donderdag 9 april 2020

9 april 2020

Dag van:

Dat geluid....
Die betekenis daarvan....
Slechtste uitvinding ooit.... wekkers...!!
Vooral omdat ze altijd op onmogelijke tijden afgaan....
Maar oké.... de betekenis mag dan onaantrekkelijk te noemen zijn... het gevolg ervan daarentegen weer wel leuk...
Van... naar school....
Ach... ik kan best wat later gaan... er is toch geen kip op straat....
Nee duh... maar wel tien hanen ... die de brug aan het asfalteren zijn... en dus die brug versmald hebben....
Daar reken je toch niet op in deze tijd....
Dan na de brug maar even gassen...
Van.... het bord bij de ingang van school hangt vol info....
Pijlen volgen in verband met afstand 1.5 meter....
Gang kleuters gesloten in verband met plafonds vervangen..
Gang ingang blauw gesloten in verband met asbest... strikt verboden in de buurt te komen....
Oeps....
En laat ik nou vandaag in het uiterste puntje van de school werken....
Het verst van de asbest....
Ik heb weer geluk...!
Van... ochtend praatje....
"Mijn mama werkt in de zorg en daarom ben ik hier "....
"En mijn papa werkt op de ambulance"...
Dus zeg ik "ik werk vandaag ook"...
Twaalf paar vragende ogen... waarvan er twee vragen " waar dan?"..
Zou het toch haast vergeten... juf zijn is geen beroep maar een  passie... of hobby.....stomme ik... hoe kun je dat nou werk noemen....
"Juf... heb jij ook kinderen?"
Jazeker....hele grote....
"Moeten die ook opgevangen worden?"...
Nee.... die zijn al volwassen....
"Ooooh dus je hebt geen kinderen!"....
Uurtje later.... ik vertel dat we een puppy hebben...
(Begripvol) "Omdat jij geen kinderen hebt hè?!"....
Van... oftewel... ja héérlijk ik werk weer....
En laat ik het maar goed in me opnemen want na deze dag werk ik weer 11 dagen niet...
Alle collega's... en dat zijn er nogal wat... werken immers via intekenrooster....
En met zoveel collega's om dagen te verdelen,  blijven er niet veel dagen over om te werken...
Naja... behalve het thuiswerk dan...en dat doe je elke dag....
Van.... nou de tijd om rapporten uit te printen...
Wat grrrrrrrrr.... op de vijfde computer die ik probeer... eindelijk lukt.....
Van.... boodschappen....
Even de schoenwinkel in...
Niks gekocht hoor.... alleen even kijken...
Moet ik eerst mijn handen ontsmetten... krijg een schoenlepel mee... en mag dan pas naar binnen....
Zijn de schoenlepels op dan is de winkel vol....
Zestien klanten....
Van... bij de Aldi weer een ander ritueel....
Afgeplakte winkelwagentjes waar ineens geen munt in hoeft....
Een mannetje met geel hesje erbij die opzij springt als je eraan komt.... en vervolgens weer dichterbij komt om je winkelkar handvat te ontsmetten....
Van... eergisteren had ik bij de Praxis waar ik buitenplantjes kocht ook al zo'n geel hesjesmannetje .... met een telraam....
Waren de kraaltjes op dan mocht je niet meer in de winkel...
Zelfde ontsmetting ritueel daarna trouwens....
Van.... ik moet er zo aan wennen hè... al die regeltjes....
En die afstand ook.... pffft...
Kijk... in winkels lukt me dat wel...
Maar kom ik bekenden tegen... of zoals vandaag collega's in de gang... dan denk ik er gewoon niet aan...
Zijn we toch zoveel weken verder en het voelt toch nog steeds als onnatuurlijk die afstand....
Van.... terwijl aan de andere kant zoveel 'natuurlijke' dingen gebeuren...
Een schone lucht.... vogeltjes die weer volop fluiten.... onthaaste mensen.... zorg voor elkaar....waardering.... saamhorigheid.... met minder kunnen....
Ik hoor zelfs vanavond dat de ouderwetse legpuzzel weer helemaal in is...
De fabrikanten en groothandels kunnen de vraag niet aan...
Mensen puzzelen weer ouderwets samen aan tafel....
De 5000 stukjes challenge....
Van... maar oké... niet de vereenzaming vergeten... de alternatieven die de wereld van criminaliteit weer vindt... cybercrime nu... en natuurlijk het verdriet en de angst....
En nou kun je vinden van die Rutte wat je vindt maar potdorie wat doet die man het goed...
En wat had hij, na het woord intelligente lockdown, weer een mooie nieuwe term vandaag...."het nieuwe normaal".....
Van... ik ben helemaal vóór....!!!
Er was eens.... een tijd vóór corona.... en toen kwam er de tijd na Corona....
Het nieuwe normaal.... schone luchten.... zorgzame behulpzame mensen... zeg maar vriendelijke samenleving.... en een opbloeiende natuur....
Er was eens.... een tijd na Corona....
Het nieuwe normaal.... en we leefden nog lang en gelukkig....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten