woensdag 13 april 2022

13 april 2022


Dag van:
Dat was weer even wennen vanmorgen....
Een wekker horen en dan ook nog eens een andere beltoon....
Maar gelukt!!....
En ik was zelfs nog vóór de wekker van Willem afging beneden....

Op naar school...met gehaakte verjaardagstaart...
Lege plek in huis nu hoor....
En met een dosis uitgeruste goede moed...

Altijd weer het gevoel dat je in je tweede

huiskamer binnenwandelt als je je klasje binnenkomt....
Vertrouwde schoolgeuren....vertrouwde aanblik.....je eigen bureautje....

Er waren tijden dat ik altijd zei "ik voel me nergens veiliger en fijner dan op school"....
Ik leef nu een leven waarin ik dat niet meer zeg...
Gewoon om die reden dat thuis net zo veilig en fijn voelt....


We beginnen met heerlijk kliederen met verf als de vakleerkracht knutselen komt...
Tja... en met een opdracht als "je mag zelf één kleur kiezen en dan alles in die kleur verven".....dan kun er vanuit gaan dat ook álles in dit kleur geverfd wordt, en niet alleen de doos die voor je staat.....
Handen, monden, vingers, schorten, tafeltjes en dienblad, alles zit onder....
De juf zelf ook....
Toch stom dat je tijdens je opleiding geen huishoudkunde krijgt....
Maar goed, met jarenlange huishoud ervaring, kom je ook een end.....

De tweede les, die ik zelf verzorg, gaat over kleuren mengen...
Blauwtje en geeltje die vriendjes zijn, elkaar omhelzen en zomaar groen worden...
En dan een paasei versieren met blauwe en gele snippers met daaronder een reep groen gras....
En na de les hoeft er alleen een bezem aan te pas te komen om een restant snippers op te vegen....

Het is me weer het eerste werkdagje

wel....die we afsluiten met een intense leerlingbespreking.....

Toch fijn als je thuiskomt en je niet je eigen huis nog eens hoeft schoon te maken omdat je huisgenoot dat gedaan heeft....
Ik ben blij met hem....!

Verder verbaasde ik me vandaag over het jubel nieuws van veilig Verkeer Nederland betreffende het feit dat we sinds 2015 niet meer zo'n laag verkeersslachtoffer cijfer hadden...alsof we een wereld prestatie hadden geleverd....
Zijn zij daar nou zo naïef of ben ik nou zo blond....
Nee natuurlijk niet als heel Nederland tijdens drie lockdowns thuis moet werken....


's Avonds het bericht dat er een leerling  met waterpokken ziek thuis zit....
Dus maar weer achter je computer kruipen en een berichtje voor ouders schrijven...
En dan toch ook maar die lessen voor de komende week klaarzetten....
En jullie maar denken dat juffen zo veel vakantie hebben....
Nou die extra vakantiedagen halen we met al dit soort akkefietjes rap in hoor....
Want terwijl jullie allemaal gezellig televisie kijken of een boek lezen, hebben wij nog honderd schoolklusjes....

Maar de eerste werkdag zit er weer op....

Nog twee te gaan en dan alweer vier vrije dagen.....
Die van Pasen.....
Behalve dan dat ik nog genoeg voor Willems preken te doen heb....
Ach ja...zo val je niet gauw in dat gat van niks om handen hebben....
Ik had niet eens tijd om aan een haaknaald te denken vandaag.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten