zaterdag 11 augustus 2018

11 augustus 2018 Wilsumer Berge en weer thuis

Dag van:
Brrrrrr.... wat is het koud...... dan liever brandend de tent uit.....
Maar hard werken maakt een koud mens warm dus aan de slag nog voor het ontbijt er is...
Koffer weer inpakken. .... luchtbedden leeg laten lopen....slaap spullen opvouwen...
Van... dit is toch altijd weer het rotste klusje van de hele vakantie....
Niet alleen om het vele werk maar ook om het gevoel van afscheid dat daarmee gepaard gaat.....
Van... Emma rent al vroeg heen en weer. ...
Zij kent het allang.....
Zij hebben een seizoenplaats en ziet meer leuke mensen komen en gaan....
Maar ondanks gejubel en gelach, zie je dat ze het best jammer vindt....
Van.... ik geef haar de snoeptrommel vol muizen....
"De muizen heb ik vanmorgen gevangen in de tent toen ik ging opruimen.... nou moet jij ze nog opeten"
Wauw.... de hele trommel mag mee.....
Van.... laatste ontbijtje verse broodjes.... en laatste keer 10 eitjes koken.....laatste keert ook koffie met zandkorrels of stro sprietjes.....
En vooral.... laatste keer gezellig bij elkaar zitten, want ook Esther, Floor en Marcel zijn de boel aan het opruimen....
Twee lege plekken straks....
Van....ooooh die caravan van gisteravond laat is van die meneer bij dat opstootje gisteravond....
Zoonlief was door de hond van de buren gebeten.... ambulance erbij en bij honden heet standaard ook de polizei....
Buurman boos ... wil de hond weer op het kind afsturen en de vader te lijf gaan, dus leek de camping baas het beter de man met zijn en vrouw, op een ander,  gezelliger plekje te zetten....
Tja dan zit hij hier wel goed.... alleen wij gaan weg...
Hij wil onze plek.... tja daar gaan wij niet over....
Van.... ik begin de haringen maar eens los te trekken.... het uus best een grijze lucht....
Willem is er niet echt blij mee (Je artrose pas nou op)  en maant me rustig aan te doen....
Hij z'n zin.....
Van......Willem!!!!!!!....... zie je die zwarte wolk daar in de verte.... dat voorspelt niet veel goeds....
Maar volgens Willem gaat de wolk de andere kant op....
Nou móet je bij Willem niet te veel zeuren.... dat weet ik..... maar potjandorie. ... ik zie die wolk echt wel onze kant opkomen....
Kijk.... de bomen waaien toch niet voor niks deze kant op....
Eigenwijs ga ik verder met haringen trekken .... maar Willem is druk met veel andere dingen....
Van.... oh... het wordt wel erg grijs. ...concludeert Willem nu ook....
Mijn indianen naam is wijze vrouw dus ik zeg niks.....
Maar we zijn net bezig met de stokken of... ja hoor drup drup .... meer drup....
Van..... Willem in de stress.....
Van.... kalm blijven nu... laatste stok eruit..... naar het midden vouwen die tent..... nog een keer.... en als de donder in de auto proppen.....
Dat laatste gebeurt in de plensbui maar ik heb het onderzeil boven dus misschien valt het mee....
Marcel en Esther hebben gelukkig net op tijd de tent droog in de kar. ..
Van.... korte maar zeer hevige bui....
Begrip solidariteit is ver te zoeken als dochter 1 in de auto wel gaan schuilen en de rest er niet in kan...
Hup eruit jij.... samen droog, samen nat.....!
Van... daar komt de zon....
Nu kijken of de tent erg nat is.... het valt mee.....
Onderzeil schoon.... omdraaien... nog even drogen. ..
Van.... nu niet te lang wachten Willem, er komt weer grijze lucht....
En tja... nu wil hij wel luisteren.....
In no time(oké.... in twee keer)... is de tent opgerold en zit in de zak.....
Van... en net als we hem in de auto tillen, plenst het weer....
Daar staan ze allemaal, onze vakantiemensen van dit jaar....
Onder parasols.... onder paraplu's..... onder de boom....
Allemaal zwaaien ze ons, na een natte knuffel, hand of high five, uit.....
Dag lieve allemaal..... dag fijne camping....
Volgend jaar zijn we er weer. ..
Dag lieve lieve bijzondere Emma......we gaan je weer vreselijk missen maar gelukkig kunnen we appen nu.....
Van.... we rijden het mooie weer tegemoet, de regen en donkere luchten achter ons latend....
Dag Nieder Saksen..... dag mooiTwente met je Sallandse heuvelrug.....
Van. . hoi Arnhem... ben je nou nog de boel aan het openbreken.... pffft wat een gedoe...
Hoi lief huis.... en gezellige buren....
Van... en nu weer de complete volksverhuizing uitpakken en voor een jaar op de goede plek zetten...
Lang leve het feit dat ik de berging heb opgeruimd de dag voor de vakantie.... plek genoeg nu....
Van..... ja duh..... ruzie om wie wat gewassen wil hebben......
Beddengoed eerst.... en ondergoed.... maar dochter 1 wil direct eerst even alles.... dat gaan we hier dus niet doen....
Waar moet ik alles hangen..... en trouwens we leven hier met z'n vieren. ...
Gedoe in huis....
Behalve dan de honden..... die kennen geen gedoe.... die kennen alleen hervonden vrijheid en hun eigen tuin om kuilen te graven......
Niks meer aan een paal vast met een meter speelruimte (behalve dan de 3 heerlijke uitlaat momenten en het kinder geknuffel)....
De honden genieten.....
Van... ik wou dat ik Bengel al op kon halen uit het pension....
Maar eerst maar eens boodschappen doen en wassen draaien...
Het droogt nu als een tierelier want de hitte is nog niet uit huis....
Van.... of we bij de buren gezellig wat komen drinken vanavond...
We zijn wel erg moe.... een uurtje dan....
Babeth naar een feestje... Hanna boven.... honden uitgeteld...
Van... eindelijk 19.00 uur... ik kan Bengel halen...
Willem rijdt zodat ik lekker kan kroelen na twee weken....
Zou ze arrogant en boos doen of komt ze op me af....
Gelukkig... ze spint direct als ik haar oppak....
Lieve lieve Bengel... zo gemist....
Nu eerst even uitgebreid knuffelen voor we naar de buren gaan....
Van.... en wat moeten we wennen aan het weer binnen leven. ..
Dat buiten bevalt ons veel beter....
Van... op naar de buren... met bloemen en lekkers als bedankje voor het oppassen van ons huis....
De buurman heeft het zomer schlager festival opstaan... hij is dol op schlagers....
Dan was gisteravond op de camping wel wat voor hem geweest....
Had ik nou maar naar Astrid geluisterd en dat cdeetje gekocht.....
Van. . als een Spaans zingende zanger komt en we manjâna horen weten we dat het over morgen gaat....
Nee... zegt Willem... over vandaag.... want domani is morgen....
Ja Willem in Italië wel ja... maar dit is Spaans.....
Wordt tijd dat je gaat slapen.... maar eerst Babeth ophalen.....
Ik ga vast..... de mooie vakantie zit erop....
Morgen weer de blogs van alledag....
En maar weer dromen van komende vakanties....
Van... by the way..... de vakantie blogs altijd met een korreltje zout en een knipoog lezen!!!!!....











1 opmerking:

  1. Ik en mijn man zijn nu 8 jaar samen, we hebben twee kinderen en onze harten zijn samen gegroeid om voor altijd te leven, we hebben een gelukkig gezin, maar op een trouwe dag ging hij uit en toen hij thuiskwam zag hij er niet gelukkig uit, Ik dacht erover na en probeer te weten wat het probleem is, maar hij weigerde iets te zeggen en die dag nam zijn liefde voor mij af en hij vraagt ​​om een ​​scheiding, maar ik weiger en we leven nooit meer samen, dus het leven was niet gemakkelijk voor mij en kinderen. op een dag, op weg naar huis, ontmoette ik een goede vriend van me ze vroeg naar mijn man ik legde haar dingen uit ze was verrast, ze zei me geen zorgen meer te maken dat ik mijn man terug zou krijgen hij stelde me voor aan dr Ayayi een machtige spellcaster die haar hielp in haar huwelijksproblemen en mij zijn contactpersoon gaf om hem te bereiken, maar ik was sceptisch om contact met hem op te nemen, een gelovige die ik besloot om Dr. Ajayi eens te proberen, nam contact met hem op. Ik legde hem mijn probleem uit en hij vertelde me waar het probleem vandaan komt en wat er gedaan moet worden om het weer goed te maken in mijn huwelijk, hij sprak een liefdesbetovering voor me uit en binnen drie dagen belde mijn man me en verontschuldigde zich dat hij dat wel deed ik weet niet wat hem overkwam en hij is op weg naar huis, sinds die dag tot op de dag van vandaag is mijn huishouden gevuld met liefde en vrede, alle dank gaat uit naar de machtige spreukmaker Dr. Ajayi. Als u met eender welk probleem wordt geconfronteerd en u wilt een snelle oplossing, dan is Dr. Ajayi de juiste persoon voor de klus. Contacten E-mail: drajayi1990@gmail.com of Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen