dinsdag 9 juni 2020

9 juni 2020

Dag van:
En we hobbelen maar weer door...
Ineens kwam daar een heleboel organisatorisch geregel voor school mijn mail binnen..
Eentje zelfs in het Engels...
Lang leve Google translate...
Nou zijn de talen gelukkig mijn sterkste kant... maar sommige termen moet ik toch echt opzoeken....
Daarbij moet ik zeggen dat ik ook een medisch dossier binnen kreeg.... in het Nederlands... en daar moest ik notabene nog veel meer van opzoeken ha ha ha....
Ik spreek Engels, Duits, Frans, "un poco" Spaans en een "lígo" Grieks....maar medisch spreek ik niet......
En zoek je dan de uitleg van die termen krijg je nog een portie extra medische termen over je heen ook....
Aan het eind heb je dan nog maar één goede Nederlands term in je hoofd zitten...."geef mijn portie maar aan Fikkie"....
Zouden die dokters écht al die termen hebben moeten leren of zouden ze ook stiekem nog wel eens wat opzoeken...?
Van... Willem en ik op de schommelbank...
Ons Zen moment....
Gesprekken voerend over muziek.... geloof..... financiën (jakkes)....
Genietend van de honden en het waterleven voor ons...
Nog één kuikentje van de 7 van moeder eend over....
Haar tweede leg....
Nog drie van de negen kuikens van moeder meerkoet over...
Eveneens haar tweede leg....
En ze waren nog wel zo fel beschermend....
Het is dit jaar bar en boos met de rovers van eieren en jonkies...
De reigers de eksters, de karpers....
Misschien ook wel de katten...
Neeeeeeee.... niet de onze... vast niet...
Die lusten alleen muizen... toch...?
Van... Babeth komt vandaag...
Ze wil pannenkoeken eten...
Morgen moet ze rijles theorie examen doen...
Maar ze is niet zenuwachtig hoor....neeeeeee joh... ben je mal....
Ze zit ook niet witjes op de bank hoor.... al voor de dertigste keer online een theorie test te doen....... nee joh... ben je mal.....
Van...... Willem en Google drive...
It drives me crazy....
Wanneer zal die man ooit iets van computers van willen begrijpen....
Van... uit het nieuws valt ook niet veel soeps te halen...
Het is een en al corona en George Floyd...
George Floyd...
Hoe de kist de kerk IN gedragen wordt...
Hoe de kist de kerk UIT gedragen wordt...
De dienst.... in een volle kerk waar volop gezongen wordt... zonder mondkapjes.... in een land waar de corona slachtoffers bij bosjes neervallen....
Zou die dominee familie zijn van Femke Halsema..... en niet voorzien hebben dat de opkomst zo massaal zou zijn...?
Corona....
Het lijkt of we minder aan de versoepelingen kunnen wennen dan aan de corona zelf....
De horeca sluit toch veelal de deuren maar weer omdat openstelling niet rendabel blijkt...
Het opstarten van de koffiemachine kost meer dan de winst op 30 koopjes koffie...
De vliegtuigen hebben geen idee hoe ze zich aan de 1.5 moeten houden....
Ik ook niet.... een onbemand vliegtuig misschien...?
Zo'n radiografische bestuurbaar geval....?
Met de winkels gaat het beter...
Ja haal je de koekoek.... mijn winkelwagentje moet ik allang zelf weer desinfecteren....
Als de rij voor de kassa lang is, komt die rij tot ver in het gangpad waar ik mijn boodschapje uit de schap probeer te halen...
Maar ik heb eerder 1.5 tot de schap dan tot de rij mensen...
Bij het Kruidvat kan je allang weer vrij doorlopen...
Gelukkig maar want die looproute veroorzaakte meer ellende dan zonder.....
Het sanitair op campings mag eerder open...
De kans op aërosolen in de warme douche kan minder kwaad... er zitten schotten tussen de douche en wc
Ja gelukkig wel zeg... maar geloof jij dat als ik 1 minuut na mijn voorganger onder de douche kruip dat die besmette aërosolen geen kwaad doen...?
Of de aërosolen uit de bezwete bilnaad van mijn voorganger op de wc bril....
Ikke niet...!
Enfin... het corona leed is nog lang niet geleden...
Maar Nieuw Zeeland is corona vrij....
Zeggen ze...
Moeten we daar nu heen op vakantie...?
Van.... mijn boek is hemels...
Gekregen van mijn kampeer vriendin voor in de vakantie...
Nou.... ik heb nu vrije dagen genoeg dunkt me...
Ik ben maar vast begonnen...
En ver voor de kampeervakantie zal ik het wel uit hebben ook....
Na het lezen van dit boek krijg je mij trouwens helemaal niet meer naar Nieuw Zeeland of Australië....
Als je daar ziek wordt ben je gewoon de pineut als je in de middle of nowhere woont....
En die middle of nowhere is vrijwel overal...
Lang leve de flying doctors maar ook die komen vaker te laat dan op tijd...
Dit boek is net even iets realistischer dan de serie op tv destijds...
Eigenijk ook behoorlijk naïef dat ik in al die happy endings van toen geloofde....
Dat is in het boek toch even anders....
In het donker kan niet gevlogen worden omdat er geen echte landingsbanen zijn... en de afstanden bedragen zelfs met zo'n vliegtuigje nog gerust 8 uur vliegen...
Onbegrijpelijk grote afstanden...
Daarbij werkt flying doctors toch even iets anders dan een trauma heli....
Het zijn twee afzonderlijke dingen...
Zodra een flying dokter een patiënt meeneemt na verlenen van eerste hulp of zelfs een operatie... en deze aflevert in een plaatselijk ziekenhuis dan heeft zo'n flying dokter er niks meer over te zeggen....
Ze werken niet samen met ziekenhuizen maar zijn een afzonderlijke stichting....
Nou ja... een boeiend boek dus....
Met ook veel romantiek... want een boek zonder liefdesverhaal dat kan natuurlijk niet...
Tussen alle bloederige scènes en te laat komen bij een patiënt door, zwijmel ik dus weg bij hete kussen en sterke armen die je over de dansvloer laten zweven...
Ik bedoel maar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten