maandag 15 juni 2020

15 juni 2020

Dag van:
Maandag.... the day after weekend....
En dat betekent ondanks corona vrijheid.....
Huh...... wat zeg ik nou.....
Het moet niet gekker worden....
Sinds wanneer is een beperking ook een vrijheid....???
Ik zit gedwongen thuis.... zie enkel een supermarkt, mijn vier muren waarvan er één van glas is, mijn vier honden en twee poezen, een handjevol visite die niet eens als handjevol mogen komen maar gefaseerd in tweetallen...en mijn lieve, soms ook onmogelijke Willem....
En dat noem ik vrijheid....
Is deze vrijheid het nieuwe normaal....??
Ik moet er niet aan denken....
Oké overnieuw....
Van... maandag the day after weekend...
En dat betekent ondanks de corona periode....(dat klinkt al beter)... aan het werk....
Schermpjeswerk.... mobieltjeswerk....
Eerst even wat ouders bellen..... en dan de handelingsplannen evalueren...
In handelingsplannen staan enkele doelen wat we aan werken met de leerlingen...
Doelen op gebied van rekenen, taal, sociaal emotionele ontwikkeling, leren leren (werk en taakhouding)... en nog wat zaken...
Er staat ook in hoe je dat gaat aanpakken en met welke middelen...
Nu na een half jaar moet er weer geëvalueerd worden...
Zijn de doelen behaald... zo ja wat bracht ze dat succes... wat heeft ze geholpen... zo nee... hoe kwam dat en hoe pak je dat nu verder aan...
Dat is me dus nog even een klusje....
Van... op de achtergrond gromt een Willem...
Hij wil benzine tanken in Duitsland...
En ondanks nieuwe Tom Tom... en een weg die hij al tientallen malen heeft gereden... kan hij dat niet alleen...
Die man heeft echt een desoriëntatie vermogen van twee tegenpolen in een hersenpan....
Ik maak dit handelingsplannen nog af Willem en dan ga ik met je mee....
Van... op naar de grens...
Het mag weer...
En je mag er over ook...
Vlak over de grens naar rechts... weer rechts en kijk....
Benzinepomp en.... er zijn nog acht rijen met zes wachtenden voor u....
Bij elke rij staan 2 pompen...
Welke rij kiest u....?
Willem kiest rij één....
Het antwoordt luidt.... ALTIJD DE VERKEERDE....!!
Jawel.... voor ons.... een heel heeeeeeeeeeeeeeeeeel oud mannetje die door zijn bretels nog in leven wordt gehouden.... dan een mmmmmmmeneeeeeertjjjjjje met Parkinson... en zie dan je benzinedop maar eens los te krijgen.... laat staan dat je wilt zien hoe hij de slang in het gat krijgt... of eigenijk niet krijgt....
Dan een mevrouw met een... oh jee.... 'ik dacht dat mijn dop aan de andere kant zat' paniek aanval..... een dame die erg lang over tanken doet omdat ze vooral mooi staat te zijn.... jawel mevrouw de heren zien u wel.... kunt u alleen iets sneller met die mooie elegante benen naar de kassa drentelen...u lijkt gelijk een okapi na een facelift operatie waarbij de verdoving nog niet uitgewerkt is....
En dan hebben we daar de meneer die vandaag zijn ongewenste papadag heeft en om de haverklap portieren opent om zijn kinderen in het gareel te schreeuwen en te porren terwijl er eentje aan de andere kant al haast met autostoeltje en al buiten het portier bungelt.... én we hebben het oude vrouwtje die haar portemonnee niet kan vinden.... en de inhoud van haar handtas over het terrein uitstrooit terwijl ze het ding zoekt....
Of ik overdrijf?????...... nou nee hoor.....
Ik vind Willem ineens heel heilig als ik hem vergelijk met wat er zojuist aan mijn oog voorbij ging....
Ik vind hem alleen ook een knieperd met dat goedkoop getank van hen....
Of ben ik juist de sufferd die nog steeds 40 cent teveel betaald...?
En een beetje naïef is hij ook wel als je denkt een overval te plegen met een bivak mondkapje....
Nee daar trap ik lekker in.....
Van... we kunnen weer terug naar huis...
Laten we alleen ook nog even boodschappen doen...
En rij dan eens naar de Liddle..... Marike zei dat daar goede hondenbrokken waren...
En inderdaad... die zijn er....
Ik ga jullie niet vertellen wat Willem vanavond wil eten....
Deze man is zó voorspelbaar dat je het wel kunt raden....
Ik sta dus even later boven een braadpan met tranige vieze dampen....
Het slaat je gewoon op de keel....
Mijn hemel... hoe moet dat ruiken als er een complete kippenschuur afbrand......
Dat wil je echt niet blussen....
Sterker nog... je eet van je leven geen kip meer....
Van..... oeps... vertellen vrienden zaterdag nog dat ze een leuke andere camping hadden gevonden om hun kampeer hebben en houden te plaatsen... vindt er vandaag een compleet familiedrama plaats met moord erop en eraan....
Dat lijkt me nou echt een leuke camping...
In Appeltern valt altijd wat te beleven...
Van.... samen wandelen met de honden....
Het scheelt in het bos wel 5 graden...
Dat houden we wel even uit....
Willem is 5 centimeter gegroeid als we het bos weer uitkomen...
Het ene na het andere complimentje over zijn goed afgerichte honden....
Van de ruiter met zijn grijze krullenbol en het petje dat me doet denken aan mijn oude jeugdboeken over Pietje Puk de postbode... van de eenzame wandelaar dit waarschijnlijk een wederom stukgelopen liefde loopt te verwerken....... van de vier peperdure wandelschoenen die gefrustreerd blijven oefenen voor de afgelaste vierdaagse we hebben niet voor niets net van die peperdure schoenen gekocht bij de Anwb.... van het stel dat elkaar net als wij vermoedelijk op late leeftijd heeft leren kennen óf zouden ze écht zo gelukkig getrouwd zijn....?
De honden rennen heerlijk....
Babs vindt hoe dan ook, waar dan ook, haar balletje...
Borre staat symbool voor freedom..... zijn run is van adembenemende schoonheid...
Benji loopt niet mee... die schurk wacht tot Blitz achter de twee winnaars aankomt als eeuwige derde en krijgt dan als troostprijs van Benji.... een aanval in de flanken....
En dit herhaalt zich en herhaalt zich....
Van.... "Wampie kan je nog even screenshots van die gedichten over mijn moeder maken... ik moet morgen naar een schilderes die er vijf schilderijen bij gaat maken...."
Wil je even..... pffft....52 screenshots.....
Maar je doet hè..... want hij is zo lief....
Ik zie mijn merklap borduurwerk zielig op een knoedeltje op de tafel naast mijn stoel liggen....
Morgen dan maar weer...
Van.... ik ben net boven of ik hoor een oorverdovend gejank van beneden komen....
Honden geven meteen aan dat er iets mis is hoor....
Het lijkt Appeltern wel....
Benji ligt knel onder een stoel...
Willem staat met broek en onderbroek op de enkels de stoel op te tillen...
Het is dat ik echt schrok anders had ik dit tafereeltje met kramp in de lachspieren staan aanschouwen....
"Ja, ik zat te poepen ".... verontschuldigt Willem zich nog...
Nou dat mag ik hopen ja... ik neem niet aan dat je op punt stond om in je blote gat een rondje door de wijk te gaan lopen....
Ga je kont afvegen of poep verder maar blijf hier niet staan.... ik ontferm me wel over dit kleine monstertje...
Och och die Benji....
Vanmorgen zeiden we nog tegen elkaar dat deze hond tot dingen in staat is waar zelfs die drie andere samen nog niet opgekomen zijn....
Hij ligt in bochten en kronkels dat je je afvraagt waar de schroeven gebleven zijn.... geeft op zijn manier aan wanneer hij eruit moet, hij komt je dus gewoon ophalen.... hij blaft als een marktkoophond.... hij reageert echt niet op een correctie snauw van de andere drie nee nee meneer gaat gewoon door.... en hij eet ALLES....!
Maar goed... nu is hij zielig.... en zijn oogjes staan zieliger dan zielig....
Hij komt tegen me aan liggen en sabbelt aan mijn hand... terwijl hij langzaam in slaap valt
Och klein wurm wat ben ik toch afschuwelijk gek op jou....
Ik vraag me alleen nu af wie van ons tweeën in idiotere bochten kan liggen want dit gaan mijn spieren hier op de koude grond niet lang volhouden.... het lijkt wel een spelletje Twister...
Probeer ik dan voorzichtig op te staan dan legt hij zijn poot op mijn handen....
Niet weggaan vrouwtje... ik ben zooooooo zielig....
Tja.... ach... ik heb tenslotte altijd al gedacht dat ik een kronkel had...
Ik heb m nu gevonden....







2 opmerkingen: