zondag 3 april 2022

3 april 2022

(Oeps autocorrectie)

Dag van:
 "Ik voel me niet zo lekker"....
Zal wel van die koude haring komen van gisteravond.... zeg ik....
"Nee, nee... ik ben gammel".....
Nou vind ik gammel het meest ruim interpretabele woord dat ik ken; 1) Beroerd 2) Bouwvallig 3) Kaduuk 4) Katterig 5) Krakemikkig 6) Krakkemikkig 7) Lusteloos 8) Niet degelijk 9) Niet stevig 10) Niet stevig in elkaar zittend 11) Niet vast 12) Oud en vervallen 13) Plaats in Antwerpen 14) Plaats in vlaanderen 15) Ruïneus 16) Slap 17) Vervallen 18) Wankel 19) Wrak 20) Wrakkig 21) Beetje ziek....dus ga ik op zoek naar inhoud....

"Ja... nou... gewoon gammel.... moe... en alles doet pijn".....
Alles..... weer zo'n multi interpretabel woord....
Dus ik ga op zoek naar details....
Je hoofd?..... je buik?..... je spieren?.... je botten?...... je hart?...... je longen?.....
"Euh ja... ik moet wel vaak poepen..... en m'n lijf doet zeer.... ik ben moe..... en snotterig"......
Zou je je niet even testen met zo'n zelftest....
"Nee".... klinkt het resoluut.....
Onverstandig.... klinkt het net zo resoluut uit mijn mond....

"Ik ga denk ik wel even naar de kerk, er is een doopdienst"..
Lukt dat wel dan?....
"Ja, ik voel me al iets beter".....

Willem komt thuis....

Ik zit heerlijk in het zonnetje achter het raam te haken...
De taart vordert gestaag....
Wat een klus... maar wat een plezier heb ik eraan....
Ik voel me niet zo lekker"....
Zal wel van die koude haring komen van gisteravond.... zeg ik weer....
"Nee, nee... ik ben gammel..... maar de kerk zat helemaal vol.... ik vond de doopdienst wel mooi..... maar ik voel me niet lekker".....
Hij valt in de stoel in slaap.....
Ik haak rustig door....
Hij wordt weer wakker.....
"Ik denk dat ik een uurtje naar bed ga"....
Oeps.... hij is echt gammel dus......

Twee uur later komt hij naar beneden...
Hoe voel je je nu, vraag ik....
Kreun... zucht.... steun...."Ja wel beter  dan net geloof ik"...
Hij zet Netflix aan......
Hij kijkt voor de vierde keer alle seizoenen Homeland....
Nies...... proest.... kuch.....
Gaat het, vraag ik.....
Ik maak me toch zorgen....
Kreun, steun...... zucht....
"Ik ga zo de honden uitlaten.... wat eten we?"....
Nou.... als hij nog aan eten kan denken dan moet dat gammele toch meevallen....
Mijn zorgen gaan aan de kant.....


Zucht.... nies... proest... kreun...
Hij gaat de honden uitlaten.....
"Ik maak niet zo'n lang rondje hoor.... is het eten dan klaar?".....
Ja hoor Willem..... ik ga zo boodschappen doen.....
"Neem ook keukenrol mee, dat is handig om in te snuiten".....
Hoest.... kreun....
Zou je je echt niet even testen Willem?.....
"Neeheeeee!!!!"....

Hij heeft zijn bord paella met extra vis, op.....
"Ik voel me al wat beter".....
Nou Willem... ik denk alleen dat je maag een darmstelsel zich beter voelen want ik zie dat je rode wangen hebt....
"Ik heb geen koorts!!"....
Oké Willem..... wat jij zegt....
Hij zit weer in, in zijn stoel....
Een half uur later hoor ik "is Barcelona al begonnen?"....
Nee Willem, negen uur.....

"Oh maar ik val steeds in slaap... ik ben zo gammel"....
Je gaat je NU testen.....

"Zie je wel... ik ben negatief"...
En inderdaad... ik zie maar één streepje....
"Nou niet meer zeuren hoor".....
Kreun... steun.... kuch.... rochel......
Als Barcelona begint slaapt hij alweer....
Nee hoor... hij is niet ziek..... hij is alleen maar gammel... en ik moet van mijn lieve kreun, steun, zucht, nies, proest man niet zeuren.....

Mannuh!!!!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten