dinsdag 23 juni 2020

23 juni 2020

Dag van:
De dag beginnen met een goed gesprek...
Ik hou ervan...
Dan komen de kleuters binnen druppelen...
Hun handjes zijn al schoon....
Bij binnenkomst in de hal staan er apparaten met ontsmettingsmiddel....
Van... ze zien er zomers gekleed uit de kleuters...
Ik ook overigens...
Het belooft immers een warme dag te worden...
Een vrolijke blauwe niet oma-achtige zomerjurk met bloemetjes print en blauwe sandaaltjes...
"Juf... jij hebt hakken!"....
Goed gezien jongen...!
"Dan breek je je nek zegt mijn vader"....
Euh..... tja....
Ik zal heel voorzichtig lopen vandaag goed?.....
Hij denkt even na....
"Dan breek je alleen je arm"....
Van .... ik ga op m'n tellen passen vandaag....
Ik neem mijn rolkruk wel.....
Van... dat we vandaag veel met water spelen mag duidelijk zijn...
Met deze hitte moet er veel gespetterd worden...
Één leerling gaat er helemaal in op....:
Een andere leerling heeft hooikoorts...
Ze niest altijd keurig in haar elleboog maar dit keer was ze nét te laat...
"Hé, je moet in je emmerboog niezen...."
Van.... ik heb net met de kinderen in de kring gezeten of de telefoon gaat...
Willem...!
Of ik smeer boter wil meenemen als ik boodschappen ga doen...
Ik vraag me even af of ik met nóg een kleuter aan het bellen ben...
Willem... boter smeer je toch meestal ..?
"Nou ja.. brood boter dan.... je weet wel"...
Ik moet dus vooral geen bakboter meenemen begrijp ik.......
Van... en Willem belt alwéér....
Dat moet geen gewoonte gaan worden want ik werk!!....
"Wampie er zitten wel 40 van die groene stront vliegen op het aanrecht..."
Ik probeer mij er een voorstelling van te maken...
Veertig van die woeste groene monsters...
Zoveel passen er niet eens op mijn aanrecht...
Bij wijze van spreken dan...
Heb je ze geteld Willem...?
Ik moet niet flauw doen...
Nee je hebt gelijk schat.. dat is niet fris....
Waar je goeie vliegengordijnen koopt....?
Nou bij Xenos... Blokker.... euh waar eigenijk niet in dit seizoen...?!
"Dan ga ik nu een nieuwe goeie halen..."
Willem... lieve a-technische Willem... doe dat nou niet...
Ja ik ga dat wel doen... ik wil er van af....
Zo'n hor ding...
Willem!!!!..... we hebben een dranger op de deur... die gaat dwars door het gaas heen en trekt het gordijn er bij het klittenband af....
"Niet...."
Wel!!!....
Van.... boodschappen doen....(en de smeer boter vergeten)...
Thuiskomen en een trotse Willem aantreffen...
Ga eens kijken....
(Ik was al bijna dat gordijn vergeten)....
Waar?....
Nou bij het vliegen gordijn ..
Ik werp en blik om het muurtje....
Wat heeft hij nou gedaan....??
Het oude gordijn heeft hij in het nieuwe gehangen...
Zo komt het gordijn in ieder geval op de grond....
Het nieuwe gordijn (van touw ) heeft een gat aan de bovenkant waar de dranger door kan...
Het ziet er niet uit.... functioneel is het wel...
En Willem is oh zo trots...
"Hier ben ik best goed in hoor!"...
Ja schat... je bent de beste.....!!!
En als ik in de keuken sta en zie dat er zeker 10 centimeter opening aan de zijkant zit, zeg ik niks....
Ik hoop alleen maar dat er héle dikke vliegen bestaan....


1 opmerking: