zondag 7 juni 2020

6 juni 2020

Dag van:
Ja, ja.... ik ga al....
Nu we weer een aantal dagen binnen zitten weet je wel weer hoe laat het is...
Vier honden die plukken haar verliezen... en 16 modderpoten...
In huis dus...
Dat daar geen stofzuiger tegen bestand is snapt een ieder...
En daarnaast een Willem die niet alleen technisch onhandig maar ook huishoudelijk onhandig is.... en dus al twee stangen van de stofzuiger gebroken heeft... maakt dat er niet beter op...
Ja, ja... ik ga al....
Van.... ik ben dus op stofzuigerjacht....
En ja, ja... ik schiet op....
Alleen moet je dan niet allemaal leuke mensen tegenkomen....
Alleen moet je dan niet zien dat C en A met de vooruitverkoop is begonnen...
Alleen moet je dan niet ineens denken aan dat vliegengordijn dat je al weken geleden wilde aanschaffen....
En alleen moet je je dan niet een hoedje schrikken van hoeveel mensen er wel niet op het winkelcentrum zijn...
Ik ben zoveel mensen niet meer gewend.... Schrik er ook van....
Maar zie dan mijn klassenassistente.... heerlijk weerzien....
Zie mijn vroegere klassenassistente... waar we de Alp d'Huez voor opgeklommen zijn.... ook al zo'n heerlijk weerzien....
En zo raak ik mijn angst weer wat kwijt....
Van.... natuurlijk score ik een t-shirt voor Willem en een trui voor mij bij C en A.....
Maar het vliegengordijn van Xenos...mwoh...kweetniet.... druk in de winkel...
Dan maar naar Blokker voor de stofzuiger....
Laat ik er nou een nemen die aan al Willems zintuiglijke prikkelverwerking voldoet....
Een soepele stang... robuust uiterlijk.... geen stofzuigerzak nodig.... het stof zien wentelen in de transparante bak....heeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk in gebruik....
Dat wordt hem dus.... de AEG....
En nu wegwezen op dat winkelcentrum...
Nu nog wat lekkers voor vanmiddag... gewoon uit een klein winkeltje...
Mijn zus en zwager komen de schommelbank in elkaar zetten die ik van hen cadeau gekregen heb....
Van.... Willem en de verrukking om een stofzuiger....
Hij voldoet dus aan al Willems prikkelovergevoelige zintuigen...
Hij ziet er zo mooi uit Wampie....
Hij voelt zo goed Wampie....
Kijk eens hoe makkelijk dit gaat Wampie....
Je ziet dat stof rondgaan... wat gaaf Wampie...
Oh.. en hoe soepel.. dat kan echt niet stuk Wampie....
Zo handig dit Wampie....
Ik geniet zo van nieuwe spullen die goed zijn Wampie....
Nou... zo heeft hij zich nog nooit over mij of elke andere vrouw dan ook zich uitgelaten...
De  Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft  heeft er een nieuwe fan bij...
Willem stofzuigt de kamer... de keuken... de hal....
Hij gebruikt zelfs de bijgeleverde hulpstukken...
Jaaaaaa... voor de vergeten hoekjes is het maar goed dat ik erbij sta dan hè....
Kijk Willem die muggen daar op de plint....
Ik zou ze niet vergeten... die wentelen zo leuk in de doorzichtige bak....
En heb je die die blaadjes van de boom gezien die binnen waaiden toen de deur open stond.... daar achter de krabpaal....
Die dingetjes in dat kleedje zijn de aren van de graanstengels buiten....
Oh die had je nog niet gezien...
Geeft niet hoor schat... je bent goed bezig met je mooie soepele handige gebruikersvriendelijke wentelteef....
Pffft....
Van... en dan heb je nét als schoon...
Willem bijna... die staat onder de douche...
En dan krijgt Borre een aanval van poepwater....
Hij gaat fijn...
Vijf minuten voor mijn zus komt....
Ga ik deze ravage in 5 minuten wegkrijgen...
De ravage wel... de lucht vrees ik niet....
Maar goed... we moeten toch buiten zijn...
En het is gelukkig droog...
Van... daar zul je ze hebben....
Die doos....!!!!!!
Gaat dat in mijn postzegel tuintje passen...??
Ik bedoel... we wonen zo goed als midden in de natuur en hebben niet zo'n heel grote tuin dus nodig....
Die vormt de natuur om ons heen wel...
Maar al snel blijkt dat de schommelbank past....
Dat ik zelfs nog ruimte overhoud...
Van... mijn zus wil wijn...
Dat is geen verrassing natuurlijk...
Wil je de watermeloen wijn eens proeven... ik heb nog een bodempje...
En dan die ogen....
En die ogen van mijn zwager... als ze dit godendrankje proeven...
Ik race dus naar Jumbo en Aldi want daar verkopen ze dat spul...
Voorraad aanvullen en flessen voor bij hen thuis meebrengen....
Toch wel heerlijk zo'n handige zwager die de bank direct voor je in elkaar zet....
Mijn dankbaarheid is groot...
Zeker 4 flessen watermeloen wijn groot....
Van... kijk mij nou schommelen aan de waterkant...
Ik ga synchroon met de golfjes op het water...
Je zou ervan in slaap vallen...
Niks ervan... eerst de tapas op tafel...
En warm stokbrood met kruidenboter kan ook geen kwaad bij deze buitentemperatuur......
Van.... al met al is de combinatie; kou, wind, wijn, vuurtje, schommelbewegingen, hapjes.. de perfecte combinatie om rozig te worden....
Willem heeft er rode wangen van...
Van... en als ik dan zo de dag eens overdenk..... -snap ik ineens niet meer waarom er zo'n ophef was over grote aantallen mensen tijdens demonstraties als zo'n winkelcentrum zó vol is....
De winkels mogen dan misschien hun maatregelen hebben maar voordat iedereen in een winkel is....
Daarvoor loopt dus iedereen maar rakelings langs elkaar om er te komen...
Nee... mij zie je daar niet meer voorlopig....
En stiekem hou ik mijn hart ook vast met al die versoepelingen....
-Bedenk ik me dat geduld soms echt beloond wordt al is het dan met prettige afloop...
Madelins vermissing vindt na 13 jaar een einde...
Dertien jaar hoop.... dertien jaar wanhoop....
Maar het spreekwoord van de waarheid en de leugen wordt maar eens en te meer weer bewaarheid...
-Vraag ik me af hoe ernstig nou dat datalek bij het RIVM  is....
Je krijgt hooguit die grafieken voor je neus die wij allemaal te zien krijgen...en kunt misschien te weten komen wie er wanneer besmet is....
Tenzij de cijfers corona besmettelijk zijn natuurlijk...
Maar ik geloof dat je van dit lek niet ziek wordt...
-En had ik best de gezichten van de resercheurs willen zien toen ze een sekspop in plaats van een lijk vonden bij Haren....
Ben je dan opgelucht, boos, of barst je in lachen uit...
En wat bezielde de man die de pop achterliet....
Zou hij op haar uitgekeken zijn geweest...?
Zou ze niet aan zijn wensen hebben voldaan...?
Of gaf hij had de schuld van die aanval van rode mieren rond zijn scrotum....
Wat gaan ze nou eigenijk doen met haar...?
Wordt ze lek geprikt?...
Of toch naar een mortuarium gebracht...?
En..... nog interessanter... wat voor straf staat er op het achterlaten van je sekspartner cq pop...?
Krijg je dan de milieu politie voor achtergelaten rubber, de zedenpolitie voor seks in het openbaar of de forensische dienst achter je aan...?
Enneuh... dan nog wat... ik ben blij dat ik geen sporenonderzoek hoef te doen....
Van.... genoeg weer voor vandaag...
Ik ga eens kijken of Willem vanavond naast een stofzuiger slaapt of ik zijn eigen bed....



1 opmerking: