woensdag 22 augustus 2018

22 augustus 2018

Dag van:
Na een vakantie. .. en dan zo'n derde dag. ...
Iets met... man met de hamer....
En het is echt een man... want die slaat nog steeds harder dan vrouwen... het is wat het is. . daar ga ik geen discussie over aan....
Voor de leerlingen geldt best wel een beetje hetzelfde...
De een gaapt.... de ander knippert met zijn ogen..... de volgende hangt wat onderuit gezakt....
Zoveel nieuwe indrukken... en vandaag weer een andere juf en ruimte want we hebben gym...
Je merkt gewoon dat het wel een beetje genoeg is voor ze....
Van.... nee vervelend zijn ze niet.... maar een beetje op....
Tijd nodig om indrukken te verwerken ipv nog meer nieuwe indrukken erbij....
Het is ook niet niks...4 en 5 jaar zijn. .. weg bij thuis. .. een hele grote school en steeds weer nieuwe gezichten... nieuwe ruimtes. .. met een busje naar school.... wachten tussen heel veel kinderen. .. ook hele grote... en maar hopen dat die onbekende meneer of mevrouw je weer naar je papa een mama brengt..... hoezo overgave....
En maar hopen dat die mevrouw in de klas aardig is.... en je begrijpt. . en een beetje net zo lief als mama is.... je troost als je verdriet hebt.... je begrijpt als je het even moeilijk hebt..... geduldig is als je iets niet begrijpt......
Van... ik zeg.... geen wonder dat deze woensdag voor kinderen maar ook voor de juf even afzien is...
Maar we rooien het wel samen... en het is nog een gezellige korte dag ook. ..
Van... na administratie eerst maar eens rondje winkelcentrum...
Alleen het broodnodige... geen moed om te shoppen...
En vlug naar huis.... de bank roept...
Ik plof de spullen op de eettafel en zelf op de bank...ssssslapen....
Van... ik geloof dat ik binnen een minuut weg was....
Kan me geen droom herinneren... helemaal niks....
Voel alleen ineens drie natte honden snuiten.... teken dat Willem er is...
Een Willem die honger heeft.... .t zal eens niet...
En Willem moet maar de kaak fysiotherapeut over een uurtje....
Verhip ja... helemaal vergeten....
Snel eten maken dus maar....
Ach.... de keurslager heeft vandaag gekookt voor mij.... ik hoef slechts de culinaire uitspatting op te warmen...
Van... Wampie?????.... waar is die fysio....?
Op het winkelcentrum hier Willem....!
Maar waar dan.....?
Jemig Willem... zo'n klein winkelcentrumpje....... tegenover het schoolplein...!
Welk schoolplein....?
Die naast het winkelcentrum....!
 Bij de apotheek....?
Nee Willem dan ben je er al voorbij.... naast de Aldi...!
Naast de Aldi zit de Coop toch. .?
Ja Willem maar de Aldi heeft twee kanten... een Aldi kant en een andere kant... van de fysio dus....!
Rij maar even mee als je wilt....
Van... ik stap dus maar weer in de auto en rij richting fysio...
Zet de auto op de parkeerplaats en wijs naar het raam in de muur.... wat staat daar Willem...?
Euh. ..Cabaret....(hij leest het straatnaam bordje)....
Nee Willem.... op het raam....
Welk raam....?
Mijn hemel!!!!!
Dat raam Willem....!!!!
Oh.... euh... fysiopraktijk Dynamiek....
Juist. . dat is hem...
Hoe kom ik daar dan.....?
Hier de hoek om en dan bij de deur aanbellen....
Oh... oké... tot straks....
Van... terwijl ik wil wegrijden zie ik hen aan ter jongens waarschijnlijk vragen waar de deur is want ze beginnen te wijzen en lopen vier stappen mee....
Van.... Wampie!!!!... de rode knop doet het niet....
Nee Willem. . Je moet ook aanbellen met een bel...'s avonds gaat de deur niet automatisch met de knop open....
Van... een uur later staat hij weer in de kamer... gelukkig heeft hij ons huis kunnen vinden....
Hij begint een zeer moeilijk verhaal over de werking van de kaak... zulke dingen onthoudt hij dus weer wel...
Hij heeft foto's en een filmpje in de mail zitten die de fysio hem gestuurd heeft...
Kort gezegd heeft hij een knapkaak... iets met een discus gewrichtje of schijf gewrichtje dat steeds knapt....
Geen oorzaak... geen remedie... gaat vanzelf over.... of niet.... of kan resulteren in een openhangende kaak als het eruit schiet....
Oefeningen doen kan iets helpen... geen kauwgum meer... en slapjes kauwen....
Enfin... dat heeft Willem weer......maar nu hij weet wat het is kan hij er geloof ik beter mee leven...
Tenminste dat hoop ik dan maar, want elke keer te horen krijgen 'hoor dan .....het knapt ' , daar zijn we wel klaar mee....
Temeer omdat het alleen in zijn eigen oren te horen is en je van de buitenkant niks hoort...
Van.... ik blijf uitgeteld... Willem gaat  voetbal kijken.... ik de binnenkant van mijn dekbed. ..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten