maandag 18 april 2022

18 april 2022


Dag van:
Al vroeg zit ik buiten.....
Buiten valt namelijk het meest te beleven...
Het meest op het gebied van ontspanning dan hé....
Binnen is de hectiek van een Willem die óf voetbal kijkt, óf een of andere geweldige serie...
Geluid staat hard....
Willem klinkt hard....
Willem leeft namelijk mee....met álles leeft hij mee....
Willem is een echte meelever.....

En Willem solliciteert...

Nou ja....een soort van...iets met dominee....in Hoogeveen....
Hij weet eigenlijk al dat hij het niet zal worden.....
En nog waarschijnlijker....dat hij het niet zal gaan doen...
Want zoals hij zelf zegt "ik kan niet tegen veranderingen"....
Maar gewoon.....om te weten of ze je toch willen, is het wel leuk....
En Willem heeft dus veel vragen..
"Zal ik zus...zal ik zo....of zal ik toch maar?....
Dag Willem.....


Buiten heerst rust....
Mijn stoel staat al te wachten...
Koffie op het tafeltje, etuitje met naaigerei ernaast....
Tas haakspullen op de grond naast me...
En zo zit ik tussen de appelboombloesem en de perenboom zonder bloesem.....te jong nog....
En nog iets verder is mijn watertje....
Met kijk....de fuut...
Hij is alleen...het zal niet lang meer duren of het vrouwtje zwemt met hun kroost op haar rug naast hem....

Ik pak mijn te haken dekentje weer op...

Zwart, wit, grijs en straks de rand met oker olifantjes....
Een van de vier verzoeken die ik binnen kreeg....

Maar oei....ruzie op het water....
De meerkoeten zijn weer op dreef...

De enige vogels die ook echt over het water lopen kunnen....als ze maar boos genoeg zijn....
Zou Jezus ook boos geweest zijn toen hij over het water liep?....
Of was het toch gewoon een waterspiegeling die het een wonder deed lijken?....
Bij de meerkoeten niet hoor....dat is echt....

Het zonnetje voelt goed ..

Wedden dat ik er weer te lang in blijf zitten vandaag...
Maar het is ook zo heerlijk buiten....

Kijk daar....dáár.....ja daar zijn ze....

De eerste lichting eendenkroost achter mama eend aan....
Kijk nou toch hoe lief....
Elk jaar kijk ik er weer naar uit....
De eenden mama's zijn meesteressen in het zich verstoppen als ze broeden....
Maar eenmaal hun eitjes uitgebroed, dan drijven ze direct pronkend over het water....

Ik lust nog wel een bakkie koffie...
En ik snap echt niet hoe Willem nou toch zo onderuit gezakt binnen voor de tv kan hangen...
Maar ala.....ieder z'n eigen geneugten zeg ik dan maar....

Ik zit nog niet of kijk.....daar komt papa of

mama koolmees aan....
En ja hoor....nu ik er op let hoor ik ook de jonkies zachtjes piepen....
De eitjes zijn uit dus....
Hoeveel zouden er in het nestkastje zitten?.....
Ik durf niet te kijken....
Elk jaar weer neem ik mee voor zo'n cameraatje met buigarm aan te schaffen....
Zo kan ik dan een kijkje in het nestkastje nemen...
En elk jaar vergeet ik er weer eentje te halen....
Ach kijk nou toch hoe lief....


En zo zit ik....aan ons watertje...de héle dag....
Ik geniet....
Ik ontspan...
En....oeps....ik verbrand...
M'n borst, m'n schouders, m'n benen....
Sukkel!!....
Nou valt dat pijnlijk verbranden bij mij gelukkig altijd wel mee...
Echt pijn doet het niet...
Het voelt alleen warm aan...
En een bh bandje over je schouder is ook niet echt prettig...
Maar duhhhhh....ik had immers een heerlijke dag....

Moet je poes nou zien liggen....

De diva....
Op mijn stoel natuurlijk...
Maar ik ken haar...
Nu ik binnen kom gaat mevrouw naar buiten...
Kan ze dáár op mijn stoel gaan liggen....
Die is voorverwarmd....en hóé in dit zonnige geval...

Kortom....ik voel me behoorlijk uitgerust vandaag....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten