zaterdag 13 juni 2020

13 juni 2020

Dag van:
Uitslapen.... we kunnen het nog allebei...
Maar eenmaal wakker... en voelen hoe warm het onder je dekbed is, maakt toch snel dat je je bed uitspringt....
Van... rustig begin van een zaterdag...
En dat het de dertiende is vergeten we gewoon....
Dat de Covid19 berichten aangeven dat het aantal besmettingen weer ietsje stijgt... vergeten we ook maar even....
Van... dan krijg ik een appje van vriendenkliek vriendin Mieke ....
Iets met... Arte en Griekenland...
Ik geef nog aan dat we helemaal niet op vakantie gaan dit jaar....
"Ja maar dacht dat je het wel leuk vind om te zien... ze zijn nu op Rhodos".....
Ik Google dus maar eens ....
Maar krijg dan een foto van haar tv met beelden....
Ooooooohhhhh het is op tv....
Welke zender dan...
"Nou Arte dus"....
En dan blijkt maar weer wat een slechte tv kijker ik ben want van Arte heb ik nog nooit gehoord...
Ik zapp  dus op haar advies naar kanaal 72 en....... helderblauwe zee....
Rhodos... Corfu.... Zakynthos.... Peleponesus.... Kreta....
Alles komt voorbij....
Alsof we op vakantie zijn....
Twee uur lang zit ik gekluisterd aan nieuwe en ook oh zo bekende beelden....
Wat is dat genieten....
En wat balen als het weer afgelopen is...
Maar ik moet maken dat ik boodschappen ga doen want we krijgen zo visite....
Van.... als je zolang naar je favoriete vakantie eilanden kijkt is het vreemd als je de deur uitstapt en niet in de pittoreske witte straatjes beland naar in je eigen moderne nieuwbouw wijk.....
Ff een tegenvaller...
Maar... je voelt wel de warmte.... al mis je weer de zoete geuren van honing en olijven... vers fruit aan de bomen en de bloemen vol nectar....
Een klein mini marketje is er ook al niet....
Ik beland gewoon in de grote Jumbo.... waar niet het vers fruit voor het oprapen ligt maar alles in voorverpakte en plastic gehulde bakjes ligt....
Ik wijs niet de vis aan die ik hebben wil en dan getuigen wordt.... maar pak twee identieke pakken gefileerd pangas filets in net zo'n voorverpakt bakje met een prijs sticker erop... zorgvuldig afgewogen om zo dezelfde prijs erop te kunnen pakken.... geen grammetje meer of minder....
De garnalen schep ik bevroren en al uit een ijzeren bak uit de visvriezer....
Je ruikt niet eens de geur van net opgeviste, nog grijze garnalen, die door smoezelige  gerimpelde vissershanden uit een emmer gegraaid worden....
Zelfs de peterselie die ik door de wortels wil doen,  is voorverpakt.... en niet uit de berm geplukt....
Van.... ik ben ruw uit mijn Griekse hemel weer op aarde gegooid...
Maar geen tijd om verder na te denken.... er moet gekookt worden... althans de voorbereidingen ervoor....
Just in time.... daar zijn ze... John, Marike en hun mini labradoodle Max....
Van....honden begroetingen.....
Doen wij de corona proof de ellebogen groet.... zij gaan er vol op....
Er wordt wat afgesnuffeld en afgelikt.....
Tja... en dan hebben we daar onze Babs weer....
Hap grom bijt blaf grom...
En dus.. jank piep jank piep...
Gevolgd door...."ben jij nou helemaal besodemieterd... ga naar je plaats".... bulder... schreeuw... boos... en een hapje uit Max zijn vel....
Van... de rust keert terug...
Hoe kan het anders aan onze stille watertje...
Marike en John beide fotografeer fanatiekelingen, raken niet uitgeknipt en gezoomd...
De ene foto na de andere...
Ooooh.... jonge eendjes...
Aaaaahhh.... die meerkoetjes....
Wauw.... de reiger daar....
Van.... ach en dan is ons eigen plekje toch ook wel weer mooi en zijn de Griekse beelden weer ietsje op de achtergrond geraakt....
Van...."Wampie... moet je niet gaan koken... ik heb honger..."
De man van de klok.... en voor trouwe blog lezer Marike een zeer herkenbare quote uit mijn dagelijkse blogs....
Ik bedoel maar... ik schrijf hier echt nooit onzin hoor... gniffel gniffel....
Van... eten aan het water...
Het blijft een Centreparcs gevoel....
"Daar heb ik vorige week 450 euro voor betaald voor zo'n huisje aan het water" weet John te vertellen die net terug is van een mini fietsvakantie met zijn vader....
Joh... voor iets meer zit ik hier een maand.... jaar in jaar uit....
En het verveelt nooit....
Van.... ook de waterdieren zijn van de klok....
Eenden zijn er wel de hele dag...
Moeder en haar kroost komen echter pas rond de namiddag...
Evenals de reiger....
Het ijsvogeltje... die je nooit op de foto krijgt.... is er rond zeven uur...
De zwanen komen dan iets later..
En let op, zeg ik.....als wat donkerder wordt komen de brulkikkers.....
En ja hoor.... de wangen worden volgeblazen als het donker valt en daar begint het kikkerkoor....
Van.. en Babs begint ook weer... uit het niets...
Willem is woest....
Maar de zorgen die ik me erover maak worden door Willem snel afgewimpeld....
Willem en zijn Babs..... kom er niet aan....
Van.... het wordt een gezellige avond...
Vol moppen en taal grappen ....
Vooral de reiger moet het ontgelden...
Wat is een reiger die gromt....?
Een tijger ....
Wat is een reiger die niks wil....?
Een weiger....
Wat is een reiger die niks zegt...?
Juist... een zwijger...
.....En ga nog maar even door....
Waarom heeft een prostituee een rode telefoon.....?
Daar belt ze mee.....
Het is groen en....
....Nou ja... dat dus....!!!
Van.... pas als het vuurtje dooft... tegen middernacht.......sluiten we de avond af...
Het was weer gezellig....
Enneuh...... het is bruin en heeft vier poten.....
.................
.............................
Mijn bed!!
Trusten.....







2 opmerkingen: