zondag 5 augustus 2018

4 augustus 2018 Dag 8 Wilsumer Berge

Dag van:
Wat ben ik vroeg wakker vandaag. .. ik ben notabene eens de eerste...
De kwikstaartjes zijn de eerste die wakker waren en drinken het water uit het meertje nu het nog koel is...
Langzaam wordt de camping wakker...
Een eerste rits... en een tweede...
Pyjama's die naar het toiletblok snellen voordat de schoonmaak ploeg komt...
De eerste honden die uitgelaten worden...
En ook Willem die wakker wordt om de honden uit te laten....
En dan de eerste hete zonnestralen en mijn bakkie koffie...
Van.... E en J komen naar beneden gerend verrassing roepen ze.... en wij laten niks merken dat deze verrassing al in ons verwachtingspatroon zat....
Van direct het strand op...
En....." ik krijg buikpijn van jouw taartjes"  (zand in een vormpje).....
Van...... de grote meiden gaan naar de oma's..de kleinkinderen blijven hier.... oppasdag dus....
Lo



slaten blijft moeilijk.... mama krijgt wel 10 kusjes mee...
Van.... verhaaltjes vertellen... liedjes zingen. ... poppenkast spelen...
Van....vuilniszakken leed..... zoveel mensen, zoveel vuilnis...
De zak is vandaag niet door één man te tillen dus zeulen we met z'n tweeën met de zak tussen ons in naar de container...
En dan één probleem over het hoofd gezien hebben.... die zak moet namelijk ook boven je macht drie container ingetild worden...
Van.... onze buurtjes uit Arnhem op visite...
De buurvrouw komt heel langzaam bij onder het genot van het briesje aan het water...en wij van haar heerlijk meegenomen hapjes...
Van oppassen is leuk maar heeft ook andere kanten... de twee moeten maar de wc...
"Mijn neus is heel knap E", hoor ik J zeggen....
"Mijn neus kan snuffelen dat jij naast mij zit...."
Van.... ik geloof dat mijn neus ook werkt want de constateerder zelf laat ook van zich ruiken....
Van... een grote ambulance met loeiende sirene op de camping...
En nog een sirene... de noodarts ...
Geen idee wat er was maar naar was het vast...
Van... schminken... draak en prinses..... en zo'n grrrrrr speelgoed auto waar je een munt in dieet zodat de auto gaat bewegen.... en dan dat dus het niet doet maar je munt ook foetsie is...
Van... dan maar een ijsje. ..
Van... boodschappen doen... terugrijden en op die terugweg Esther aanrijden en zeggen "Moet je kijken wat dat een mooie honden lopen" ....
Een dan ontdekken dat het je eigen zijn....
Van... Emma en mølky spelen.... een combinatie vol humor en spanning maar winnen ho maar....
Van... Emma die mis gooit, waarop en hartgrondig verd**me... volgt...
Van.... nieuwe mensen op de camping...Jelte en Aan met hun 7 jarig dochtertje....
Van....schuif maar aan... een die maar mee...
Van... alcohol een mølky is ook een tricky combinatie....
Behalve dan dat de buurvrouw er beter van gaat gooien...
Van.... het wordt laat... later en laatst....
Wel de laatste aub de feestverlichting van de tent uitdoen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten