dinsdag 2 juni 2020

2 juni 2020

Dag van:
(De letterlijke betekenis van pootjebaden)
Tja dat het warm... zogezegd heet is... hoef ik natuurlijk niet te vertellen...
Daar heeft iedereen last of lust van....
Vannacht toen ik natuurijk weer een keer wakker werd had ik zo'n  vermoeden dat het niet alleen een hete dag maar vooral ook vermoeiende dag zou worden...
Twee keer heb ik zachtjes de schuur vervloekt ...
Ik kon niet omdraaien... niet opstaan... mijn lijf gaf geen centimeter toe ..
Maar kijk aan.... na toch nog 5 uurtjes slaap werd ik wakker met bewegingsvrijheid...
Behalve mijn onderrug deed de rest het naar behoren.... zolang ik geen overdreven bewegingen maakte dan...
Maar goed... dat zat ook niet in de planning....
Van... een planning die sowieso al in het begin van de ochtend niet meer klopte...
Hadden we een paar dagen geleden afgesproken met de kliek... we zouden het fotoboekje van Ben aan Marleen van geven.... en doen dat na tweeën want stiefdochter Babeth zou ook twaalf uur komen.... krijgen we een berichtje dat ze pas om vijf uur komt...
Net als we afgesproken om vier uur bij de kliek  te zijn natuurijk ....
Dag planning....
Je zou er een sik van krijgen....
Van... enfin... dan maar vanmiddag met twee auto's naar de kliek...
Zo kan Willem eerder weg....
Het is maar weer zo....
Van .... ik pak mijn haakwerk...
Haakwerk...???
Jazeker....
Even geen geprik van borduurnaalden in mijn vinger.... ik word de komende tijd al genoeg geprikt....
De breinaalden glijden onder de klotsende oksels vandaan.... dus naar eens haken...
Stokjes... vasten... halve vasten....
Ik voel de artrose wel iets meer maar ach... een kniesoor die daar op let....
Van.... binnen is het benauwd...
Buiten ook...
Binnen is het benauwder....
Dus toch maar naar buiten...
Buiten is heet...
Toch maar weer naar binnen....
Willem kijkt een film....Pathfinder.....
Iets met indianen en vikingen...
Ja de combinatie ontgaat mij ook enigzins...
Het speelt zich af in de winter....
Waar heb ik niet begrepen.... maar het is er koud.... ijskoud...
Ook die combinatie... een ijskoude film in een snikhete kamer ontgaat mij volkomen...
Het is wat mij betreft ook een film zonder verhaal... maar met een mooie indiaanse... en veel vechten...
Correctie... alleen maar vechten...
Is de een nog niet verslagen dan dient de volgende zich wel weer aan...
Ze vallen van bergen door sneeuwlawines....
Ze zakken door het ijs....
Ze hangen je op je kop in het vuur...
Ze snijden je keel los...
Ik ben weer buiten....
En dat is naar goed ook want Borre en Benji hebben het weer op mijn bloemenperk voorzien....
Eruit gij vandalen....
Van... mijn mobiel.... althans de sociale media daarop ....vult zich met zwarte schermen...
George Floyd eerbetoon....
Zelf heb ik de poster van 'I can't breath' gedeeld....
Beter dát dan op een volle Dam of een oververhit Malieveld gaan staan...
Radio Veronica gooit acht minuut zesenveertig de radiozender plat... op zwart....
Een geweldige actie...
Woorden van de DJ....' zolang lag die knie op z'n nek.... denk daar nou eens over na als jullie straks stil voor je uit zitten te kijken....
De discussies over de burgemeester van Amsterdam laaien op....
En nou moet ik uitkijken met mijn mening... want ik heb het namelijk niet zo op die Femke....
Nooit gehad ook.....
Het type van moeders wil is wet en als het niet loopt zoals ze dacht dat het zou gaan... blijft het nog steeds een wet...
Zo ging dat in de politiek... en met dat akkefietje met haar zoon... en nu weer....
Had nou in de politiek eens wat meer mee bewogen....
Had ten tijde van de misstap van je zoon nou gewoon gezegd dat je er als moeder ook van baalde dat je zoon zoiets deed...
En had nu bij het demonstratie akkefietje gewoon gezegd... sorry.... inschattingsfout...
Maar nee... ze probeert zich er weer uit te kletsen....
En in haar beleving klopt alleen haar verhaal... haar wet....
Ze beweegt niet naar links... ze beweegt niet naar rechts....
Nee... zij niet... en niemand niet.. had dit zien aankomen...
Dan kijkt ze zeker geen tv of zo....
En zelfs al denk je dat die nuchter Nederlanders anders zijn dan Amerikanen of welk volk dan ook... dan nóg zorg je dat je voorbereid bent...
Nee... ze wilde niet de ME eropaf sturen...
Ze heeft blijkbaar nog nooit van een microfoon of megafoon gehoord warmee ze het publiek vanaf een balkonnetje (dit zijn er zat op de Dam)  had kunnen toespreken...
Zo in de trant van dat ze de mensen snapte naar dat het niet het juiste moment was en dat er nog net mogelijkheden bestaan om duidelijk te maken dat je dit écht niet kan doen met mensen....
Nee... ze gaat tussen de massa staan... zonder mondkapje... zonder anderhalve meter....
Ofwel... ze oefende haar vak niet uit maar zond een politiek statement uit...
Kan niet...!
En zeker niet in een tijd waar zoveel mensen proberen te redden wat er te redden valt....
Mijn mening...!
Van... naar Marleen..... boekje in de tas... foto's erin...
Laat het boekje nog even leuk inpakken...
Euh... laat ik dat maar niet doen....
Cadeaupapier gisteren bij het grof vuil gezet...
Erg dom...
Dat zijn dus de volgende keer geen dingen om bij het grof vuil te zetten....
Het wordt echter met of zonder papiertje erom,  een mooie middag....
Met een lach en een traan....
De naam van Ben is weer genoemd...
Gunst wat mis ik die maffe man.....
Van.... Babeth wil patat...
En niet te laat eten want zus Hanna komt ook nog vanavond...
Wel zo gezellig voor haar... want papa gaat op bezoek bij zijn oud directeur....
En ik pak mijn haakwerk maar weer op...
Binnen.... te benauwd...
Buiten... muggen...
Binnen... te donker... en als ik het licht aan doe... muggen binnen....
Buiten dus maar...
En dus honden in bloemen perkjes....
Binnen dan maar... met de deur dicht...
Benauwd...
Deur open...
Muggen...
MORGEN EERST EEN VLIEGEN.... euh...MUGGENGORDIJN KOPEN!!!!!!!!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten