vrijdag 8 april 2022

8 april 2022


Dag van: 
We hadden nog wel zo'n verschrikkelijke schik gehad gister... mijn collega's en ik...
Over de verwarring van baarmoeder uitstrijkjes en neus uitstrijkjes....
Zo in de trant van : "goh ik ben zo hees vandaag"... en dan.... weet je wel zeker dat ze het juiste uitstrijkje gedaan hebben gisteren....
Vrouwenhumor dus...
Maar ook over onze APK.... die mannen dus nooit hebben eigenijk...
Wij kennen de tieten, vagina, kont controles om de zoveel tijd...
Mannen hoor je daar niet over....

We hebben zo gelachen... en hadden zo'n schik.... en toen ineens was ie daar als een mokerslag... als een stomp... de maagpijn....

En dan ook nog op je werk waar je zulke dingen al helemaal niet kunt gebruiken....
Het liefst lig je dan gewoon te kronkelen op je bed nadat je eerst van de pijn goed hebt overgegeven...
Maar nu leek overgeven met zo'n metalen constructie tegen je gehemelte, mij al helemaal geen pretje.... en de bedden die ze hier hebben, zijn voor de kinderen....
Afzien dus....

Het ergste is dat je de dag erna nog de (na)pijn voelt en zo uitgeput bent als een uitgewrongen vaatdoek....
Niks eten dus maar vandaag...
Behalve het kopje kippenbouillon waar mijn assistente zo lief mee komt aanzetten...
Ik worstel me moedig door vandaag heen.....
En aan het eind van de dag sta ik te trillen als een rietje van twee dagen niet eten....

(Kunstwerk of noodzaak?)

Gastritis....
Je maag is aan de binnenkant bekleed met een slijmvlies.....
Het beschermt je maag tegen de inwerking van vooral maagzuur.....
Een maagontsteking of gastritis is een acute of chronische ontsteking van je maagslijmvlies......
En zo nu en dan heb ik dat dus...
Soms heel lang niet... en dan ineens weer een paar keer wel. ...
Zoals gisteren en vandaag dus....

Tussen mijn 16e en 20e heb ik zelfs maagzweren gehad... van die slangen moeten slikken.....
Tegenwoordig is het gewoon afwachten en je laten verrassen wanneer het weer eens komt...
En aanwijsbare oorzaken vind ik niet....

Het is door spanning... of juist ontspanning... ik kan er de vinger niet op leggen....
Soms kan je ook helemaal niet functioneren en lig je gewoon dagen op bed.... in foetushouding of kronkelend..... en je slaapt uren en uren achtereen....

Dat laatste kan nu... ik ben 4 dagen vrij....
Even bijkomen van alles dus....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten