vrijdag 3 augustus 2018

3 augustus 2018 Dag 7 Wilsumer Berge

Dag van:
Laat me slapen.... nee doe ook maar niet want ik kom al bijna in de hete tent...
Binnentemperaturen hoger dan buiten
Van. ...'s nachts worden er chloor tabletten in het meertje gegooid.... nou snappen we waarom het zo schoon blijft maar je soms ook rode oogjes krijgt....
En......"nou snap ik waarom ik niet bruin word".....
Van.....verjaardag van onze achterbuurjongen Andries (broer van Emma)...
Zingen voor de tent.. cadeautjes overhandigen....
Heerlijke vent die Andries...!!
Van Emma komt langs met taart.... steeds als ze niet kijkt eet Willem een stuk en zegt tegen haar dat ze maar een klein stukje heeft gebracht.... en hij meer taart wil.....
Maar "Willem je bent een grote jokkebrok en veel taart is niet goed voor jou", en ze prikt daarbij in zijn buik....
Van... houtskool in de tank voor chemische toiletten gegooid...
Het ding functioneert nu niet meer...
Er hangt een vreemd luchtje op de camping....(aaash nee hoor... grapje)
Van.... Emma duikt het meertje maar in met broer Daan....
Oeps ruzie in het water.....Emma wordt met modder bekogeld....
Broer Daan is woest en gaat er op af... grijpt een van de plaaggeesten.... Willem en Marcel schieten ook al schreeuwend recht overeind om hun Emma te redden maar uiteindelijk heeft Emma zelf de oplossing....
Ze staat met handen in de zij tegenover het gespuis...."Jij weet lekker toch niet hoeveel 2x2 is......
Wij liggen in een deuk... en.... de jongentjes weten het daadwerkelijk om nog eens niet en roepen "8"....
De groep rond Emma schiet in de lach en Emma roept "Nee sukkel 4"....
Dan druipen de gastjes af....
Van.... Emma ziet het waterpistool van een van de kleinkinderen...."mag ik die lenen "....
Zeg maar eens nee tegen Emma....tuurlijk mag het....
"En dan mag je niet Willem een Marcel nat schieten" zeg ik terwijl mijn hoofd ja knikt....
Ze kijkt ons aan.... stapt uit het water.... fluistert in Esther's oor.... ik begrijp het niet hoor... loopt naar mij. . de handen gaan we in de zij....ze kijkt me onderzoekend aan.... en zegt dan: "Jij bent niet duidelijk" .....
Als ik zeg dat het en grapje was juist, krijg ik ook nog eens te horen dat ze er niet om kan lachen....
Van kleindochter en kleinzoon komen terug van de animatie knutselochtend...... met prachtige plakwerkjes....
Van.... Willem moet een nieuwe zwembroek... de andere is in het kruis gescheurd en kan niet genaaid worden....
Gelukkig is de gêne beperkt gebleven (er hing natuurlijk van alles uit) omdat Marcel degene was die het ontdekte...
Van... de zwembroek die eigenlijk geen zwembroek is. ...en ik die heerlijk een rondje Wilsum/Uelsen rij en de boel na drie jaar eens ontdek...
Een Waldbad... theehuizen en een piepklein kerkhof....
Van... bijna alle testers van de parfum flesjes uitproberen..
Van Esther ophalen om boodschappen te doen....
En Esther die minstens zoveel luchtjes uitprobeert...
Van dé Aldi.... hoeveel knödel zitten er in 500 gram....
Tja... dan de verpakking maar open....(oooooh foei)
Hoeveel cordon blue puntjes zitten er in 1 kilo...
Tja.... dan de verpakking maar open....(dubbel foei)
Beide pakken terug want we komen met die pakken dik tekort voor 14 man....
Van... en toch eten we zeker dat we de paneermeel gezien hebben..
We lopen 6x het schap van meel,  pasta soorten, rijst langs...
Je zou toch zeggen dat het daar staat...
Ik geef het op... medewerker vragen...
Van... Aldi logica...... paneermeel in het schap naast de honing....
Van .... schoenen voor Esther....
Van...... voor het stoplicht wachten,  die hier doorgaans eerst oranje wordt en dan groen....
Maar groen is even lastig blijkbaar....
Ik wacht... ik wacht...2x mogen de andere stoplichten... wij mogen niks.....
Geef ons heden ons dagelijks groen
Een verlos ons van het rood
Want van u zijn de straat en de regels
Maar doe mij nu maar een boot....
Eten klaarmaken... ik in de tent bakken en bradend .... Esther snijdt fruit voor de fruitsalade....
Maar die wespen.... wespen,  wespen, wespen..
Esther roept geïrriteerd...
Esther schreeuwt geïrriteerd...
Ik hoor het aan een vermoed toch ernstig dat de wespen geen  Nederlands verstaan....
Je móet ze in het Duits aanspreken Es....
Van.....Ik ben de melk vergeten... snel even naar de campingwinkel.....
Komt het overbuurjongetje langs fietsen...
"Wil hij de spookspullen zien...?
Ik héb haast maar dit ventje (met zware epilepsie) kan ik niks weigeren..
Even later is mijn wereld niet die van een camping maar wandel ik tussen zombies.... enge monniken... en met bloed (wellicht ketchup zegt min nuchtere hoofd) besmeurde etalagepoppen....
Van..... douche perikelen. ... die shampoo is wel een dingetje hier hoor...
"Pap. ...paaaaahap.....(mannen douche is aan de andere zijde van het gebouw).... waar is de shampoo...."
"Paaaaaaahap!!!!!!......" zo die hebben ze zelfs in Oostenrijk nog wel gehoord.... wat een volume
Hiehieeeeer klinkt het ver weg antwoord...
"Ik héb hem nodig"...
Kan nu niet... ik ook....
"Nietes.... jij hebt geen lang haar....
Dit klinkt logisch een doet me denken aan vanmiddag tien Emma Marcel vertelde dat zijn haar gezakt was...( kaal hoofd maar wel een borst vol haar)
Van.... maar ik ben lekker schoon....(overigens zelf ook de shampoo vergeten maar mijn volume reikt niet tot aan onze tent)....
Van... het wordt al donker...mølky spelen.... over scheerlijnen struikelen.... en een onmogelijk blaffend hondje (oh het zijn er twee blijkt na inspectie) die de hele camping wakker houden met onophoudelijk geblaf....
Zelfs Willem..... toch geen onervaren honden trainer... weet niet tot de beesten door te dringen....
 Van. . tropisch feest op de camping....
Terwijl ik dit schrijf is het bijna 1 uur s nachts....
Er zouden bekende zomerhits gedraaid worden....
Oké.... als boem boem boem..... boem boem boem....doing doing ding...bekend is....(dance trance weet ik veel) ....
De camping bonkt (om in tropische sferen te blijven bongoot). .. mijn hoofd bonkt mee.....
Van 1.00 uur... muziek uit.... hond uit... stil!!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten