woensdag 27 april 2022

27 april 2022


 Dag van:
Twee dagen in het jaar zijn voor mij persoonlijk, naast heel veel leuke andere dagen hoor, de aller leukste dagen....
Te weten; Sinterklaas 5 december en Koningsdag....
En vooral op Koningsdag wordt ook wakker met van die kriebels in m'n buik....

Vanmorgen lang in bed liggen is er dus niet bij.
Trouwens mijn zus en zwager wilden nog even op de koffie komen voordat Willem en ik het feestgedruis gaan opzoeken....
En ze had natuurlijk nog allemaal verhalen en spulletjes over en van Krakau dit wij beslist straks op onze reis moest weten en meenemen....

De koning in Maastricht was een succes...

En nog heel even Max tv op Soestdijk kijken....waar, terwijl we een oranje soes probeerde weg te werken., de falaffelwaffel wordt geïntroduceerd.....
Ik zeg: woord van het jaar 2022....

Maar dan toch hup de stad in...
Al ver voor onze befaamde 'brug te ver' horen we de knalharde muziek van alle kanten....
De party is on....


We komen de parkeergarage nog niet uit of drommen, DROMMEN mensen stromen van de perrons van het station....
Moet dat allemaal de stad in??....
Sommige led borden geven al aan dat bepaalde plekken in Arnhem al vol zijn ....
Meestal de plekken waar de hardste muziek vandaan komt....
Maar mij hoor je niet....ik geniet.....

En dan dat heerlijk ouderwetse heen en weer geapp....'waar staan jullie?'....'waar ben jij?'....."zijn jullie al in de stad?".....
We lopen van links naar rechts de stad door...
We eindigen bij de Pegasus bar....

Veel Engelsen omdat het ook wel Airborne kroeg genoemd wordt.... En de veteranen daar nog rijkelijke en eervol herdacht worden... PROOST!!....

En daar gaat Willem hoor...Affligem Triple halve liter 1..... Halve liter 2.... Halve liter 3....
Willem het zijn triplles!!....
"Ja maar ze vallen goed"....

Ondertussen geniet ik van de muziek... deze mensen....vooral de vele oude bekenden die ik tegenkom....
Het lijkt wel een reünie...


Maar Willem zakt bijna door z'n hoeven dus moet er iets gezocht worden waar gegeten kan worden...
Rijnmozaïek it is....
Wel ff een uur op je eten wachten maar heeee...de zon schijnt...we hebben een plekkie....
En....als het eten er dan eindelijk is, is het ook genieten....!

Ik zou nog honderduit kunnen vertellen over hoe had het was...
Hoe ik me weer voelde als vroeger.....en nog veel vroegerder daarvoor....
Maar ik ga naar bed.....
Morgen weer werken....
Wie dat toch bedacht heeft...
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten