vrijdag 1 april 2022

1 april 20222


Dag van:
Nou zou ik natuurlijk kunnen schrijven: "Hier schijnt de zon hoor"....... of..... "ik stop met het schrijven van blogs, het wordt me teveel"..... of...."Willem en ik hebben besloten het trouwen toch maar een jaartje uit te stellen"....
Zouden jullie me vandaag geloofd hebben....??
Ik probeer het vandaag met ijsberen in het water.... bijschrift: "Wat ik vanmorgen voor de vlonder tegenkwam".....
Ik zet er ook meteen maar bij dat ik wel begrijp dat het een erg opzichtige 1 april grap is.... maar grappig is ie wel gezien de reacties erop....

Willem waarschuwde me gisteravond al dat hij er echt

écht .....écht heus dit jaar niet in zou trappen...
Ik moet zeggen... ik moest er moeite voor doen inderdaad dit jaar...
De ochtendgrap had hij dan wel niet door maar... bij het openen van mijn mond... en dus bij voorbaat... gilde hij al "1 april,  1 april".....
Maar heeeeee ik zou geen Wampie heten als het me niet gelukt was vandaag....
Lukt het niet in de ochtend,  dan toch zeker als ik thuis kom.... en ja hoor..... tot drie keer toe...
En het bleef bij drie keer, alleen omdat ik zelf ermee stopte....

Maar de allerbeste 1 april grap kwam toch heus uit de natuur....
Een fatamorgana leek het....
Spierwit was de wereld toen ik wakker werd....
Spierwit en ijskoud....

Maar je knipperde een paar uur met je ogen en de wereld was weer groen als altijd.... en de temperatuur was 4 graden gestegen....
Alsof er geen sneeuw was geweest...
Ha ha.... zo van "jij dacht het wit was.... wie gelooft je nog...."
1 April....
Van de brandende zon naar een spierwitte werelden nu in het groene gras met bomen vol bloesem en magnolia....
En het is dat ik het op foto vastlegde anders zouden ze me schizofreen verklaard hebben....

De allerberoerdste 1 april grap had ik vanmorgen....
Wellicht omdat het geen 1 april grap was....
Al rijdend door het centrum van Arnhem doemt er een ambulance achter me op....
Een beroerd punt om zo'n ding achter je te hebben...
Vijfbaans weg... twee voor naar rechts.... twee voor rechtdoor... en één voor naar links.....
Ik reed op de tweede voor rechtdoor en denk, ik ga naar links dan kan dat sirene monster erlangs.....
Gaat die ook naar links... dus ik ga naar rechts...
Gaat die ook naar rechts... dus ik ga nog rechtser....
Gaat die ook nog rechtser....
Ik denk: "Die moet mij hebben joh..."
Ik weer maar links.... de ambulance ook....
Ik blijf nu links en ja hoor... blijkt dat hij uiteindelijk de meest rechtse baan moet hebben.....
 Ik zeg je toch.... ik hou daar niet van......

Voor de meelevers van de op handen zijnde bruiloft...

de trouwkaarten zijn binnen....
En ze zijn mooooooooooi......!!!!!!!
De catering is bevestigd....
De trouwjurk heeft inmiddels een andere kleur gekregen maar is nog steeds hetzelfde model... en getuige Marleen, geen zorgen, we matchen nog steeds....
Ook is alles met de kerk besproken... nu alleen nog dat gesprek met die dominee....

Wat het huishouden betreft...
Het huis is als vanouds weer een bende met vier honden en zestien modder poten over het pakket en ook het nieuwe kleed dat vorig weekend binnenkwam ziet er beslist niet nieuw meer uit....
De poezen trouwens hebben sinds de sneeuw de buitenkant van het huis niet meer gezien.... die waagden zich echt niet in een witte wereld.....
Maar des te gezelliger was het ze binnen te hebben....

Mijn werkweek was een gezellige, vrolijke, ontspannen boel die op de valreep om half vier eindigde met een online overleg. .... maar zelfs dat kon ik hebben....


De avond was een feestje...
De Verraders weer op tv..... we zaten er meteen in Willem en ik.....
Psychologisch drama van het hoogste niveau....
Daarna de "wereld van Pim Fortuin".... niet om de man, wel om het acteerwerk....
Bij Flikken Maastricht haak ik af.... te spannend....
Ik kan er anders altijd goed tegen  maar bij de laatste afleveringen is het me echt te eng aan het worden....
Toch vreemd dat het grootste deel van mijn leven uit spanning en dreiging bestond, maar ik er op tv niet tegen kan...
Misschien dat ik er dan toch een soort van traumaatje aan over gehouden heb....

En nu maar weer afwachten hoe de wereld er morgen uitziet...
1 april is dan in ieder geval voorbij en alles wat ik morgen zie zal écht zijn....






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten