maandag 11 april 2022

11 april 2022


Dag van:
Nou daar gaat ie dan.... de eerste blog vanaf mijn nieuwe telefoon....
Het moest er al lang van komen, en vooral Willem kon niet wachten want hij zou de mijne krijgen en dan kon die van hem naar het museum....

Na toch eerst even van de zon te hebben genoten, op naar de winkel waar mijn mobiel klaar lag...
Maar waar??....
Niet bij de klantenservice in ieder geval...
Hallo, ik ben gebeld dat mijn mobiel klaar ligt....
"Heeft u een e-mail?"
Nee, ik ben gebeld en heb wel een voicemail voor je....zucht....
De mobiel voor mevrouw le Comte....
"Oh....dus hij moet hier zijn?"....
Dat lijkt mij wel ja....
"Op wiens naam is hij besteld?"...
Zucht..... Mevrouw le Comte....
Nee, die ligt hier niet....
Nee, nee...zoiets dacht ik al....
Drie trappen moet ik nu op dus..... en dan op de eerste verdieping....
(Je zal maar op de derde verdieping moeten zijn)....
Grote afdeling met een soort helpdesk, klantenservice....
Vier wachtenden voor mij....
Wat een feest.....
En dan...."nee mevrouw, u moet gewoon bij een medewerker van de telecom zijn....
Zucht....
Twee wachtenden voor mij.....
Zucht....zucht.....
Maar hij is er gelukkig....en de aardige jongen wil mij een complete uitleg geven... Maar lieve jongen ik moet over een kwartier naar Haarlem rijden zodat mijn zoon onze telefoons kan overzetten en van hier naar huis is al twintig minuten....
Dag lieve jongen met je hamstring....
(Ondertussen heeft hij namelijk zijn complete levensverhaal aan me verteld)....

Willem staat al te trappelen van

ongeduld....
Hoe huppelt het paardje....
Hebben we alles?....
Ja we hebben alles....
En wee je gebeente dat je nou commentaar gaat leveren op mijn rijstijl... Je bemoeit je nergens mee Willem, andere gaan we met jouw auto....
"Maar ik bemoei me nergens mee, ik wil je alleen helpen"....
Zuuuuuuucht......

Heerlijk in Haarlem in de tuin....in de luchtstroom van zee vermengd met kerosine....
De Polderbaan is immers net zo ver als Zandvoort....

En oh jee....mijn vorige Samsung wenst alleen Samsung gegevens....
En omdat ik op een ander merk ben overgestapt....en zij mij nu als klant verliezen willen ze de gegevens niet synchroniseren....
Apple heeft dat met IPhone en Samsung dus met Samsung telefoons...
Monopolie heersers....bah....

Maar mijn zoon heet geen Robbert, als hij niet tot het uiterste gaat met al zijn slimme tools, om al die gegevens toch gesynchroniseerd te krijgen...
Alleen...dat duurt even....en even.....en nog even...
En de honden zitten alleen.... Willem dus wippend nu op zijn stoel, want zijn telefoon moet ook nog overgezet worden....
Zoonlief in de stress door de tijdsdruk....
Hij wil het juist zo graag helemaal goed doen....

Enfin...we zouden om half zeven wegrijden naar huis....dat kon net vond Willem...en we gingen dus om tien uur weg....
Maar wel met twee mobieltjes die alles weer konden....
Nou ja...bijna alles, de rest kunnen we zelf....dacht Willem...
Hij is immers van Samsung naar Samsung gegaan...maar dan een acht jaar jongere dan die van hem....


Op de terugweg....
"Ik weet het wachtwoord van mijn Facebook niet...
Hoe stel ik die nu in?...."
"Hè verdorie...het lukt niet....
Wat was het nou...
Weet jij mijn wachtwoord?...."
"Wat heb ik nou gedaan...hij doet het ineens?....."

"Zie je nou.... Ik had mijn ING app dat moeten regelen, doe je binnenlampje eens aan, hoe moet dat, ik moet een foto maken van m'n paspoort...."
Willem het is donker....
"Het kan heus wel"...
"Het lukt niet"....

"Waar staat dat icoon van de notities dan?"....
"Alles staat anders, ik kan het niet vinden"....
"Ja geen wonder het is een ander icoontje, wat storend vind ik dat toch"...
WILLEM JE HAD EEN MUSEUMSTUK.... Tuurlijk is alles anders...
Diepe zucht...


"Facebook ziet er heel anders uit...."
"Moet ik weer aan iets anders wennen"...
Kijk dan... dit is heel anders...
Willem ik rij....in het donker, dus dubbel opletten....
"Ja maar Facebook is anders"....
NEE WILLEM DAT IS HET NIET... DAT ZIJN DE MODERNE INSTELLINGEN....

We zijn thuis...de honden hebben zich prima gedragen....en nu lukt wel de foto voor ING....
Willem zit en kijkt....
Willem zit en oefent....
"Goh dit is toch wel een heel fijne telefoon"....
En stilletjes begin ik zelf aan een heel nieuwe telefoon te wennen....
Mij hoor je niet...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten