donderdag 11 juni 2020

11 juni 2020

Dag van:
Het fijne van "off" days is dat ze ook weer overgaan...
En of dat nou komt omdat dat gewoon zo is of omdat ik van de week las dat magnesium tekort in je lijf zorgt voor de ongemakken waarvan voor een deel mijn lijf voldeed en ik dus magnesium tabletten heb gehaald en geslikt...
Ik weet het niet... maar de tijd zal het leren....
Van.... Willem is weer naar de opnamestudio...
Samen met Klaas werken aan weer een nieuw experimenteel nummer...
'Spoken words' heet dat.....
Je hoort een grondtoon.... Willem fluit er omheen met de grote C bas...
Klaas gooit er een hoge fluit bij...
Willem declameert een tekst tussendoor die erin verwerkt wordt...
Van... ik zorg dat het huis weer schoon en opgeruimd is....
En yes... de tuin kussens kunnen weer op de tuinstoelen...
Na de regen van vanmorgen schijnt tegen het middaguur de zon...
Jippie... kunnen we met de visite die komt tenminste lekker aan het water zitten....
Van... Willem komt tevreden thuis... meer dan tevreden zelfs en over the top enthousiast...
Die cd belooft wat te worden....
Klaas is nu het nummer aan het bewerken en stuurt hem straks door....
Dat wordt natuurlijk weer in de vijf minuten op zijn mobiel kijken...
Alsof bewerken zo gepiept is...
Van.... daar komt de camper aan pruttelen....
Ger en Lies op bezoek....
Wat kun je in deze tijd toch blij zijn als je gezichten van anderen ziet....
Als je weer eens iets anders hebt om over te praten...
Ik pionier die liefst niet anders doe dan werken,  reizen of uitstapjes maken om mijn blik te verruimen.... en nu in deze coronatijd alleen maar 4 muren zie of de supermarkt...
Tegen... weliswaar een hele lieve... maar toch... steeds hetzelfde gezicht aankijk...
Dan ben je toch zo blij met visite...
En eigenijk doen we dat dan alleen maar weer als we buiten kunnen zitten...
Ook bij de vriendenkliek...
Vandaag dus Ger en Lies... van Willems kerk uit Drachten....
Zaterdag vrienden van dichterbij....
Ger en Lies hebben veel meegemaakt.... wijze mensen...
Mooie gesprekken....
Over wat er na de dood zou kunnen zijn...
Of dat het misschien wel mooier is om na te denken over wat je zou willen wat erna zou zijn....
Over elk mens die zijn eigen God heeft... omdat er niet maar eentje bestaat...
Omdat elk mens er zijn eigen invulling aan geeft... er een eigen gezicht bij heeft...
Over politieke keuzes of misschien juist keuzes over de juiste mens op de juiste plaats....
Over familie verhoudingen en vriendschapsbanden....
Over rijkdom en rijkdom..
Dus ook over armoede en armoede...
Recht en onrecht....
Over de kracht van de kwetsbaarheid...
En dus over gebruik en misbruik...
Over verleggen van grenzen en het opzoeken daarvan ..
Waar liggen je grenzen dan ....
Van mensen die om hete brijen heen draaien en niet de waarheid of mening uiten... en mensen die het juist van de daken (over) schreeuwen....
Over narcisme... eigen hagjes denkers....
Over de ouderdom die eigenijk alleen lichamelijk plaatsvindt...
Nou ja... over van alles dus....
Dingen in over na te denken... te brainstormen... of ervaringen uit te wisselen...
Van... en weer luisteren naar het nieuwe nummer van Willem...
Want natuurlijk heeft Klaas aan een stuk door eraan gewerkt...
en verbluffend resultaat... dat emotioneert.....
Van.... we eten gezellig Lasagne....
De honden eten mee...
De eenden in de vijver ook....
Van de eerste leg die de eenden en meerkoeten hadden, hebben we weinig gezien...
Maar nu met de tweede leg wemelt het van de jonkies op het water...
En dus ook van de zwarte schimmen onder water die wel zin hebben in dat wat er boven die pietepeuterig kleine zwemvliesjes groeit....
Van... ik zie geen nieuws.... en hoor dus ook lekker niks over corona....
We hebben het over heel andere dingen... blik verruiming zonder op reis te zijn....
Van..... en dan zit het er weer op....
De camper vertrekt richting Rijn....
Om daar de nacht door te brengen alvorens verder te trekken langs familie en vrienden....
Van... Willem en WinZip bestandjes....
De ergernis loopt op nu hij in de muzikale wereld aanloopt tegen het feit dat grote muziekbestanden in WinZip worden verstuurd en hij die niet kan openen....
Er nu moet er dus een abonnement komen op dat programma...
Niet moeilijk...
Behalve als je Willem heet....
"Is dat bedrag per maand of per jaar?"....
Opzoeken Willem....!
"Ik kan het niet vinden"...
Per jaar Willem....
"Hoe registreer ik me dan?"....
Opzoeken Willem  .... en gewoon lezen wat er staat....
"En dat betalen dan?"....
Met Ideal Willem....
"Ik kan niet met een Q code betalen"...
Dat kan je wel Willem....
"Ik maak het wel naar jou over en betaal jij dan maar"....
Hoe omslachtig kan het gaan Willem....
"Ik snap niks van dit mailtje Wampie"....
Dat is je registratie code schat...
"Maar hoe moet dat dan?"....
Kopiƫren plakken lieverd....
"Doe jij dat maar... ik weet het niet"....
Alsjeblieft Willem  ....
"Ja en hoe pak ik nou zijn bestand uit?"....
Dat doe je zo....
"En hoe sla ik het dan op?"....
Dat doe je zo.. en je hebt ook Google drive nu....
"Waar vind ik dat dan?".....
Daar Willem....
"En hoe open ik het dan?"....
Willem!!!!!!!!!!!!!.....
Enfin.... Willem heeft WinZip....
En ik een punthoofd.....
Past gelukkig net op m'n kussen....
Trusten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten