woensdag 3 juni 2020

3 juni 2020

Dag van:
(Facebook avatars)
Nee... nu niet in bed blijven liggen... het is voor een poosje weer de laatste warme dag vandaag....
Morgen wordt het weer kouder en de regen komt...
Dat heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen...
Ik hoef niet meer tien keer op en neer mijn trapje in de tuin af om alle bloemetjes op de vlonder en het souterrain terras water te geven...
En ook niet tien keer de buitenkraan open te draaien om datzelfde op de begane tuin grond te doen... want de regen neemt het tijdelijk van me over...
De regen heeft ook geen versleten knieën zoals ik...
De regen hoeft ook niet met gieters te zeulen....
En dat de temperatuur zakt... ook lekker...
Kan mijn dekbed weer over me heen ...
Dat scheelt weer ettelijke muggenbulten....
Ik word tenslotte ook door de polikliniek al lek geprikt....
Maar goed... weegt dat af tegen de nadelen....?
Het aller ergste.... we zitten weer binnen straks....
En hoe erg vind ik dat....!!
Mijn leven speelt zich het liefst af in de buitenlucht....
Ik ben geen binnenzitter....
Ik heb ruimte nodig....
Liefst universum ruimte....
Dat idee dat ik vastgeplakt zit op een ronde planeet die door een luchtruim zijn rondjes zweeft.... geen weet hebbende van of ik nou op mijn kop hang of rechtop sta....
Ik zou het best eens aan die astronauten willen vragen nu...
Op welk tijdstip hang ik ondersteboven en wanneer sta ik weer rechtop...?
Met beide benen op de grond kan ik niet zeggen...
Dat sta ik immers altijd... of ik nou hang of rechtop sta...
Het magneetje in moeder aarde werkt altijd... zelfs bij overgewicht....
Je hoort trouwens altijd van alles over ozon lagen... smeltende ijsschotsen.... opwarming... maar nooit dat die magnetische kracht afneemt...
Zou daar wel eens onderzoek naar gedaan worden...?
Lijkt mij nou een interessante...!
En ik weet heus wel dat er geen magneetje in de aarde zit.... maar dat het om een magnetisch veld om de aarde gaat...
Het aardmagnetisch veld is het magnetisch veld dat de Aarde omringt. Het aardmagnetisch veld ontstaat door een mengsel van vloeibaar ijzer en nikkel in de buitenkern van de aarde. Doordat de aarde draait, beweegt deze vloeistof om de vaste kern heen, waardoor een magneetveld ontstaat. (Wikipedia)
Een ozonlaag hangt toch ook om de aarde...?
Misschien toch eens mijn oudste kleindochter vragen... die morgen hoort dat ze geslaagd is.... en na de vakantie veel met natuur en scheikunde in de weer zal zijn....
Volgens mij is de eerste in de complete familie generatie die zich daarmee bezig gaat houden....
Van.... jeetje wat word ik oud...
Een kleindochter die geslaagd is voor de middelbare school...
Ik zie mijn eigen kinderen nog hun handtekeningen onder hun diploma zetten....
Trotse mama met tranen in de ogen in de zaal...
Vlag met tas in de mast.... taart.... enveloppe met inhoud...
En nu de derde generatie al....
Ik heb mijn kleinkinderen beloofd dat als ze slagen voor de middelbare school, ze samen met oma een weekend naar een Europese hoofdstad naar keuze mogen....
Pokke corona....
Roet in het eten gooier....
Maar ach... wat in het vat zit verzuurd niet....
Dat weekend komt... waarheen dan ook... wanneer dan ook....
Van.... dag buurman... kopje koffie buurman...?..... hoor ik Willem vragen als hij met de honden terugkomt van de wandeling....
En zo zitten we even later op de vlonder....
Wat een slecht leven hebben we toch....
Buurman heeft de vakantie gecanceld en wil nu gezeik samen met ons dagjes uit gaan plannen.....
Van.... oh jee.... oh nee.... dat is waar ook.... ik heb straks weer studie....
Vergeten....
Nou ja.... niet helemaal dan gelukkig... maar wel laat aan gedacht....
Sorry buurman... een tweede kopje zit er niet in...
Ik ga de studie voorbereiden...
Zoveelste zoektocht naar hoe ik ook alweer moest inloggen...
En een snelkoppeling nu maken zal weinig zin hebben want dit is de laatste opleidingsdag voor de zomervakantie...
De volgende zal pas weer in september zijn.... en waarschijnlijk gewoon op locatie... het nieuwe gewoon dan...
September...
Hoe zal die september er coronaproofmatig uit zien...?
Rutte zegt dat vakanties weer mogen...
Hij zegt het niet van harte.... en drukt ons op dat hart dat we toch vooral wijs op reis moeten gaan...
Alleen die toon maakt al dat ik niet meer hoef...
Oké... kamperen dan misschien wel.... maar Griekenland daar waag ik me nog niet aan....
Misschien in de herfst .....maar ik overweeg eerder volgend jaar....
Onze voucher laat dat tenslotte ook toe...
Van... studie... en écht... wat een super gave studie is het toch....
Het heet dan wel EMB ... ernstig meervoudig beperkt... maar je kan wat je leert loslaten op alles en iedereen....
Zijn we immers op bepaalde gebieden niet allemaal ernstig meervoudig beperkt...
Geloof me... het antwoord is volmondig JA!!......
Leuke opdracht trouwens.... vier plaatjes van cadeautjes...
Een groot blauw pak met groene strik.... kleine kleurige doosjes.... een enveloppe... een cadeaubon....
Welke kies je....?
En allemaal verschillende keuzes worden er gemaakt door mijn studiegenoten...
Met allemaal verschillende argumenten...
Welke denken jullie dat ik gekozen heb...en waarom....?
Van.... het gaat er natuurlijk om of onze leerlingen kunnen kiezen...
In de sensatiefase kies je nog niet....
Je wijst af of je tast toe....
In de lage klik fase.... en die kende ik nog niet ... biedt je één ding aan...
Willen ze die niet dan haal je het weg....
Daarna is komt het volgende tevoorschijn...
Pas in de hoge klik fase kunnen ze een keus uit twee maken...
Die lage klik fase sla ik dus nogal eens over....
Zegt jullie waarschijnlijk niks... hoeft ook niet... zie het maar als studie aantekening van mij....
Iets om even te onthouden....
Van.... volgend aantekening: ga vaker overinterpreteren....
Neem niet meteen aan dat als een kind die vaak last van oorpijn heeft en altijd tegen zijn oren slaat dan ook altijd oorpijn heeft....
Er kunnen veel meer redenen zijn....
Waarom slaat hij... wanneer doet hij dat...
Hij kan wel geen trek hebben in eten.... zich ongemakkelijk voelen... iets niet begrijpen....
Ooooooh.... zoiets als van.... als Willem met zijn kopje rinkelt hoeft het niet zo te zijn dat hij automatisch koffie wil... kan ook uit verveling zijn... of hij heeft een liedje in zijn hoofd en tikt de maat mee want zijn fluit ligt buiten bereik.... of misschien moet hij wel plassen maar zit hij net in een spannende Netflix scène....
Dat dus....
Jammer alleen dat hij dus meestal wel koffie wil...
Of euh.... tegenwoordig dus ook thee... groene thee....
Willems manier van communiceren....
Van... enfin... ik zit dus weer van half vier tot om en nabij negen uur voor dat scherm...
Mijn ogen zijn zo vierkant als dat scherm waar ik tegenaan kijk als ik klaar ben....
Nog één keer plantjes water geven buiten... voordat de regen het overneemt...
En dan je bed intollen....
Zou ik nou op m'n kop liggen....?
Als ik door het raam naar buiten kijk zie ik de ruimte....
Zwart met sterren en de eerste wolken...
Maar ja... wat zegt dat hè...
De aarde is rond... dus of ik nou op m'n kop lig of op m'n rug ik zal altijd luchtruim zien en sterren kunnen tellen...
2, 4, 6, 8....
En aan de andere kant schijnt de zon....
10, 12, 14, 16...
Alleen regent het daar morgen misschien niet.....
18, 20....21....22...zzzzzz







Geen opmerkingen:

Een reactie posten