dinsdag 7 augustus 2018

7 augustus 2018 Dag 11 Wilsumer Berge

Dag van:
Half tien en dan je tent uitdrijven.....
Eigenlijk rijp voor één lijn richting meertje en directe plons...
Esther heeft al gedoucht.... Willem de honden al uitgelaten... de meiden zijn verse broodjes halen in de campingwinkel...
Zoets van geluk bij een ongeluk als je brood bent vergeten te halen gisteren...
We ontbijten... het is alleen weer zover... limonade over de tafel... thee over de tafel. . nog een keer thee over de tafel.....
De familie bilnaad en lieverluidanmoe zitten alweer bewegingloos voor de ventilator...meer stop dan motion dus....
Van... vandaag gaat weer een stel van onze groep naar huis en blijft uiteindelijk de oude garde over.... de Bakkertjes en wij.....
Van... als de hele ontbijtbende weer is opgeruimd.... de vuilnis is weggebracht... Iris met mama en broer weer naar huis zijn, is het tijd voor een balspel te water...
Emma is ook van de partij en haar schaterlach is over het hele water te horen. ..
Hier wordt een camping vrolijk van....
Van... ik pak mijn brei werk weer eens op... snap geen snars van het patroon maar doe maar wat er staat... dan zal het wel goed komen...
Van.... en de mannen klagen en klagen maar.... het is zo heet.... ik kan de tentstokken niet eens beetpakken.... oh mijn heuptasje is zo heet. ... ik kan niet meer ..... etc...
Maar ondertussen wel maar de imbiss (snackbar) lopen om kroketten te halen... want oh die zijn zo lekker.en we moeten tussen de middag toch wat eten.....
En dan daarna weer bij ons komen met de mededeling...."we zijn tot de conclusie gekomen dat we nog een keer kroketten willen"... .. en dan voor de tweede keer gaan lopen....
Van.... kijk aan..... de familie stop motion breidt zich uit...
Boven op het heuveltje achter hem komen opa en oma te staan....
De bijnamen zijn snel gevonden.... opa hempie (omdat hij ik zo'n wit mouwloos hemd rondloopt) en lieve oma (want lief is ze... eerlijk is eerlijk. .)....
 Van.... en och lieve help... één zuchtje wind en hun voortent waait omhoog.... ook dat nog.....
Dat gunnen we niemand en ook hen niet.....
Van.... nu gaan wij vrouwen ook klagen.... het is écht heet. .. zelfs IK neem een duik in het meertje... de brei pennen zijn te heet om vast te houden... de wol kleeft aan mijn vingers..... de limonade die we drinken is heter dan koffie of thee..... de tent kun je bijna niet meer in... en zelfs de lucht die je inademt is warm....
Van... genoeg geklaagd. .. stil blijven zitten en niks doen....maar tja... dan komt daar een Emma.... en dan wordt stil blijven zitten lastig....
Emma's hebben geen last van warmte.....Emma's gaan altijd door, weer of wel weer....
Ik verstop dus weer trouw de snoepmuizen die van hitte half gesmolten aan elkaar plakken, in het keukentje... een op de Senseo..... een onder de maatbeker.... een achter het kookstelletje.....
Dan vlucht ik de tent uit... langer is niet vol te houden.....
Ik waarschuw Emma nog maar die laat zich niet tegenhouden...
"Er zit een muis in de val Wampie" (ik denk dat ze die in de maatbeker heeft gevonden)....
"En eentje wil koffie drinken"...(da's de Senseo muis)... nog eentje te gaan....
"En deze is verbrand achter je fornuisje..." (knibbel knabbel knuistjes wie knabbelt dat aan mijn fornuisje)
Van.... dan vlucht ook Emma de keuken uit.... "het is het in jouw tent".... tja vertel mij wat...
"Brei jij nog steeds voor die mevrouw"...... jazeker doe ik dat!
"Is die baby er nog niet"......nee die komt pas in december Emma....
"Dat duurt ook lang voor die baby groot is"....ja 9 maanden lang....
"Maar ik ben al zo groot en 5 jaar..... bijna 6... ik doe daar niet zo lang over....."....
Van.... grof taalgebruik in het water....
Willem en Marcel zeggen er wat van.....
Lieverluidanmoe is opgestaan en komt bij hert water staan...
Het schijnen de kinderen van hem te zijn...
Van.....praatje met stopmotion family.... kijk... en dat ga je dan alweer met je vooroordelen...(zoals we al hadden voorspeld)
Er zit een verhaal achter deze mensen...
En een mooi verhaal ook....kinderen met een achtergrond...
De kinderen krijgen duidelijke taken....(ook dat was ons al opgevallen)...
Oké... mooi en goed werk... eerlijk is eerlijk... en grove vooroordelen...... maar als ik een half uur later 16 flessen cola naar binnen gedragen zie worden, heb ik toch nog altijd wat bedenkingen over.....
Van. .. badminton setje en frisbee scoren.... voor Willem en Marcel...
Hadden we geweten dat Marcel een half uur later de halve keuken inhoud van de eettafel ermee af scheert, en op een haar na Esther niet onthoofd,   dan hadden we ons wel bedacht....
Van.... oooh jee.....Josefiene (dochter van Anne een Jelte) is de caravan sleutel kwijt... zoekactie....
Veldje.... parkeerplaats... weg die het bos.... weg naar het winkeltje... gelukkig ..... al die iemand gevonden....
Van.... meiden maken lekkere hapjes.... wij spelen mølky... Emma verstopt Willems stoel....
Nu er minder mensen zijn verlopen de potjes wel sneller....
Van... Emma mag voor mij gooien.... en mist...."Ja maar dat paaltje stond verkeert".....
Tuurlijk Emma dat had precies daar moeten staan waar jouw eigenwijze stok neerviel.....
Van.... de hapjes op tafel. .. gezelligheid..... met Frankrijk zo onder de grote boom....
Gezellige mensen...
Iedereen geniet.... goede en mooie gesprekken van" ieder huisje zijn eigen kruisje "....en Emma talk....
"Wampie.... heb jij een prullenbak.....?"
Ik steek mijn hand uit want in het donker naar de vuilniszak lopen waar scheerlijnen  geslagen staan, lijkt me geen goed plan nu...
"Nee gekkie.... dat is je hand.... ik weet al iets.... kijk in dit stoeltje zit een gat.... weet je waar dat voor is....?
(Voor een blikje misschien....)
Foute gedachte natuurlijk want....."Nee Wampie dat is om rotzooi in te pleuren"....(draag mij maar weg hi hi hi hi)
Van... stoere Emma die drie herdershonden uitlaat maar eenmaal in de tent bij Josefien de caravan niet met uitziet omdat Harrie de labradoodle eng is....
Van. ... het wordt onmogelijk laat.... onmogelijk veel te laat.....
Maar gezelligheid..... kent geen tijd. .
(Ik moet wel morgen om 10.00 uur in Hellendoorn staan... dagje uit met de (klein)kinderen)















Geen opmerkingen:

Een reactie posten