zondag 10 april 2022

10 april 2022


Dag van: 
Nou droom ik de laatste tijd de hele wereld door elkaar....
Dat doe ik eigenijk altijd al; het huis in de verkeerde straat, in de foute stad en kamers uit al mijn vorige huizen in een huis verenigd.... mensen die niet binnen de context van de droom passen.... reizen per bus en trein, wat ik dus nooit doe want ik vlieg....rij in de auto of wandel.... en de laatste tijd droom ik zelfs collega's erbij die elke keer problemen hebben maar niet op school .... maar in Moskou of Wales....
Soms vertel ik het na aan ze als ik op school ben maar nog vaker vergeet ik altijd weer wat ik gedroomd heb..
Maar wat ik nou vannacht gedroomd heb.....?
Ik word wakker... zie mijn hand... mijn kussen... en bloed....
En dat droom ik dus niet meer want ik ben wakker.... en ik heb een bloedneus....
Vreemde gewaarwording....
Dat wordt dus wassen.. mezelf..... het sloop.... mijn ponnetje....
En, ik weet niet hoor.... wat ik ook voor wasmiddel of extra middeltjes daaromheen gebruik.... duur of goedkoop... synthetisch... op kruidenbasis.... nieuw of ouderwets ossengalzeep..... ik krijg vlekken er nooit uit....

Nou ja.... een beetje wel.... maar je blijft altijd wat zien...
Ik ben dus die mens, die als men mij op een vlek wijst 's morgens, de smoes "och zeker van tandenpoetsen of thee gemorst (en ik drink notabene koffie 's morgens)" gebruik...
Een bloedneus dus... en ik kan me niks gewelddadigs uit mijn droom voor de geest halen....
Na tien minuten is het leed ook weer geleden.... en doen alleen de rood besmeurde tissues aan het voorval herinneren....

"Ga je mee wandelen?" vraagt Willem op z'n allervriendelijkst....
Nou weet ik dat het niet om mij gaat...
Ik loop toch te langzaam vindt hij....
Het gaat om de spiegelreflexcamera en de foto's die ik ermee van de honden kan maken.....
Maar vooruit.... het is mooi weer dus wat houdt me tegen....
Camera opsporen..... en gaan...
"Ga je op die schoenen?"....
Ik heb gewoon wandelschoenen aan... zonder panty... kom op het is mooi weer...
Heb je geen rubber laarzen?....
Willem... nou ken je me bijna 16 jaar.... doe me een lol.... nee ik heb geen rubber laarzen....


Oké... hij heeft gelijk... we moeten door de drek... en daar worden schoenen niet blij van..... en de eigenares ook niet. ...
Maar als ik die plekjes opzoek waar nog gevallen blad uit de herfst ligt,  kom ik aardig uit de voeten...euh.... droge voeten....
En daarbij is hij degene die klaagt met z'n rubber laarzen, dikke jas en das want"pfffft wat heb ik heet warm Wampie"....
Zestien graden Willem... en zon.....

Of ik dit... en dit... en vooral dat... en daar.... en oh kijk hoe leuk deze ook.... wil fotograferen....
Willem heeft alleen oog voor zijn honden....
Als we thuiskomen en hij de foto's ziet die ik op de computer heb gezet is het dan ook een hoofd vol vraagtekens...
"Waar zaten die mensen op dat bankje?... waar reed die oldtimer dan?.... waar stond dat paard?....huh was er een Vlaamse gaai?"...
Dat is dus Willem... honden, honden honden, honden en zijn mobieltje tussentijds checken op likes en berichtjes... en verder geen oog voor opvallende andere dingen....

De spullen voor de gehaakte kinderverjaardagstaart zijn

af... ik hoef ze er alleen nog op te naaien morgen....
Verdieping ballonnen en slingers.... verdieping dieren... verdieping aardbeitjes... verdieping snoepjes en een muis bovenop....
Hoe leuk was het om te doen....
En een volgende opdracht voor een taart heb ik ook al... maar die moet véél simpeler worden....
Voor een peuterspeelzaal....
Kun je ze niet bakken, dan zeker toch haken....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten