vrijdag 15 april 2022

15 april 2022


Dag van:
 Alsof ik de enige ben die naar mijn werk moet vandaag zeg....
Half lege straten....gesloten scholen....dichte deuren bij gebouwen.....en menig gordijn nog gesloten.....
Goede Vrijdag betekent dus toch meer dan het in mijn geval vandaag inhoud.....
Werken op Goede Vrijdag, hoe verzin je het....
Ooit gewoon een christelijke vrije dag...nu een doodgewone werkdag....
Voor mij dan....
En eigenlijk zit me dat ook niet lekker....
Zeker niet omdat ik nou zo streng christelijk ben, integendeel, wel omdat ik het een cultureel erfgoed vind.....

Op school blijk ik echter niet de enige te

zijn die een werkdag heeft....
Een man of vijftien in gele hesjes komen net de deur uit als ik binnen wil lopen...
Al snel kom ik erachter dat het mensen zijn die de taxi busjes komen controleren...
Op riemen, papieren, etc......
Nee, dat is slim na zo'n ontruimingsoefening van gisteren waar de kinderen nog van ondersteboven zijn....
En nu wéér gele hesjes om vreemde mannen die verdacht veel op politie lijken....
De kinderen komen dan ook volkomen onrustig binnen....
En ik vraag me af wie dit verzonnen heeft....

Mijn hoofd is vandaag bij de kerk waar de camera verdwenen blijkt te zijn ....
Laten we het maar eerst even op verdwenen houden voordat we het woord gestolen in de mond nemen....
Rep en roer daar dus....want er moet gestreamd worden...maar hoe en met wat dan?...
Het houdt de gemoederen bezig en de appjes op mijn telefoon zijn talrijk...
Niet erg met een beltoon die tjilp tjiep zegt....
Laat ik daarom zeggen:"er vlogen heel wat vogeltjes binnen".....


Vandaag maar weer eens beginnen met een klassen consultatie....
Een les van een collega bekijken en feedback geven....
Met als gevolg, een derde discussie deze week over taalonderwijs....
Ik begin die taak als taal coördinator steeds leuker te vinden....

Maar de klap op de vuurpijl is wel dat deze juf een Pasen zonder paashaas niks vindt en dus een paashaas maken op het programma heeft staan....
Leuk.....een wcrol met draad omwikkelen, kop erop, poten eronder, eierdop ertussen.....
Maar deze juf leert vandaag meer van de kinderen dan zij van haar....
Begin je als nog meer voordoen en instructie....je moet het zo en zo doen......mijn kleuters hebben hele andere ideeën over zo en zo...
Ze rollen de rol over de grond terwijl de draad zich er vanzelf dan omheen wikkelt...of ze trekken de rol achter zich aan terwijl ze wikkelen.....en ik reken het allemaal goed....
Wat een inventiviteit...

Ik sla de unit borrel vandaag over....

Kerkdienst waarin Willem voorgaat en ik de PowerPoint dienst heb...
Dus hup naar huis, boodschappen, koken, eten, wegwezen....
En zo geschiedde....
Willem wil vandaag eens écht stilstaan bij Goede Vrijdag en dus dat onnodige lijden van Jezus aan dat kruis....
Of zoals hij het noemt 'het cadeau dat we niet uitpakten maar weg gooide een vertrapte'.....
Het kwam binnen.....


En de camera is nog niet terug...
Dat wordt morgen dus een dienst die niet gestreamd gaat worden want de geleende camera van vandaag is ook alleen vandaag ter beschikking gesteld....
En morgen op Stille Zaterdag moet Willem weer voorgaan.....en wel om tien uur s avonds.....als bijna iedereen vanuit bed de livestream wil bekijken....

Thuis...rust.....

Verraders kijken...ons beider ultieme geniet momentje....
En dan van 'tot de dood erop volgt' vandaag , naar morgen 'tussen leven en dood'....
Die Paasdagen dat is wat hier hoor.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten