vrijdag 5 juni 2020

5 juni 2020

Dag van:
Regen, regen, regen....
Oké het was voorspeld.... maar als het er dan is.... jakkes...
En als het hier in Nederland regent, dan heb je na al die heerlijke warme dagen niet een tropisch moessonnetje.... nee... dan is het meteen herfst....
Vest dus maar weer tevoorschijn toveren... geen zomerjurkje.... dichte schoenen... en liefst sokjes... maar die laatste heb ik dan maar niet gedaan....
Van.... en wat doe je op een herfstachtige zomerdag....
Je zorgt dat Willem zijn muziek heeft voor het optreden dit weekend.... je luistert naar de talloze oefen riedeltjes en toonladders..... die uiteindelijk een prachtig fluitstuk worden natuurlijk....
Je maakt het boek waar Willem al zo lang om "zeurt"....
Al zijn Alzheimer gedichten over zijn moeder in het Alzheimer proces, verzameld....
Een normaal mens zou dat op datum opgeslagen gedaan hebben...
Nee, Willem slaat dat kriskras door elkaar op...
Wel was hij zo bijster snugger om er een datum onder te zetten....
Ik zoek dus eerst gedwee alle 43 gedichten en verhaaltjes uit en zet ze in de goede volgorde....
Van 2015 tot en met 2020....
Bij elk gedicht plaats ik de bijbehorende foto die Willem gelukkig ook gedateerd heeft maar die ook lukraak door elkaar staan....
En een proces is het...
Je ziet de ogen doffer en leger worden....
Langzaam vloeit het leven eruit....
De rol van de omgeving verandert van tegen moeders schouder liggen tot de arm om diezelfde schouder heen....
Alzheimer.... hersencorona.... maar dan wel een langzamere dood...
Een soort van bloedzuiger die het licht en het leven uit je ogen en je hersens zuigt....
Je herinneringen ... je geheugen....opslurpt.... tot het hier en nu aan toe....
Van.... ook tegen Alzheimer is nog geen medicijn gevonden....
Niet voor Aids... niet voor Ebola....Huntington....MS....ALS... Corona.... en zoveel meer....
Mijn gisteren geslaagde kleindochter is van plan voor alles wat uit te vinden...
Lieve mini laborant in spe....
"Het zou wat zijn hé oma"....
Nou meis... dat zou het zeker......
Wat heerlijk toch als je idealen nog zo grijpbaar zijn....
Je dromen voor het oprapen liggen...
Je drive en je energie nog grenzeloos zijn...
Van... het boekwerk is af....
Willem kan er zo mee naar een uitgever....
Zijn volgende project....
Met vervroegd pensioen en nog nooit zo druk geweest...
Het is maar goed dat hij dus vervroegd is gegaan....
Ook de optredens nemen weer toe nu met de versoepeling....
Niet meer dan 30 man.... maar elke keer dertig is ook een zaal vol......
Van... en veel meer beleven we niet vandaag...
Het journaal vertelt dat de zoon van Maurice de Hond is overleden...
Vreselijk.... eerst zijn vrouw... nu zijn zoon...
Some get it all....
De protesten tegen racisme verlopen vreedzaam en volgens de corona regels...
Zou er, als er geen corona was geweest, ook zo'n opkomst geweest zijn....?
Zou men het eindelijk echt zat zijn....?
Of is het omdat men in deze tijd toch niks beters te doen heeft...?
Dat laatste hoop ik niet hoor.... maar het kwam toch even in mijn gedachten voorbij vandaag....
En och lieve help een volgende challenge in aantocht...
Ditmaal van het Diabetes fonds nog wel...
De suiker challenge...
De Nederlander schijnt 28 suikerklontjes naar binnen te werken...
Tienduizend per jaar....
En met meer suiker heeft corona meer kans....
Je moet er een app voor downloaden....
Nou laat maar....
Ik drink koffie en thee zonder suiker...
Ik hou ook niet van zoet...
Je kunt mij beter een zoutmijn challenge aanbieden....
Maar aangezien tientallen 'stop met nicotine' uitdagingen ook niet geholpen hebben geef ik dat ook weinig kans...
Nou ja.... tjonge jongen... het RIVM had nog tijd over zeg...
Er is een rapport verschenen over omgevingsgeluiden en het feit dat één miljoen mensen daardoor gezondheidsklachten hebben....
Verkeer op de weg, in de lucht, op het water, fabrieken, wind turbines.....etc....
Ik voorzie naast de mondkapjes een nieuw gat in de markt.... oordopjes...!!!
Weet je wat... bivakmutsen..... heb je in één keer alles afgeschermd...
Coronaproof,  geluidsproof, hooikoortsproof....
En dan niet meteen van die akelige zwarte maken.... anders kunnen we de goeden niet van de kwaden onderscheiden...
Dus leuke kleurtjes... bloemetjes... smileys.... regenboogkleuren...
Zoiets als een douchemuts zeg maar....
Zijn we ook meteen van het racisme af als we allemaal een burka of hoofddoekjes hoofd hebben....
Hoeveel vliegen kan je in één klap slaan...
Je kan zeggen wat je wil maar ik zie beurs aandelen stijgen....
Van.... als gekheid op een stokje...
Je zult er maar echt last van hebben...
Gezondheid is een groot goed weet ikzelf maar al te goed.....
Heb ik ook weer hard aan gewerkt met mijn bord sla aardappeltjes en gehaktballen...
Tja... ach... en een tikkie zout teveel misschien...
Met mijn eindelijk weer een keer gezond nachtrust...
Met mijn wonen aan de bosrand...
Toch kun je zeggen wat je wilt...
Je kunt nog zo gezond eten, slapen, wonen, drinken enz....
Als je niet elke dag een keer lacht... niet de mooie dingen in het leven ziet en geniet... en alleen maar bezig bent met hoe gezond te leven en te blijven.... lijkt me dat nog veel ongezonder....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten