maandag 25 april 2022

25 april 2022


Dag van: 
En we gaan weer een volgende gebroken week tegemoet....
Dit keer valt de woensdag uit wegens Koningsdag...
Voor mij altijd de mooiste dag van het jaar....
We hebben het al een tijdje niet kunnen vieren....
Althans niet op de traditionele manier...
Dit jaar mag het weer....
Feest van weerzien en reünie.....van gezelligheid en muziek.....van rommel en kleedjesmarkten.....
En de enige dag in het jaar dat je mij bier ziet drinken...
Ik verafschuw dat spul maar op de een of andere manier kan ik dat op Koningsdag hebben....

Ook de kinderen in de klas zullen weten

dat hun juf Koningsdag gezind is....
Eerst een les in de kring en dan kroonmutsen maken....
"Ben ik nou de baas van de klas juf?"....
Als je maar een lieve baas bent, zeg ik....

Het regent buiten en dus zit het spul in de klas al de hele dag binnen....
Dat wreekt zich op een gegeven moment....
Je kan ze lang bezig houden met van alles en nog wat maar op een gegeven moment is de koek op....
En ja hoor.....een afschuwelijke gil uit de poppenhoek.....
Geëxperimenteerd met de poppenwagen en nu......vingertje strak klem tussen scharnier en frame....
In twee passen ben ik op de plaats des onheils....
Ik trek de poppenwagen weer omhoog en ai....dat ziet er lelijk uit.....
Ik koel direct de kleine kleutervinger maar de pijn is zo erg dat het ventje out gaat en ik hem nog net kan opvangen.....
Arm onder de oksel, mijn been houdt de rest omhoog....als die vinger maar onder de kraan blijft....

Ik roep naar de verzorgingsruimte dat de verpleging gebeld moet worden....
Die staan binnen een minuut in de klas...
Coolpacks.....coolgel.....en een wekfles vol snoepjes...het mannetje krijgt weer kleur maar de pijn blijft heftig....
Gelukkig neemt de zwelling wel af na een half uur koelen....
Maar voor de zekerheid gaat hij toch maar mee met mama naar huis .....

En hup....daar sloopt een leerling het duplo ziekenhuis....zucht.....
Ik heb echt geen zin om dat ding weer in elkaar te zetten....

Gelukkig bestaat er dan zoiets als gym...al is het dan aan het einde van de dag...
En omdat het de laatste week voor de meivakantie is, staat het springkussen er....
Feest!!.....en vooral...ontlading.....

Ik stuur mij klassenassistente naar

huis....keelpijn een ziekig.....
Ik probeer nog ergens in te loggen wat natuurlijk weer eens niet lukt.... pleeg nog een telefoontje en ga ook....
Ik moet wol en postzegels hebben....
Heel veel postzegels...
Voor de trouwkaarten....
En heus....je kunt beter een wollen deken haken dan trouwkaarten versturen want dat scheelt je een klauw vol geld....

Morgen de kaarten maar op de bus gooien...
Dan hebben de mensen ze donderdag..
1 Mei is precies acht weken voor de bruiloft...
Ik zeg: KEURIG!!....


En morgen en overmorgen dus weer vrij...
Ik ben mijn ritme aardig kwijt...
We zijn er dan namelijk ook nog niet want de meivakantie, de Hemelvaart en de Pinksteren staan nog voor de deur....
Oh ja....en trouwen natuurlijk...

Dat levensritme zit er dit schooljaar niet meer in...
Maar dansen op losse noten zal me ook wel lukken vermoed ik....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten