niet....
Daar heb ik wat aan....
En Blitz al helemaal niet....
Ondertussen is Willem met een vriendin en haar dochter aan de wandel....
Ik werk stug door...
Alleen als ik de vogeltjes weer af en aan zie vliegen kan ik het niet laten ze even te filmen...
Schrijf ik notabene in de belemmerende factoren hoe snel de leerlingen afgeleid zijn...
Nou ik kan er zelf ook wat van....
Maar goed.... des te beter begrijp ik ze....
En paar uur,  en twee handelingsplannen verder dansen de letters alweer voor mijn ogen....
 Het is mooi geweest...
Ik doe me te goed aan het Chinese eten daar Willem gehaald heeft...
Ze zijn eindelijk weer open...
Ja wel alles eng hygiënisch zegt Willem...
De halve zaak is in plastic verpakt...
Ik denk dat ik de volgende keer maar Chinees haal...
Ik ben wel nieuwsgierig naar een halve in plastic gehulde Chinees...
Van... morgen weer een dagje werken dus wordt het een korte avond....
Lui in bad...
Met dit mooie weer breekt de tijd van benen scheren weer aan....
Laat ik me daar maar aan van wagen dan...
Mijn wintervacht moet eraf...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten