vrijdag 29 april 2022

29 april 2022


Dag van:
 Ik word altijd een beetje stil van zo'n laatste dag voor een vakantie die langere tijd duurt....
En stil zijn kan eigenlijk niet want we hebben een verjaardag te vieren....
En nog wel van een leerling die het met dan wie ook verdient om een super verjaardag te krijgen.....
En die krijgt hij ook....
Hij glundert, hij straalt, hij schittert....
En ik geniet mee....maar het maakt me ook weer stil....
Twee weken de kinderen niet zien...
Twee weken hun ontwikkelingen niet volgen, ze niet kunnen beschermen of steunen...of gewoon er voor ze zijn...

Maar dan moet ik als een haas met ze aan

de gang voor het Moederdag cadeau...
We zijn al wel begonnen maar af is het nog niet....
Een houder voor wattenschijfjes maken we...
Zo eentje die zo in een boudoir past....
En natuurlijk met een hartje plus gedichtje voor moeder....
Al kan elk kind zijn of haar moeder zo nu en dan achter het behang plakken, zoals zij dat met hen ook zouden willen....een mama blijft toch een mama...en altijd de liefste....
Het wordt een pracht cadeau....
En het cadeaupapier tekenen we zelf....
Dit met de beschuitkruimels van een zelf gemaakt ontbijt op bed moet 8 mei toch weer tot een feest maken!!....


Wat spelen ze nu lief...
Straks moeten ze twee weken zonder elkaar...
En thuis is er een stuk minder sociaal leven voor deze kinderen die nauwelijks vriendjes in de buurt hebben omdat ze anders zijn....
Ik geniet...én denk aan die twee weken....
Genieten en weemoed van hand in hand...
Meestal kan ik ze pas loslaten als de vakantie al bijna voorbij is....
Tot die tijd blijven mijn gedachten zo vaak bij hen....

Dan is dat moment daar....
We zingen... We gaan naar huis toe... We gaan naar huis toe tot over twee weken dan allemaal... We gaan naar huis toe.... We gaan naar huis toe.... Fijne vakantie allemaal....
Een knuffel.... Een aai.... En daar gaan ze....
Een lege klas blijft achter...

Ik ruim de verloren autootjes op....de

blokken die over het hoofd zijn gezien....en de restjes knutsel spullen voor het Moederdag cadeau....
Ik schrijf de overdracht....sta de orthopedagoog te woord....klets nog wat na met collega's....was af....sluit mijn computer af...sluit de ramen.... doe het licht uit.... VAKANTIE!!....

Ik voel een maagpijntje opkomen....
Zorgen om de kinderen....rot afscheid ook altijd...
En misschien toch ook ontspanning...
Twee weken gewoon niks en het laatste lange weekend naar Krakau....

Thuis wacht een mail van degene die ons kerkelijk huwelijk zal voltrekken...
Mijn vraag aan jullie zou zijn: hoe zien jullie dit huwelijk in het licht van jullie ervaringen.
Ik zou het leuk vinden om niet hetzelfde antwoord te krijgen, daarom ook een mail aan jullie beiden.
 

Zo kunnen we wat voortborduren op inhoud en op vorm.
Ik ben nieuwsgierig naar onze wandeling richting het huwelijk.

Oh ja ....die trouwdag....
De trouwkaarten zijn verstuurd....en wat een leuke reacties allemaal....
Veel reacties ook.....
En nu dan dus de mail...
Weer iets om over na te denken....

Willem schrijft achter elkaar op wat hij voelt.....
Nu ik nog.....
Ik denk dat ik daar toch wat meer tijd voor nodig heb....
Ik heb ook nog niet het gevoel dat ik wandel richting dat huwelijk maar dat ik nog aardig stilsta....
Dat zal wel weer hollen worden straks als ik alles nog op het laatst moet doen...
Ik ken mezelf....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten