vrijdag 26 juni 2020

26 juni 2020

Dag van:
Op vrijdagen heerst er altijd een andere stemming op school.....
Dat zal wel voor iedere school of kantoor gelden want het weekend staat voor de deur..
Nou meer erachter dan....
Zodra ik immers de deur inloop, staat er eerst nog even een dag werken voor me....
Van... tja en ik zeg het nog maar eens.... jongens, jongens wat is het heet.
Was het gisteren nog wel te doen ..... vannacht is de hitte het gebouw niet uit geweest....
Alles dus naar even tegen elkaar open zetten nu de kinderen er nog niet zijn....
Het blauwe corona hesje dat we tegenwoordig dragen laat ik nog nog even achteloos over mijn stoel hangen....
Foei wat kleeft dat ding met deze warme aan je lijf...
Van.... we hebben een verjaardag te vieren....
En we hebben muziek....
De vakleerkracht muziek heeft weer van allerlei leuke dingen bedacht rond het thema zomer....
Vandaag leren we een liedje over zee en strand....
Dat is mooi... daar hebben we het vaak over gehad de laatste dagen...
Hé ga je mee naar de zee.... naar het strand... lekker spelen in het...???
Nee niks zand...
Wat nou rijm....
Lekker spelen in het....water...
En wat de vakdocent ook uit de kast haalt....
En wat wij klassenleiding ook proberen te helpen...
Het blijft spelen in het.... water....
Tot wij grote mensen de slappe lach hebben met z'n allen en de kinderen ons met grote niet begrijpende ogen aankijken waarom wij nou zo moeten lachen....
Het half uur zit erop....
De vakdocent loopt grinnikend met zijn muziek kar de klas uit....
Draait zich om en waagt nog één poging....."en toch is het zand"....
NEEEEEEEEEE water.... roept de hele klas hem na.....
Van..... dikke pret.... waterpret...
We vullen zo'n 100 ballonnen met water....
Buiten staan bakken en badjes....
Allemaal gevuld met water....
Let"s go.....
Dat laten de kinderen zich geen twee keer zeggen...
En óf wij juffen ons gewillig met de bommetjes laten bekogelen....
Zo erg... dat ik me afvraag voor wie dat waterballet nou eigenijk bedoeld was ....
En we doen lekker niks meer dan alleen van het water genieten...
Het kan nu weer zorgeloos nu de eikenprocessierupsen uit de bomen gehaald zijn gisteren....
Van.... en zo wordt het zonder dat we er erg in hebben zomaar half drie...
We kunnen de ramen en deuren weer sluiten....
De meeste kinderen zitten thuis waarschijnlijk allang weer in het volgende zwembadje in de tuin als ik de auto instap...
Auto....????
Het lijkt wel een broodrooster op wielen....
Van.... als ik thuiskom staat Miep Kraak van de huishoudservice .... we noemen hem Willem.... met druppeltjes zweet op het voorhoofd en ontbloot bovenlijf (dat kan als je een jongetje bent)... met de stofzuiger in de hand.... een emmer sop naar hem.... en de dweil daarnaast...
Het ruikt al heerlijk in huis....
Ik gooi de hal deur open.... en roep Willem toe dat hij de zware boodschappentas uit de auto mag halen.... en duik er de hal weer in....
"Wat ruikt het fris hè "... roept hij me na...
Ja schat.... maar sorry... ik moet nodig poepen.....
En dat moet ik ook echt dus ik vlieg de wc in....
Ik kan nog net het beteuterde gezicht zien dat hij trekt...
Daar gaat zijn fris ruikende huis....
Van..... in slaap vallen op de bank....
Ik op de bank.... Benji op mij....
Een zwetende zomer sandwich...
Het maakt niet uit.... ik slaap acuut...
Van... niet langer dan een half uurtje dan, want dan hoor ik alweer..."word je wakker... ik heb honger"....
En hoeveel meer kun je een Willem gelukkiger maken dan met zijn bord eten op schoot....
Zeker na de noeste arbeid die hij verrichte...
Waarvan ik dan helaas nog niet veel heb kunnen genieten tot nu toe.... want mijn ogen en neus zijn buiten werking in slaaptoestand...
Van.... de planten sproeien.... en een paard over de brug....
Van.... nog even de dagbrief voor ouders schrijven....
Van.... er valt niet zoveel meer te "vannen"....
Ik ben ondanks het half uurtje powernap, gewoon uitgeteld...
Zelfs de puf om een blog te schrijven ontbreekt...
Ik krijg nog net de eerste druppels van een fikse regenbui mee maar na een paar druppels regen... en nog minder druppels van de douche.... val ik in diepe slaap....
Van... nu is het half vier 's nachts...
Klaarwakker natuurijk...
Enfin... in ieder geval de rust om alsnog een blog op papier te zetten...
Het weekend heb ik van vóór de deur maar mee naar binnen getrokken...
Twee heerlijke dagen rust...
Tenminste.... daar ga ik vanuit....
Maar tja.... hier weet je het nooit natuurlijk....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten