woensdag 24 juni 2020

24 juni 2020

Dag van:
Een dagje niksen....
Nee toch...?
Nee hoor...!
Niksen is aan mij niet besteed....
Een dagje 'een beetje doen' wel...
Ik doe dus een beetje...
Van..... een beetje langer in bed blijven liggen...
En dan vanuit bed de eerste klassen appjes beantwoorden en je mail...
Dat is toch best luxe
Van... een beetje door de Action slenteren...
Ik ga voor een zwembadje voor de honden...
Gaat me vast een beetje niet lukken me daaraan te houden...
Goh... wat ken ik mezelf toch goed...
Want... yes!!!!!!!..... ze hebben die mooie beddenspreien weer....
En och kijk nou dat kleine bootje... zo leuk voor de kleuters om op het plein mee te kliederen als we er water in doen....
Laat ik ook die bellenblaas maar meenemen....
Tja en kijk.. die slippers zonder teen ding zijn op mijn leeftijd nu ook wel noodzakelijk....
Ach voor dat geld....
Leuk dat koelmatje voor de honden.... neem ik de kiwiprint, de sinaasappel of de watermeloen...
Ik ga voor de sinaasappel...
Nu het zwembadje.... en wat hondenvoer en botjes....
Wegwezen voor ik nog meer insla...
Niet bij de tuin spullen kijken... niet doen...!
Ik hou me in....
Nou oké... die drop dan.... omdat Willem daar zo van houdt....
Van... nu weer een beetje niks doen...
Kijken hoe Willem het badje vult...
En zien hoe Babs en Borre erop af vliegen...
Blitz niet... die moet niks van dat wilde spel hebben...
Benji past er ook voor... die schuilt mooi achter mijn rug...
Totdat ik op sta...
Als vrouwtje durft, durven Blitz en Benji ook wel...
En dan zijn ze er daarna natuurlijk niet uit te krijgen...
Van... en toch werkt die vliegengordijn creatie van Willem wel...
Het aantal vliegen, muggen en ander ongedierte lijkt wel tot de helft gedaald...
Van... een beetje niet koken...
Lekker pizza halen bij de pizzabakker....
Quatro fromaggi, salami met extra pepers en een kip diner schotel...
Tja... voor wie zou die nou zijn....
Van... een oud leerling tegenkomen....
Hij is vaste klant bij de pizzabakker annex snackbar...
"Ik ben al dertig hoor!"
Au....
"Ik ga nog een tatoeage zetten... kijk ik heb er al één... die was voor mijn vader... die is dood nou...."
Au....
Hij laat me de bestaande tatoo op zijn arm zien....
Onder een vaag teken staat 'pa'
Hij laat me op zijn mobiel de nieuwe tatoo zien...
Faith... hope... trust....
Het is niet heel druk bij de pizzabakker....
De man achter de balie vraagt of hij de tatoeage ook mag zien...
Mijn oud leerling schrikt...
"Ze praten anders nooit tegen mij hoor... ik moet altijd stil zijn zeggen ze"....
Toch laat hij trots het plaatje van de tatoeage zien...
Hij gaat verder tegen mij ..
"Die corona is niks hoor.... ik moest in het huis blijven... ik kon niet eens mijn uitkering opmaken...."
Dan heb je nu lekker gespaard en kun je iets veel groters kopen... zeg ik...
Hij kijkt me aan...
"Ook iets kleiners" zegt hij...
"Mijn moeder wil graag een ring "...
We babbelen nog even verder...
Hij heeft zijn maaltijd eerder dan ik...
Ik groet hem en vraag hem de groeten aan zijn moeder te doen...
Dan groet de man achter de toonbank hem...
Hij schrikt weer...
"Nou tot de volgende keer dan hè"....
De man achter de toonbank kijkt me aan...
"Die jongen praat alleen onzin daarom antwoorden wij vaak niet want dan stopt hij wel.... maar met u praat hij wel gewoon"....
Tja... antwoord ik geïrriteerd door zijn opmerking... misschien een kwestie van de goede vragen stellen.... en hem voor vol aanzien...
De man gaat gauw verder met zijn frikandellen die in het vet moeten....
Nou komt zo'n knul wekelijks...5 minuten staat hij dan misschien in zo'n  zaak.... en kun je het dan niet opbrengen om hem gewoon even aan te horen en antwoord te geven...
Zou geld van iemand met een verstandelijke beperking ander geld zijn dan dat van mij...?
Van..... een beetje de corona persconferentie kijken...
We doen het goed in Nederland..
Behalve dan dat handjevol klungels die geen 1.5 meter afstand willen houden......
Ik zou ze toe willen schreeuwen...."stelletje eeuwige zeikers over mensen die roken en jullie die niet de dupe willen zijn van het meeroken en er last van hebben... ik wil niet de dupe zijn dat jullie te dicht in mijn buurt komen... ik heb last van jullie...
Niks van dood omdat ik rook....?
Ik ga dood omdat jullie geen afstand houden...!
Zouden ze nou echt niet doorhebben dat de versoepelingen van vandaag er zijn gekomen omvmdat wij ons aan de regels houden....?
Van  ..... een beetje maagpijn...
Ja... tuurlijk van die extra pepers op de pizza...
Maar ze waren ook zo lekker...
Van... Jan de Fruitman aan de deur...
Ow heerlijk.. bramen, frambozen, aardbeien kersen en kruisbessen...
En wat...??????
Willem weet niet wat kruisbessen zijn....
Hij kijkt ernaar alsof hij water ziet branden...
Alleen zou Willem niet Willem zijn als hij het bakje niet bijna achter elkaar opeet...
Ben je 61... eet je je eerste kruisbes....
Van... Willem naar zijn zussen...
Babeth en ik op de bank...
Napuffend van een snikhete dag...
En een haarbal op mijn schoot.... gekke Benji...
Van....morgen mijn dochter alweer 34....
Au....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten