zondag 28 juni 2020

28 juni 2020

Dag van:
Op het journaal... pontificaal.... een podium voor een onbenul... ik draag het de hele dag met me mee en zou willen dat ik zo stoer was om op het journaal een tegenwoord te laten horen...
Ik ben niet snel veroordelend... maar allemachtig wat heb je een domme mensen op de wereld....
Nederland zou een politiestaat worden....
Omdat we de anderhalve meter handhaven...
En politie ingrijpt als er tegen het demonstratieverbod in toch een aantal mensen naar het Malieveld gaan om te kijken of er nog wat te demonstreren en rellen valt tegen de anderhalve meter....
Met mobieltje in de hand....
Hebben ze afgekeken van Amerika....
Want dat levert zo lekker veel sensatie op...
En je kan zo lekker de politie te kakken zetten en roepen dat we een politiestaat krijgen....
Tjonge jongen jongen... wat zit me zoiets dwars.....
Mensen die niet weten waar ze het over hebben....
Mensen die luisteren erg moeilijk vinden en verboden al helemaal....
Mensen die anderen in gevaar brengen door regels aan hun laars te lappen.... daarop gewezen worden..... Nederland een politiestaat plegen/durven te noemen.... en zelf in een soldatenjasje lopen....
Wat een afschuwelijk haatzaaiend mens op tv vanmiddag... bah....
En zo.... dat ben ik kwijt....!
Van..... Benji te mager....
Ja Willem... en dat zonder dieet...
Dus die gaat op extra voeding....
Niet koekjes eten mág.... maar koekjes eten móét....
Van.... de op een na laatste zondag werk voorbereiding....
Nog twee weken te gaan voor de zomervakantie...
Mijn kleinkinderen in het noorden nog één...
En Willem.... we moeten echt even gaan nadenken hoe we dat allemaal plannen met die vakantie...
Ik werk tot en met de laatste dag voor de vakantie...
Hoe dat moet met inpakken.... geen idee...
Maar volgens Willem komt alles goed...
Ook als hij de was moet doen....(OOOOH NEE!!!)
Willem wel eens een was zien ophangen...????
Nee dat is maar beter ook....
Al hang je honderd wasknijpers aan dat rek... hij gebruikt er niet één....
Als hangt schots en scheef en over elkaar...
En niet dat je dan durft te zeggen dat het zo niet kan want hij kijkt er oh zo trots bij....
Van.... schommelbank momentje...
Willem leest voor uit het boek van Anselm Grun.... De Verandering....
Dit keer iets over Zacheus de tollenaar die in een vijgenboom kom om Jezus te zien...
En de ontmoeting die zijn leven... zijn 'zijn'.... veranderde...
Het verhaal confronteert je met de vraag naar je eigen bestemming en misschien wel je eigen roeping?
Misschien is het verhaal van Zacheüs aanleiding om alert te zijn op die signalen in jouw leven, die zeggen: hier moet ik iets mee. Dit kan ik niet laten liggen. Hier mag ik niet aan voorbij gaan. Dan zou ik mezelf tekort doen. Dan zou ik aan het wezenlijke voorbijgaan. Dan mis ik misschien wel de bestemming van mijn leven.
Misschien dat dit verhaal van Zacheüs aanleiding is om eens bij jezelf, bij jou zelf na te gaan, wanneer dat gevoel bij je opkwam waar we het net over hadden. Is dit het nu? Is dit mijn bestaan? Is dit wat ik altijd heb gewild?
Nu lees ik, als ik al de bijbel lees, de verhalen heel symbolisch... en dit is weer zo'n mooi voorbeeld...
Ons schommelbank momentje gaat over onze veranderingen...
De momenten dat we alert waren en er ook daadwerkelijk iets mee deden....
De één iets meer veranderingen dan de ander..
Maar de momenten waren ... zo naast elkaar geplaatst....zeker niet minder ingrijpend....
Van.... en veel meer... dan de vele gedachten... gebeurt er vandaag niet...
Woensdag is het 1 juli...
Dag van veel versoepelingen....
Van kuchschermen... alweer zo'n mooi nieuw corona woord.... tussen tafeltjes op terrasjes...
Van vliegen mag weer...
En ik zag op diverse reis sites waar ik lid van ben alweer blije berichten van mensen die direct geboekt hebben en 2 juli al weg mogen....
Zij liever dan ik....
Mensen mogen weer naar de kermis....
Maar volgens mij zitten de exploitanten daar harder op te wachten dan de kermis gangers zelf...
De bussen en treinen mogen weer volgeladen worden...
Als je maar een mondkapje draagt...
En ook sporten mag weer in de sportschool...
Evenals de bijeenkomsten met meer mensen...
Mits je die afstand van 1.5 maar bewaard mevrouw in je soldaten jasje met je grote waffel....!!!
En onze vuilcontainer is vanaf 1 juli niet meer gratis...
We gaan per zak betalen....
Ik ben benieuwd naar die tweede helft van 2020....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten