zaterdag 20 juni 2020

20 juni 2020

Dag van:
Een dagje gewoon thuis.....
Je zou alweer bijna vergeten hoe dat was...
Mooie dag om de slaapkamer op te ruimen...
Een slaapkamer die ook natuurijk weer vol ligt met bakjes verzamelde troep waarvan je er nu pas aan toe bent om het weg te gooien....
Maar eerst gewoon even lekker niks doen...
Benji knuffelen en borduren...
Het midden is klaar... nu de rest van de merklap....
Van... Willem gaat maar weer eens wandelen met de buurman...
Sportieve korte broek met iets minder sportieve benen waarvan de kuiten het straks wel zullen ontgelden...
En ik dus ook... want ik moet het aanhoren...
Van.... Vaderdag morgen...
Hoe zit dat met die regels tegenwoordig...?
Toch best vreemd dat je nu voor elk wissewasje de corona regelementen er op na moet slaan...
Hoeveel mogen er in de auto...?
Oeps.. dat wordt met kamperen kinderen verdelen....
Hoeveel mogen er binnenshuis... en hoeveel buiten...?
Oh... dat gaan we redden met twee dochters die niet komen...
Vaderdag... lieve help...31 jaar geleden voor het laatst gevierd...
Dit jaar valt Vaderdag ook nog eens op de sterfdag van mijn vader....
Én de zomerdag...
Maar ook de langste dag...
Daarna gaan het weer eerder donker worden...
Da's geen fijne gedachte...
Van.... bijna twee uur wandelen de buurmannen...
"Oei Wampie... deze voel ik wel hoor..."
Oh ja lieverd... waar dan...?
"Mijn kuiten..."
Wat zei ik jullie....
Dan gaat meneer naar boven om op de weegschaal te staan...
Willem en zijn weegschaal kunnen niet zonder en niet met elkaar...
De haat liefde verhouding tussen een man en zijn weegschaal....
Maar dit keer is de vriendschap weer bezegeld...
Vriend weegschaal wijst één kilo minder aan...
Willem is een blij mens...
"Zal ik maar wat wijn en een krat bier halen voor Vaderdag?"....
Lieve Willem als jij en je weegschaal vriendjes willen blijven, zou ik dat niet doen...
"Ach... twee biertjes...."
Tuurlijk Willem....
Van... net de kamer een beetje schoon...
Willem oefent op de fluit want die heeft morgen weer een optreden...
Ik geef nog even de bloemetjes buiten water alvorens aan de slaapkamer te beginnen...
Je ziet de bloemetjes opfleuren...
Het is één grote modderpoel in mijn perkje maar de grond zuigt in rap tempo het vocht op...
Net niet rap genoeg...
Benji heeft de modder ontdekt...
Ik jaag hem eruit..
Dat had ik ook beter niet kunnen doen...
Een spoor van modderpoten verspreidt zich door de kamer...
Van.... de slaapkamer...
Er is een nieuw bed...
Dat is er al een paar dagen naar... en die paar dagen werkte ik dus weer....
De tijd van op de lange baan schuiven... of.. ik zie wel wanneer ik het doe... is voorbij...
De tijd moet weer efficiënt ingedeeld worden...
Donderdag dus het bed in elkaar.... vrijdag het grof vuil dat opgehaald is... en vandaag de rest van de werkzaamheden....
Een mens bewaard wat oorbellen in de hoop de andere helft van het paar ooit nog terug te vinden... wat dus zelden gebeurd...
Een mens heeft wat aangebroken bijna lege potjes crème...
Koop je een nieuwe... maak je dat restje in de oude niet op maar begint vrolijk met het nieuwe potje...
Willem heeft dat met zeep....
Van die pompflesjes...
Er staan er wel drie bij het aanrecht....
Ik heb dat dus met crème....
Dan de nagellak potjes...
Ik tel er 98... er kunnen er 41 weg...
Hoezo genoeg over...??
Nee, nee... maandag weer nieuwe kleurtjes halen hoor...!
Hoeveel gescheurde handdoeken heb ik wel niet...
En dan steeds nieuwe kopen maar de oude niet weggooien...
Weg ermee nu...
Nee... ook niet handig op de camping straks...
De wereld aan notitieblockjes met hier en daar gedichten....
Van Willem... van mij... nee die kunnen niet weg...
Oude lege parfumflesjes....
Nog even ruiken en dan... weg ermee...
Borstels... kammen... zelfs vlooienkammen....
In de vuilniszak.... ik heb er genoeg....
De overtollige föhns ook weg....
Kussenslopen.... och lieve help.... het lijkt wel een hotel voorraad...
Uitzoeken en wegmikken.....
Van.... maar wat ik dan nog overhoud ....
Acht mandjes vol troep...
Want... die twee olifanten sleutelhangers van dat dove vrouwtje...neeeeee die kunnen niet weg....
Die setjes naaigaren... ook zonde om weg te gooien...
Pennen.... oude aanstekers.... scharen.... ach en kijk nou... ouderwetse poëzie plaatjes....
(Wat doen die op de slaapkamer eigenijk???).....
Een usb stick in de verpakking...
Een digitale fotolijst sleutelhanger in de verpakking...
En diner check van 35 euro... ver over datum...
Nou ja... die kan dan wel weg....
Van.... nog even de ramen zemen (let wel... het is 22.15 uur....)
En klaar...!
Willem helpt de zooi naar de vuilcontainer brengen...
De container waar de halve wijk nog snel de spullen na opruiming ingooit want het is nu nog gratis....
Tot 1 juli....
Daarna gaan we betalen voor onze vuilniszakken...
Al hoorde ik dat er alweer een discussie gaande was om dat tegen te gaan omdat er nu al zakken naast containers gedumpt worden...
Van..... het is al donker...
De slaapkamer oogt als nieuw en ruikt nog nieuwer...
Ik denk dat ik straks als vanouds maar eens in slaap val.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten