zondag 12 augustus 2018

12 augustus 2018

Dag van:
Top 3 van de camping missen:
- buitenleven
- gezelligheid en gezellige mensen
- gezond eten
- niet even een duik in het meertje als het warm is
Top 3 van de camping niet missen:
- eigen bed met matras zonder ribbels waar de lucht niet uitloopt
- wc binnen hink stap sprong afstand
- een koelkast
- een bad
Van..... nou ja en we missen het lopen over het hobbelige veld ook niet waar je moet opletten dat je je enkels niet verzwikt....
En het kleine kook toestelletje mis ik ook niet....
Van... wasje draaien.....
Van.....ook merken we dat we hier luier zijn dan op de camping. ..
Geen badminton of mølky....geen frisbee of beachvolley...... en geen wandeling over de camping naar toiletblok of kampwinkeltje....
Van.... de honden lopen weer vrij rond en zijn oh zo lief voor poes Bengel...
Bengel die eindelijk na twee weken, weliswaar liefdevolle verzorging, toch achter de tralies heeft gezeten....weer het bos in kan
Van... zo'n dag na twee weken camping Life is altijd weer afkicken...
Vandaag lijkt alsof we meer moe zijn dan ooit...
Willem zegt dat het komt door gespannen op een luchtbed liggen...
Gut hij heeft er dus toch ook last van gehad....
Van.... wasje ophangen.... nieuwe wasje draaien. ...
Van.....de honden hebben breiboek en breiwerk goed aangevreten vannacht...
Halve dag bezig met herstellen van boek en werk....terwijl Willem weer als vanouds voor Netflix hangt...en (eerst via teletekst en daarna bij studio sport) chagrijnig meekrijgt dat zijn cluppie Feyenoord met 2-0 langs de vodden  krijgt....
Van..... wasje afhalen ..... wasje ophangen...... nieuw wasje draaien.... euh, waar ga ik die hangen zei Ringeling...... ergens nog op je balkonnetje zei het kleine ding. ..
Van.....heb je eindelijk je gasfornuis weer, heb je geen zin om te koken... dat wordt dus kebab halen....
Van.... wasje nog niet helemaal droog.... wasje uit de machine.... ophangen ergens op het balkon over de balustrade.... nieuwe was erin want dan zal er wel weer wat droog zijn wat eraf kan....
Twee weken was van vier personen..... ik ben alweer aan vakantie toe.....
Er is ook werkelijk geen t-shirt of short in Willems reistas te vinden die niet helemaal totaal compleet onder de vlekken zitten...
Komt hij vanmorgen nog met een spiksplinternieuw stralend wit t-shirt aan dat zo blinkt dat je ogen er zeer van doen.... nog geen twee uur later zit het onder de vlekken.... en zo dus een reistas vol....
Van. ... daar gaaaaaan we weer.... Willem op dieet....
Bij alles wat hij tegenkomt in kast of koelkast...."Wampie zit hier wat in (aan calorieën)...?
Om de anderhalf uur zijn buik voelen..."kan je al wat zien..."?....
"Eén dropje kan geen kwaad toch...?"
"Kan ik niet beter brood nemen dan een broodje kebab..."
En áls dan Babeth en ik al na zo'n n half broodje al vol zitten......"er zit niks in toch... ik kan die van jullie ook wel eten toch. .."
"Eén chipje mag wel hè.... het zijn toch dorito's en daar zit niks in toch...?"
"Oooh.... ik kan echt voelen dat er al wat af is...."
"Wampie mijn maag knort.... dat is een goed teken toch.... dan val ik af...."
En zo gaat het de hele dag door.....
Willem op dieet... ja toch... niet dan....
Van.... ik heb echt gedaan wat het brei patroon aangaf.... maar nu is het vestje af en staan de mouwen omhoog.... alsof zo'n baby de hele dag HOERAAAAAA loopt te brabbelen....
Als ik nou een onervaren breister was dan kon ik het nog begrijpen maar kom zeg.... ik heb toch al heel wat afgebreid in mijn leven....
Ik ben er klaar mee..... begin wel een nieuw baby vestje.... of een deken.... of een omslagdoek.... en rompertje wellicht.... maar NIET meer uit dit breiboek....
Van..... de bodem van de reistassen is in zicht.... acht wassen gedraaid en ik denk, nog eentje te gaan....
Morgen kan ik een nieuwe fles wasverzachter kopen....
Zou toch leuk zijn als de supermarkten nou eens wasmiddel en wasverzachter in de aanbieding zouden gooien zo na een vakantieperiode....
Van... Willem is niet van zijn stoel af te branden vandaag..... en naast de wasmachine, draait de televisie ook overuren...
Alsof er twee weken in te halen zijn.... drie eigenlijk want ik zou bijna Bulgarije vergeten....
Van... morgen een nieuwe week.... de week waarin de werkvoorbereidingen alweer van start gaan....
Vijf weken vakantie vlogen om....
En ook al voel ik ze nu niet..... ze zullen vast wel ergens opgeslagen zijn....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten