dinsdag 21 augustus 2018

21 augustus 2018

Dag van:
Vandaag is Borre een half jaar...
Wat vliegt de tijd en wat vliegt zo'n beest in groei...
Van het aandoenlijke puppy koppie is niks meer over...
Ja.... nou.... euh.... een aandoenlijk half jaar koppie natuurlijk wel...
Nu al zo groot.... komt hij boven de twee dames uit... en waar zal het stoppen....
Van Borretje tot Bor....en nu een Borre....
Wat genieten we van deze male reus met zijn veelzeggende ogen....
Hoe schuldig kan hij kijken... maar ook hoe ondeugend... zielig. . verongelijkt.... bos.... speels... stoer...
Hier gaan we nog heel veel plezier aan beleven....
De avonturen van Borre en de twee dames.....
 Van.... we beginnen de dag met zwemmen...
Ja duh... ik niet dus hè, maar de leerlingen.....
Sommigen best wel zenuwachtig.... anderen opgewonden.... zwemmen yeah....
Het stinkt wel vinden ze.... ach... ik vind chloor zelf altijd wel schoon ruiken....
De bodem zakt niet verder dan 32 centimeter.... en wat spartelen ze heerlijk in de rondte....
Zo goed als allemaal watervrij....
Van... gelukkig hebben we een fruit pauze na het zwemmen. .. kunnen ze even bijkomen van het hete zwembad en alle inspanningen...
En waren ze nog niet genoeg energie kwijt, dan ook nog maar buiten spelen...
Van ..... in de kring is het vandaag extra gezellig....
Bal gooien en namen noemen.... samen een toren bouwen zonder dat je er erg in hebt dat de juf ondertussen test of je de kleuren kent en een paar ruimtelijke oriëntatie begrippen (naast.... op... onder. . voor.... achter)
En ja hoor.... die hoef ik ze niet meer aan te leren....zo goed als alles bekend....
Van.... wat heerlijk toch dat het mooi weer blijft.... buiten spelen blijft zo fijn nu....
En de leukste dingen gebeuren altijd in die pauze...
En heerlijke druktemaker uit de andere klas krijgt van mij een terechtwijzing als hij aan de gang blijft met kindjes plagen...
Tien minuten later wil hij mij wat vragen maar heeft inmiddels diep respect gekregen voor mijn optreden....(was Ik dan toch te streng?)
Hij neemt zijn eigen juf bij de hand en vraagt of zij mee willen lopen naar mij want... zo zegt hij..."Die juf praat Engels".....
Nadat ik uitgelachen ben begin ik me toch af te vragen of Engelsen ook boze mensen zijn...
Het enige dát ik me kan bedenken is dat ze mopperen op " the rainy weather".... verder vind ik het persoonlijk toch een vriendelijk en beleefd volk....
Van... voor sommige kinderen ben ik de grapjes juf en de juf van de gekke stemmetjes...
Zo word ik ook vanmiddag weer gebruikt.... eerst moet ik heks zijn.... dan een blblblblbl monster....(vraag me niet dit uit te leggen want dat is onmogelijk... maar iets met gekke tong geluiden)....
Ondertussen kriebel ik twee leerlingen op verzoek over hun arm.... hangt er eentje tegen me aan.... en proberen drie anderen me aan het schrikken te maken....en hoe fijn... ik schrik elke keer weer....
Je zou toch bijna blij zijn als je afgelost wordt en pauze hebt. ..
Van... eventjes de koetjes en kalven gesprekken met je collega's voeren.... en.... in tegenstelling tot gisteren.... je brood proberen te eten....
We sluiten de dag af met spel en liedjes en duiken dan de hectiek van het taxi vervoer weer in. ..
Van... overleg.... we krijgen er een leerling bij.... althans... we wisselen er eentje....
Dat zal vast niet de laatste keer zijn dit schooljaar....
Van. .. veel beleef je dan verder niet de rest van de dag...
Willem is ook laat thuis....
We eten laat...
Willem kijkt voetbal... tja... er zijn altijd 2 opties... voetbal of Netflix...
Behalve dan dat we wel even journaal kijken; me ineens opvalt hoeveel vice premiers we eigenlijk wel niet hebben... me verbaas over de terugkeer van de mazelen....diep respect heb voor Maarten van der Weijden en zijn elfstedenzwemtocht.....en verbijsterd ben over het neersteken van een huisarts.....
 Van.... laat ik eens voorzichtig een wasje draaien.... kijken of ik het vakantiewasjes trauma al een beetje kwijt ben....
Nou ik moet zeggen dat er hier en daar nog wat rillingen te bespeuren zijn maar ik waag me eraan....
Ik merk wel dat ik ineens minder in de trommel stop.....
De grote hoeveelheden nawerking woedt nog in mij....
Van... poes is in de knuffel mood.... au poes prima dat je bij bent maar duw je nageltjes niet in mijn kuit.... au... en ook niet in mijn bovenbeen..... au.....
Ga vleermuizen vangen of zo....
Ssssst ze slaapt.....
Zal ik ook maar dan.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten