vrijdag 17 augustus 2018

17 augustus 2018

Dag van:
Derde werkdag.....
Het grapje van 'Wampie zorgt voor de lunch morgen' zal ik eens even waarmaken....
Ik sta dus om acht uur voor de winkel om warme, oven verse broodjes en ander lekkers te kopen....en daarna ga ik de collega ophalen...
Opschieten maar want de tijd dringt...
Van... en dan de, best lieve,  maar meest kletsgrage buurvrouw uit de straat tegenkomen. .
Heb ik dat.... en ik zit al op hete kolen...
Toch maar even een praten maken...
Alleen... in het woordenboek van deze buurvrouw komt het woord 'even' niet voor...
Het even wordt even langer... en duurt dan nóg even.... tot ik dan toch durf te zeggen (eigenlijk meer de kans krijg om te zeggen) "ik heb haast"...... "Ik moet op tijd zijn"...
Van... ik snap haar wel....sinds haar laatste hondje is ingeslapen, zien we elkaar nauwelijks meer.... en is überhaupt haar contract met de buurt omgeving verminderd...
De meeste buurt contacten ontstaan immers tijdens het honden uitlaten.....
 Van... hamkaascroissants... pecanoten broodjes.... tijgerbolletjes.... saté zonder stokkie.... bier... kaas... rennen naar de kassa. . in de auto... op naar collega....rijden maar...
Auto op de parkeerplaats... waarvan ik eergisteren nog blij was dat die vernieuwd was... maar gisteren en vandaag alweer een beetje baal als ik al die steentjes tegen mijn auto hoor tikken....
Van. . snel de school in en koffie halen... vandaag veel oudergesprekken....
Koffie halen..... probleempje.... er wordt een nieuwe koffiemachine geplaatst. ....hmzzzz .....
Maar als ik het apparaat zo eens bekijk...... en de mogelijkheden zie die straks tot onzer beschikking staan.... vind ik het meer dan de moeite waard om daarop te wachten....
Nog een kwartiertje en dan heb ik zowaar cappuccino... of Wiener melange... of espresso... met of zonder chocolade.... of warme melk.... oh joy.. !
Van... ik breng de lunch maar even naar de klas.... verrassing!!!
Nou... dat is het dan ook echt....!
Tja.... ik heb aan een half woord genoeg, onthoudt daar goed!....
En dan .....cappuccino
En..... nog een cappuccino....
Mmmmmm..... en een espresso....
Ik héb op slag een relatie met dit apparaat....
En hele goede relatie.....
Ik zou er een samenlevingscontract mee kunnen tekenen....
Van... nu eerst twee gesprekken met ouders en nieuwe leerlingen...
Oudercontact staat bij mij hoog in het vaandel...
Van.... dan eerst weer even mijn relatie onderhouden....
Maar..... oeps... problemen .... nee geen relatieproblemen... of eigenlijk toch wel... want de machine werkt niet naar behoren......
Naast mij bleken velen ook een relatie aangegaan te zijn....
Mijn partner is een allemansvriend... en ging vreemd bij het leven...
Dit zorgt ervoor dat hij een beetje van de wap is geraakt...
Een ieder stelde weer andere eisen.... zoog hem leeg.... en nu weet hij het eventjes niet meer....
Knopjes werken niet... lichtjes gaan niet aan... display geeft foutjes.... koffie te slap...
Relatie therapeut erbij ... maar noem hem maar monteur....
Van.... dan maar lunchen....
Gezellig aan de picknick tafel, in het zonnetje, buiten....
Dom dom dom dat je er dan niet aan denkt dat die hoosbui met onweer van gisternacht (waar je zelfs niet van wakker werd toen Willem de balkondeur met een knal dicht trok) het hout van de bankjes heeft doordrenkt met vocht.... en je dus een tijdje later, weliswaar met gevulde maag, maar ook natte billen vanaf komt....
Maar de lunch was heerlijk. .. scoorde heel wat jaloerse blikken. .. en de collegiale gesprekken waren hilarisch....
Een team vol humor.... en wat mij betreft vindt men elkaar daar altijd in....
Van... even kijken hoe mijn gedeelde partner het maakt.... de vreemd gaande charlatan....
Ik loop naar de kantine en vind...... een lege plek....
Na vier uur relatie is hij er al vandoor....
Kapot....!
Niet geschikt voor het huwelijk dus zal ik maar zeggen....
Misschien heb ik toch te weinig laten merken hoe hij gewaardeerd werd....
Mocht hij terugkeren dan zal ik hem elke keer op de stalen schouders kloppen en over zijn kunststof koppie aaien....
Van... nu nog 5 gesprekken te gaan...
10 verschillende mensen.... met verschillende wensen... en andere manieren van communiceren.... nieuwe inzichten.... informatie die onthouden moet worden... zorgen die gedeeld moeten worden......
Ik ben moe na de vijf gesprekken en mijn hoofd tolt.....van informatie... van schakelen.... van mensen en hun zorgen voelen.... of juist hun blijdschap en opluchting delen. ..
Van.... nog even de puntjes op de i voor als maandag de kinderen komen...
Maar dan kan ik ook voor het eerst sinds lange tijd weer zeggen...'t is WEEKEND....
Dagen hebben in de vakantie nooit een naam...
Tijd is nauwelijks relevant behalve als je je vliegtuig moet halen...
 Van... zoveel mensen hoor je vaak zeggen "Bij als ik weer in mijn ritme zit" .....
Ik héb dat helemaal niet.... ik ben altijd weer blij als ik juist uit mijn ritme ben......
Van.... wel even nu zelf voor de boodschappen zorgen vandaag...
Na twee dagen zorgen dat er iets op tafel komt, is Willem al uitgeput...
Ach ja... komt ook wel goed uit want ik moet nog van alles halen voor de familiedag die morgen plaatsvindt....
Bbq vlees... salades.... olijven.... ho mijn zus appt al....
Da's wel handig als je in de winkel staat... kan ze direct meedenken...
Zij heeft ook al veel gehaald en ik doe de aanvullende boodschappen...
Van... maar melig als ik ben na drie eerste dagen werken na vijf weken vrijheid.... loop ik met fotootjes te klieren voor schappen vol dingen die niks met de bbq te maken hebben... maar wel op de lachspieren werken....
Van.... boodschap van Willem..."Ik wil maar een beetje eten"...
Nou Willem wat jij doet met je Chinees en maaltijd salades, kan ik ook...
Ik kom dus uiteindelijk uit bij een overheerlijke diepvries maaltijd lasagnette van Iglo.....(kan ook huismerk zijn geweest trouwens)....
Van... Willem helpt met het uitladen van de boodschappen terwijl ik de aantrekkelijke maaltijd in de magnetron plaats...
Oeps. .... Willem houdt van gloeiend heet eten, dus die 4 minuten magnetron zijn echt te weinig.... zijn tanden krijgen spontaan bevriezingsverschijnselen....
Nog maar eens 4 minuten dan....
Hij eet een hap.... en nog één. . en nog twee.... maaltijd op...
Of ik hem dood wil hebben vraagt hij... en hoe hier een mens van leven moet...
Ik pak de verpakking erbij en lees "1 persoonsmaaltijd"....
Nou weet ik niet hoeveel persoons hij is... maar ik dacht toch maar eentje....
Van....t is echt niet genoeg dus dat wordt bijvoederen....
En dan begint hij te vertellen over zijn doktersbezoek van vanmorgen...
Sinds Bulgarije heeft Willem namelijk al last van een krakende kaak... knoek knoek hoort hij als hij eet....
We hebben het deze vakantie vaak moeten horen en hem zelfs (alweer) het waanidee van een tumor uit zijn hoofd moeten praten....
Maar het geknoeper en gekraak is hij zat en dus bezocht hij een dokter die hem door verwees maar een fysiotherapeut. (?????)... die hem er door verwees naar een kaak fysiotherapeut....
Ik wist van dit bestaan niet eens af....
Iemand die tandarts wilde worden maar op het laatst toch zelf allergisch voor het geluid van boren bleek te zijn...????.... en dus maar met zijn blote handen in iemands mond gaat zitten wroeten en masseren???.....
Enfin... woensdag moet hij er zijn.... wordt vervolgd dus....met als subtitel 'Willem en de krakende kaak bij de kaak masseur'....
Van. . zal ik hem stiekem bellen en vragen om een kaak verkleining.... zoiets van waar net een eenpersoons maaltijd lasagnette in past.....(grijns)....
Van....22.00 uur.... lang geleden dat ik me rond deze tijd al moe voelde...en de restless legs opspeelden....
Precies op tijd komt poes binnen....
Kom aan Bengel... we gaan naar boven... morgen weer een drukke dag....







1 opmerking:

  1. Mijn hart was gebroken, ik geloof nooit dat ik mijn ex weer terug zal krijgen totdat Dr. Trust mijn ex binnen 24 uur terugbracht met een krachtige liefdesbetovering. Hij is betrouwbaar voor positief resultaat, neem contact op met de spell-caster voor liefdespreuk via e-mail: >>>> placeofsolution@yahoo.com <<<< of WhatsApp op + 1443281 3404

    BeantwoordenVerwijderen