dinsdag 28 augustus 2018

28 augustus 2018

Dag van:
Wekker.....
Wakker....
Eerste gedachte.... na als chemokuren... nu ook alle bestralingen van mijn oude schoolvriendin achter de rug.... vandaag de laatste...!!!
Alleen nog nare medicijnkuren......
Het ergste heeft ze doorstaan.... en nu duimen duimen duimen.....
Wat een kanjer.... wat een opgave....Maar... she did it. .!!!
Van.... en dan gaat de dag en dus het leven verder...
Niet te warm aankleden want het is warm in het zwembad waar ik straks met de klas ben. ..
Van....drukte in de stad en alle stoplichten tegen...
Soms zit het mee een soms zit het.... juist... vandaag dus...
Van... snel nog wat les voorbereidingen... open rondjes maken....
Lamineren komt later wel....
Grrrrrr mijn blokfluit vergeten.... naja dan maar zonder....
Van... wat is het warm in het zwembad.... maar wat genieten de kinderen....
Artrose en spalken aandoen... slechte combinatie... maar ben eerder bang het kind pijn te doen dan mijzelf...
Zucht als het gelukt is en veilig zonder pijn gedaan te hebben,  in de rolstoel zit...
Van...beloofd...Hannes en Kaatje verhaal...over zwemmen... en even later oefenen 11 kleuters op het droge ook de arm en been slag.....
Van...vormen van letters leren... het open rondje.... van wielen van de bus en het stuur... van weer maken een kringetje.... jan huigen in de ton....
En dan heerlijk krassen op het bord...
Van... even rust....
Maar ach... wat heet rust...
Het artikel in de zaterdag Volkskrant, het interview met Slob en de toekomst van het onderwijs...komt aan bod....dat roept discussies op natuurlijk....
Ik kom er ook al snel achter dat ik weinig weet van Cao's....en van teveel of te weinig uren. . en werktijd factoren....of duurzame inzetbaarheid....(is dat iets hoelang ik houdbaar ben?)
Moet dat een rustig of onrustig gevoel geven....
Voorlopig bouw ik op vertrouwen .... verstand van cijfertjes heb ik echt niet...!
Van. ... bij rekenen hoort ordenen en sorteren....
Weet ik dan weinig van cao berekeningen... rekenen met kleuters is vooral leuk...
Een dierentuin plaat en een boerderij plaat .... nu de doos met dieren....
Staat het dier op de plaat dan zet ze maar bij de goeie post neer......
Paren sokken bij elkaar zoeken.... wat een lol...
Nog een filmpje en de dag is om....
Van.... even wat overleggen over kinderen.... ondersteunende middelen... visus probleempjes..... overprikkeld raken....
Zijn we op de goede weg.... wat kan anders... beter....
Wat gaat juist goed....
Van.... naar huis... nog wat voorbereidingen voor de verjaardag van zoonlief morgen....
Na schooltijd door naar Haarlem dus morgen....
Van... wie heeft ideeën voor cadeaus behalve geld...
Shoppen en dan uit laten zoeken...????
Ik krijg hem denk ik alleen game shops in. ... nou... misschien Ikea ook nog... maar daar heb ik zelf zo'n hekel aan...
Dan maar een originele kaart en wat tekeningetjes van zijn favoriete kleding winkel (ok iets met game t shirts)..... en dan geld bij de kaart.... toch maar....
Van. . calorie arm voedsel voor vanavond.....
Verhalen van Willem dat hij juist naar Hoogeveen kan als hij al een afspraak heeft staan, die niet afgezegd kan worden....
De energie blijft...."ik baal"....
Zet om die energie Willem in proberen een andere datum te zoeken....
"Oh ja".....
Van... goh ja dat werkt....
Je kan natuurlijk best even hevig balen.... maar erin blijven hangen lost niks op....
Van..... ik ben absoluut geen buren plat loper....
Af en toe vind ik het best gezellig. . maar dan vooral af en toe....
Willem is het wel.... vanavond dus voetbal kijken met .... maar ook lekker bij.....de buurman....
En veel plezier heren..... ik vermaak me wel....
Mijn moede lijf is aan warm water toe... lang douchen en dan lui liggen....
Mijn gedachten terug laten gaan naar 35 jaar geleden. ..
Voor het eerst moeder in wording...
Bijna moeder zijn....
Niks niet nesteldrang.... geen ramen lappen of keukenkastjes opruimen...
Ik begon met het baby album en de 9 maanden zwangerschap te beschrijven....
Geen idee nog van wat me de volgende ochtend stond te wachten....
Geen idee dat harde buiken voorweeën waren...
Wat wist je daar  nou van in die tijd....
Ik kom alle mensen die toen zeiden dat het het allemaal waard was en dat je alles snel vergeten was, wel vervloeken...
Had me maar verteld dat het niet mee zou vallen en dat het echt écht zeer zou doen...
Van.... ik had het die avond alleen maar warm in die... ook al....hete zomer van 1983....
En ik genoot van het leven in mij...
Oh ja... nieuwsgierig was ik zeker... kon niet wachten om achter de kinderwagen te lopen... maar dat intieme samenzijn van hij in mijn buik en ik schrijvend aan tafel.... dat had ook zeker wat...!
Al wist ik toen ook niet dat het een "hij" zou worden natuurlijk... ..
Dat wist je gewoonweg toen niet....
Van. . ja.. wel echo's... maar je kon echt nog niet zien toen wat het werd....
Nou... een jongen dus... en morgen wordt hij 35....
Een man dus...!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten