donderdag 21 april 2022

21 april 2022


Dag van:
Een spring in het veld
Een stuiteraar
Een avonturier
Een vrijbuitelaar
Een reptielen fanaat
Van axelot tot haakneusslang
Ik hou verschrikkelijk veel van jou
En dat doe ik nu al 13 jaar lang

Kleindochter Britt is jarig...
Geboren in Schotland en nog gelijk jarig met de Britse koningin ook....
Britt 13 en Queen Elisabeth 96...

Al jaren op je verlanglijstje een slang

hebben staan...en er ook daadwerkelijk alles van weten....
Boeken over gelezen, werkstukken over gemaakt, natuurfilms over gekeken.... Maar......
Altijd te horen krijgen... "Als je 16 bent"....
Vandaag 13 worden en.....dan komen oma en Willem met een terrarium en..... papa en mama met een...... SLANG!!!!!! (die je zaterdag mag ophalen)
Dan ben je écht jarig......
Haar gezicht spreekt boekdelen.... geweldig!!.....
Het wordt een heerlijk gezellige boel....


En dat na een dag vol probleem oplossingen maar ook problemen maken...

Was ik gister even de weg kwijt over die privacy....het blijft een heikel punt in mijn juffen bestaan....
Drie veiligheid authenticatie hangers heb ik aan mijn sleutelbos die codes verspreiden als ik ergens in wil binnen het ICT systeem....
De wereld aan wachtwoorden....
Een school laptop die vanaf dag 1 niet werkt maar een probleem dat de ICT afdeling ook niet opgelost krijgt...zelfs de hoogste deskundige niet....
Dat ding niet terugsturen naar melding op melding maken en ik die geen verslag kan schrijven en dat allemaal thuis op eigen computer moet doen...
Een digibord dat geen lessen opslaat omdat het volgens ICT voor de leerlingen is....
Maar dus ook geen usb stick mogen gebruiken want dat is ook privacy onveilig....
Met andere woorden...een juf zonder schoolbord.....is als een timmerman zonder hamer....
En dan vandaag een onderwijs document van internet willen opslaan dat erg belangrijk is om verder te kunnen gaan met bepaalde oefeningen voor de leerlingen.....en dan een computer die aangeeft dat je niet mag downloaden want dat heeft de beheerder uitgeschakeld....

Dan uiteindelijk, vraag niet hoe, toch dat document vinden in je downloads maar het vooral niet kunnen printen....
Proberen dat pdf bestand naar Word om te zetten en dat ook niet mogen....
En nu.......?
Nu ben ik zwaar gefrustreerd......
Je moet een 20 century juf voorstellen, je kan en mag alleen niks in the 20th century....
Twintigste eeuw juf beperkt door middeleeuwse maatregelen....


En dan toch aan het eind van de schooldag gelukkig ontdekken dat het daar ook niet om gaat....
Laat ze het heen en weer krijgen...
Een moeder van een oud leerling van 9 jaar geleden belt en wordt door de receptie doorverbonden.....ze vertelt je dat ze nog aan je denken.... Een je zo graag nog eens zouden willen zien....
Een leerling in de hal tegenkomen bij wie je ooit een paar jaar geleden een aantal weken in de klas kwam op vrijdag om Bapo verlof van hun juf op te vullen.....
"Oh wat heb ik je lang niet gezien, ik wil zo graag weer dat je komt want het was altijd zo leuk en gezellig in de klas met jou".....
Kijk,....kinderen..... of nu inmiddels volwassenen..... denken niet aan die vernuftig computer lessen die hun juf maakte.... maar ze denken terug aan de veiligheid, gezelligheid... en dat ze zich gezien, begrepen en gekend wisten...
Zout op met die 20 century skills......
Grrrrrrrr.....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten