donderdag 4 juni 2020

4 juni 2020

Dag van:
.... de geslaagden....
En wat werd ze al lekker vroeg gebeld...
Isa... we mogen je mededelen.. je bent geslaagd...!!!
Op drie profielen nog wel..... en met geen enkele onvoldoende....
Mijn heerlijke worstelaar....
Die vooral aan zichzelf als mens gewerkt heeft de afgelopen jaren.....
Schoolwerk was bijzaak...
Ze weet immers toch wel dat ze er komt....
Maar eerst zichzelf op de rit... en dan komt die rest wel...
En daar staat ze.... handen in de lucht...
Nee geen rood wit blauw in top...
De regenboog vlag... daar moest haar tas aan....
Dat is waar ze voor staat...
Dat is wie ze is...
Dat is waar ze zo hard aan gewerkt heeft....
Hoogbegaafd... het was bijzaak....
Leren.... het was bijzaak....
Leven... daar draait het om...
Aan jezelf werken en jezelf leren accepteren... dat is waar het om gaat...
En deze oma is trots...
Op wie ze is....
En de rest is bijzaak....
Maar goed... het moet evenzogoed juist daarom gevierd worden...
En deze oma heeft haar kleinkinderen beloofd dat als ze slagen, ze ze een weekend mee zal nemen naar een hoofdstad naar keuze....
Hoe bied ik dat aan....?
Ik koop een schilderij waar de wereldkaart op staat....
Op de achterkant schrijf ik dat na de corona Isa mag zeggen waar we heen gaan...
Tot die tijd kan ze de wereldkaart op haar kamer hangen...
Als belofte....
Nu nog een taart...
En dus... het zal mij niet meer overkomen dat ik voor zus Britt weer de verkeerde taart meeneem dus koop ik voor haar een van binnen en buiten erop en eraan chocolade taart....
Lieve heerlijke wijze Isa.... geslaagd....!
En ze wil naar.... Kopenhagen....!!!!
Van.... ik word steeds overstelpt met lieve kaartjes en berichtjes van ouders, leerlingen en collega's,  nu ik thuiszit...
Ik word er verlegen van ondertussen...
Liefst was ik immers ook gewoon op school...
Heerlijk met de kinderen...
Samen de corona strijd aan....
Nu vind ik het tijd om wat terug te doen...
Dus bestel ik twee dagen geleden een enorm grote clown ballon via ballon post....
Als je de doos opent ploft de helium ballon omhoog.......
Vandaag is hij aankomen.....
Lang leve track en trace... de ballon is er....
En ja hoor... even later filmpjes met joelende kinderen en de clown....
Ach wat mis ik ze toch....
Maar missie geslaagd....
Van... nog meer leuke berichten...
Een van Willems neven wordt vader...
Zolang op gewacht... zo verschrikkelijk gewenst... en nu eindelijk.... eindelijk vader wooden...
En een andere neef is net als Isa geslaagd...
Jongens wat een vreugdestemming allemaal....
Van..... het houdt ook niet op...
Had ik de moed voor die foto van de fotowedstrijd die ik gewonnen had al opgegeven... en gedacht dat die foto nooit kwam .... nou Marleen... tromgeroffel....hij is klaar....
Hij wordt bij me bezorgd....
Niet zo groot als ik dacht dat hij zou worden maar toch....
Niet alleen een gekregen paard... maar ook een gewonnen paard zult zij niet in de bek kijken....
En tot gauw....!
(Dat was dan even een onderonsje)....
Van..... regen,  regen,  regen....
Eindelijk eens geen frisse salade maar de andijvie stamppot kan weer op het menu...
Lekker met slagers rookworst... en specialité de la maison.... Drenthse droge wost stukjes erdoor....
Ik weet... Willems bloeddruk zal stijgen en hij zal minstens één kilo aankomen....
Maar als jullie niks zeggen....
Van... de dag begon ik slapend op de bank met Benji naast me...
Willem naar de tandarts... en de garage... iets met olie...
Benji"s kop op die van mij...
En na maar twee uurtjes slaap en zes uren woelen vannacht, kom ik op deze manier ook niet in slaap....
Ik ga kijken of ik de dag kan eindigen zoals ik de hem begon... slapend...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten