zondag 21 juni 2020

21 juni 2020

Dag van:
Vaderdag dus...
Mijn vader heb ik 28 jaar gekend...
Nou ja... gekend...???
Eigenijk ken ik hem niet eens...
Ja.. z'n aanzien... z'n nukken... z'n oorlogstrauma's.... maar de mens achter aanzien en verhalen ken ik eigenijk niet...
Maar hij verwende ons naast al die vreemde nukken streken wel heel erg...
Ik heb ook langer geen vader dan wel een vader...
Wel heeft hij zijn kleinkinderen nog gezien... mijn kinderen...
Daar ben ik nog altijd blij om...
De vader van mijn kinderen is ook uit beeld...
Het enige dat ik nog aan Vaderdag doe is met de klas iets maken voor papa....
https://youtu.be/XB6yjGVuzVo
Van... nu eerst maar even de les voorbereiding.... rooster vullen.... en kamer schoon....
Het zweet staat niet alleen op m'n rug met echt overal...
Ik kan zo verder door het leven als dweil....
Geen slecht idee in dit huishouden....
Dan komt Willem thuis van zijn optreden...
Kan hij mooi de tuinstoelkussens doen....
Nee.... laat maar... ik zie het al...
Hij heeft er geen oog voor...
Kwak kussen hier... kwak kussen daar....
Onderste boven.... verkeerde kleuren bij elkaar.... gespen boven... nee dat voelt lekker aan je kont als je daarop zit...
Ik doe het zelf wel...
Mannuh...!!!!
Van..... ik sop net de laatste vensterbank als Willems meiden aanbellen...
Nog even snel de soep opzetten...
Babeth is er al en daar zul je de twee anderen hebben....
De andere meiden zijn druk...
Willems ogen zijn enkel gericht op cadeautjes...
Vaderdag taart... mandje verwen spullen.... en een dwaze mok die donderdag pas binnen is....
De hebbert is weer verwend....
Vaderdag en verjaardag... het zijn wel zijn dagen hoor...
Hij staat in zijn papa middelpunt...
Van.... in bad gaan en bevangen raken door de hitte...
Gelukkig merk ik het op tijd...
Misselijk.... met steken in mijn buik....moe... en over heet...
Gauw uit bad en even gaan liggen...
Het helpt... ik koel af....
Dat hoort dus ook bij ouder worden...
Je lijf regelt de temperatuur niet meer zoals vroeger...
Weer een dingetje om rekening mee te houden...
Van.... en verder heb ik weer wat opmerkelijk nieuws gevonden...
Kijk... dat we afstand moeten bewaren, dat is zo onderhand wel algemeen bekend...
De meesten doen dat ook keurig...
Mark R. straalt ook telkenmale zijn vertrouwen naar ons uit dat het ons gaat lukken...
Op die enkeling na dan... die ik op mijn beurt niet de rebel maar de idioot noem...
Het mooie van het nieuwe normaal vind ik ook dat we sowieso moeten kunnen leunen op het vertrouwen dat we in elkaar hebben...
'Als jij je niet lekker voelt kom of ga je niet op visite... ga je niet op een terrasje zitten... ga je niet naar je werk...jij wil mij niet ziek maken en ik jou niet...'
Hoe mooi is dat....
Het onderling vertrouwen groeit...
Behalve dan in Turkije lijkt het...
Daar lijkt elke plek en quarantaine plaats te worden...
Je blijft lockdown thuis.... je verplaatst je in je lockdown auto van A naar B..... je verschuilt je achter je mondkapje als je over staat je gezellige eettentje induikt.... en je gaat onder je koepel...
Ja het is heus... onder je koepel in een restaurant...
Gezellig... intiem... en opgesloten....
https://www.nu.nl/281403/video/restaurant-in-turkije-plaatst-glazen-koepels-over-eettafels.html
Van.... en dat Zwitserland nou niet in de top tien voorkomende landen staat wat betreft criminaliteit, daar wisten we al...
Enkel wordt er wat zwart geld wit gewassen.... en probeert men belasting te ontduiken....
Politie heeft niet naar demonstraties op Malievelden of Dammen..... of undercover bij gevaarlijke terrorisme groeperingen...
Ze hebben daar een luizenleventje die dienders.... waarvan de elite wordt opgeleid tot privé agenten.... de Zwitserse garde.....van de paus om later in Vaticaanstad gestationeerd te worden...
De gewone diender blijft echter in de Zwitserse Alpen.... en gaan... denk ik... verzin ik... op jodelcursus.....
De verveling slaat echter toe...
En wat ga je dan doen....
Juist... je gaat onschuldige kinderen die in een speelgoedwinkel in alle naïviteit bij de kassa vragen of ze hun gevonden schatten misschien met hun speelgoed geld kunnen betalen....
Waarschijnlijk krijg je van jodelen ook verkrampingen van kaakspieren ....
Je lacht dus niet tot je buik het begeeft... nee... je belt de politie....
Ook daar zijn ze al ver gevorderd met jodel cursussen... het lachen is hem vergaan... en dus stellen ze een groots onderzoek in naar deze onschuldige naïeve Zwitserse jeugdelingen....
Sterker nog... je laat een huiszoekingsbevel regelen om het Alpen hutje op z'n kop te zetten....
Het rijke land Zwitserland dat zo verzot is op geld... laat een onderzoek doen naar speelgoed geld....
Ik volg het even niet meer....
https://www.ad.nl/buitenland/grondig-politieonderzoek-naar-zwitserse-jongen-8-met-speelgoedgeld-op-zak~aeacfa7d/
Ik denk dat ik maar eens alpenkoetjes ga tellen....
Morgen weer een werkdag...
En het beloven hete dagen te worden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten