donderdag 25 juni 2020

25 juni 2020

Dag van:
Ik weet het nog zo goed
Je was er zo snel
En ik dacht nog
Als de rest maar niet
Zo snel gaat
Toch ging het dat
Over rozen
En dorens
Diepe dalen
Hoge torens
Zwarte gaten
Blanke toppen
Uit jou
Weer twee bloemenknoppen
En wat bleef
Was de liefde
En die zal er altijd zijn
Steeds weer
Altijd weer
Intens meer
Alsof er geen tijd was

Mijn jongste is vandaag jarig...
Maar wat het jong-ste als er al 34 jaren worden geteld...?
En ach... wat betekenen jaren als het om je kinderen  gaat....
Je kinderen blijven je kinderen.... al worden ze honderd...
Van.... het is vanmorgen in alle vroege dus al een flink heen en weer geapp met felicitaties....
Toch moet ik opschieten want er is werk aan de winkel  ..
Het belooft een hectisch dagje te worden...
Een online groot overleg... een mail ronde naar ouders in welke klas hun kind volgend jaar komt.... de kinderen willen picknicken.... er komt een sproeier op het plein... en er worden ijsjes uitgedeeld ....
Laten we de dag maar eens beginnen met een rustig bellen blaas spektakel...
Ik heb een liedje gevonden dat je onmogelijk uit je hoofd krijgt als je het eenmaal gehoord hebt...
Voor ons een ramp... voor de kleuters een feest...!
Oh echt... ik ga jullie hele dag even beïnvloeden met de link naar dat...."We gaan b b b b b b bellen blazen....
https://youtu.be/v4qDD27w4M8
Geluisterd....????
Oké... dat heb ik dus 8x af moeten spelen....
Ik kan geen b b b b b b bellen meer zien... nou oké dan... horen....
Van... nu nog bellen stempelen met een wc rol.... en hup naar b b b b b b b b buiten.....
Onder de sproeier.... dikke waterpret natuurlijk...
En de juf maar zweten achter de pc tijdens het overleg....
Van.... picknicken in het bos op het BIO terrein....
Wat zijn we toch gezegend met zo'n omgeving....
Dwars door het bos lopen belevingspaden......
Je kunt spelletjes doen  .. behendigheid... allemaal van natuurijk materiaal gemaakt en toegankelijk voor vakantie gangers...en leerlingen met een fysieke of verstandelijke beperking...
Maar er is ook een muziekpad....
Eerst maar eens eten....
En dan niet doen wat de juf zegt .... en je lelijk bezeren....
"Ik haat jou dat jij altijd gelijk hebt!!!".....
Maar dan bij de volgende waarschuwing toch maar luisteren...
Hoe handig kan 'haat ' zijn....
"Juf.. wij gaan niet plikkelikken thuis want dan zijn er mieren"....
Die willen dan zeker ook brood eten?
"Nee die willen mij dood prikken"...
Maar van een mieren prik ga je toch niet dood...?
"Jahaaaaa... bij ons wel..."
Andere kleuter: "Dan moet je afstand houden net als voor de croma".....
"Juf... ga jij straks als de vakantie er is kamperen in een bos...?"
Jazeker...!
"Gaan de wolven jou niet opeten...?"
Nee joh... die stuur ik naar grootmoeder...
"Wie is dat dan?"...
Dat is een oma.....
"Niet mijn oma hè....?'"
Van.... langs het muziek belevingspad.....
Voor ons ook een belevenis hoor...
In dat grote stille bos waar je alleen vogeltjes hoort, ineens die oerklanken horen...
Van.... nu nog ijsjes eten.... ouders mailen... en collega's die voor een overdracht binnen stappen te woord staan...
En dan naar mijn dochter.... met een prachtige mand vol bloemen en planten....
Willem is er al... Britt hangt de clown uit.... Isa probeert zich puberig grote zus achtig in te houden... Willem hitst de boel op....
Het is weer ouderwets bal....
Nu nog tanken in Duitsland en dan eindelijk de hondjes...
En eigenijk ook eindelijk wel de dag erop zitten
Maar natuurijk komen dan de reacties van ouders.... een app van een externe deskundige die advies en mening wil...
Ik gooi mijn geluid van de telefoon.... leg hem op anderhalve meter afstand... ik heb geluid genoeg gehad....
B b b b b b b b bedtijd....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten