vrijdag 31 augustus 2018

31 augustus 2018

Dag van:
Kijk.... soms wordt eigenwijs gedrag direct gestraft...
Denk ik... ik blijf nog lekker een half uurtje extra in bed op mijn vrije vrijdag... de honden slapen toch wel....kom ik beneden... ligt de kamer bezaaid met de leeg gegeten beloningsbox vol hondensnoep en de zakjes daarvan verspreid door de kamer..... en alle breitijdschriften in snippers op de grond.....
Tja. ..9 keer gaat het goed en de 10e keer ben je gewoon de pisang....
Van... oma kom je naar de dierentuin... wij zijn daar ook...
Leuk. . de Haarlemse kinderen in Burgers Zoo.... maar durf ik nou de honden nog alleen te laten...????
Ik waag de gok..... het is maar voor een paar uurtjes....
En als ik nou zorg dat ze negens bij kunnen...(pffff ze vinden altijd wel wat).... dan kan ik misschien toch even gaan....
Van... Burgers Zoo... altijd weer een gezellig uitje....
Zeker als vier kleinkinderarmpjes je staan op te wachten... de armpjes door de tralies van het hek gestoken met de entree kaart voor oma in de hand...
Op avontuur in de Bush... sluipweggetjes hoor oma....
Kun je wel klimmen nog...?
Vind je het niet eng....?
Ben jij bang in het donker. .?
Spannend hè oma....?
Hoe heet dat oma als dat water zo samensmelt....(we staan onder de waterval).....
Ik noem het gewoon mooi oma... en een beetje kunstachtig....
Van...... de droge Desert....
Ik denk dat die kapibari verliefd op mij is oma want die maakt zulke gekke geluidjes...
Nou oma weet alleen maar dat mama niet blij is als je met zo'n schoonzoon thuiskomt lieverd... en ook voor oma zal het even wennen zijn....
Van... Michael weet nog precies waar we twee jaar geleden, toen we er waren, gezeten hebben....
Ik zeg. . fotografisch geheugen dat knulletje...
Van.... de mooie Mangrove....
De vlinders fladderen op en om ons heen terwijl Robbert weer een pijn aanval krijgt...
Nare darmen....
Wat een bloemen pracht en een vlinder paradijs...
En kijk die krabbetjes toch eens...
Oma... die krabben kunnen niet vooruit lopen... misschien hebben ze laat van hun heupen...
Ik tuur me suf waar toch die heupen van een krab zouden kunnen zitten....
Oma... de vlinders gaan sneller dan het licht van jouw camera hè.... zegt Michael die mijn verwoede en mislukte pogingen ziet de vlinders op de foto te krijgen...
Van... de ruige Rimba....
Kakofonie van  apen geluiden. ..
Schitterend.... boeiend....
Oma. . ...apen praten ook hè... maar dan anders. ..
Hoor  oma.... die praat uitdagend.... maar die andere juist niet...
Die snapt gewoon dat er anders ruzie van komt...
Oma geniet.... de apen springen... vliegen... en klauteren alle kanten op in die bomen....
Zo gaat het in de rimboe vast ook....
Van... we lopen langs de foto's van de geschiedenis van Burgers....
Kijk jongens... hier was oma geboren...
"Ooooh, oma.... waren er toen ook al dieren...."
Ik begrijp de strekking van de vraag maar toch bekruipt mij enigzins even een Adam en Eva gevoel.... op de vierde dag schiep Burgers de dieren... op de vijfde dag schiep mijn moeder de mens Wampie...... of zoiets...
Van..... de speelse speeltuin. ..
Oma... dat jongetje glijdt niet naar beneden maar klimt juist omhoog...
Glij maar gewoon naar beneden en roep van bovenaf "aaaaaan de kant"...
Bij jou durf ik alles oma... en hij gaat naar boven via de trap...
Twee minuten later hoor ik "aaaaaan de kant mijn zusje en ik komen eraan"....
De jongens springen van de glijbaan....
Het werkte dus....
"Ow oma... jij weet ook alles hè...."
Euh..... goed gegokt dit keer hi hi hi hi....
En de jongens blijven aan de kant nu.... blijvende werking dus...
Van... maar nu gaat oma naar huis alvast... anders zijn de honden te lang alleen...
En oma moet boodschappen doen.....
Tot strakjes allemaal...
Ik loop nog langs de altijd mij. . maar eigenlijk iedereen...vermakende stokstaartjes.... en lans de dikke billen van de olifant.....
Gauw in de auto en hup winkel in en op huis aan. .
Robbert en Tamaar willen  lempers uit de toko en de kleintjes noodles....
En of ik paracetamol wil halen....
Van.... gelukt... op naar de honden....
Van... de vier muren staan nog.... de deur zit in het gat... en binnen....
Binnen is het keurig.... niks geen ongelukjes en alles heel... tenminste. . van dat wat al niet kapot was....
 Van... even rust..... Wampie tijd..... niks doen tijd... foto's terug kijken...
Dan komt de eerste dochter van Willem.... kort erna de kinderen en er daarna Willem met de volgende dochter...
Huis is vol... gezelligheid alom...
Heerlijk eten...
Wat een geluk dat oma zes pakken noodles heeft gekocht.... want ze lusten nog meer...
De lempers gaan erin als zoete broodjes....
"Mag de rest mee mam ....."
Tsssssj... alsof ik jou iets weigeren kan....
Van... de kinderen zijn nog niet koud, na 100 knuffels de deur uit, of er volgt een bootjes optocht door het water langs onze vlonder......
Vorig jaar nog totaal verregend...... maar dit jaar geslaagd......
De fanfare staat een brug verder....
Hè ... jammer dat de kleinkinderen dit nou missen... maar ja naar tante, oom en nichtjes gaan is natuurlijk ook fijn..... want daar kan je knutselen ....
Van..... de oudjes kijken the Voice senior....
Niet dat ik nou zo dol op het programma the Voice ben.... maar deze vinden we toch wel uniek...
Niemand hoeft zich meer te bewijzen... alllen hebben een verhaal....
Een heel ander soort Voice moet ik zeggen....
Maar dat is het laatste dat uit mijn mond komt.... mijn Voice stopt ermee voor vandaag.....























Geen opmerkingen:

Een reactie posten