maandag 6 augustus 2018

6 augustus 2018 Dag 10 Wilsumer Berge

Dag van:
En toen wisten we plotsklaps waar de term "paniek in de tent" vandaan komt...
Babeth is de lenzen kwijt.... nergens te vinden....
Alles op de kop (behalve de tent zelf dan)....
Tas ondersteboven....
Volgende herkomst van de spreuk "Je zoekt je lens"......
Doosje gevonden...!!!!!..... leeg....
Paniek in de tent!!!!! GROTE PANIEK.....
Van.... Marcel vannacht een feestje in Enkhuizen, met 65 kratten bier en veel plezier, toch om 9.00 uur hier weer op de camping present... wat een vent..!!
Van chagrijn bij het afwashok....
Ruzie om de theedoek.... meningsverschil over de hoeveelheid afwasmiddel..... boosheid over "Wij moeten altijd afwassen"..... geschil over mijn en jouw afwas plek...geroep "die voorzichtig"....maar vooral veel gezichten die op onweer staan....(hmmmm onweer. . dat is wel even lekker...)
Afwassen is een feestje.... maar niet heus....
Van... ogen hebben betere zoom lenzen dan mijn camera....
Ik krijg de spleet van meneer bilnaad niet zo in beeld als mijn oog dit ziet....
Meneer bilnaad heeft vandaag trouwens de vreemde gewoonte stoeltje te verwisselen..
Steeds als hij staat, om op een andere stoel aan tafel plaats te nemen komt de naad in beeld zonder ook maar even de broek op te hijsen...
De logica van dit wisselen ontgaat mij in eerste instantie maar het vermoeden bestaat dat de stoel mogelijkerwijs... nou ja zeer zéér mogelijkerwijs met aangrenzende zéér grote waarschijnlijkheid..... inzakt... de andere stoel dan weer de oude positie heeft ingenomen... enz enz....
Mevrouw lieverluidanmoe blijft in positie... bang dat de kinderen haar stoel innemen vrees ik... en vanuit die positie commandeert zij de drie koters , die overigens met gemak gedrieën in één stoel passen, dat zij moeten afgewassen... de handdoeken moeten ophangen.... de tafel moeten afruimen...... moeten vegen.....boodschappen moeten doen etc....
Ik mag hopen dat deze twee in het dagelijkse leven harde werkers zijn (wat ik betwijfel) want anders heb ik in en in medelijden met deze kinderen..... die nog geen tijd krijgen om lekker in het meertje te spelen....(, ok al kli not heet voor sommigen als de ultieme oude vriendelijke vakantie)...
Van. .. mochten deze twee ouders al in beweging zijn dan gaat dit zeer zéér langzaam... gelijk een  slowmotion beeld...
En zo ontstaat dan ook de achternaam meneer bilnaad en mevrouw lieverluidanmoe slowmotion....
Onderling op het veldje wordt ook al gesproken... we vinden onszelf erg slecht en moeten eigenlijk geen vooroordelen hebben, maar het is wel een zeer opvallend stel...
We besluiten met de opmerking dat er over het leven op een camping best geksrikaturiseetd (klopt dat word taalkundig) mag worden en dat het eigenlijk met de familie stop mition is dan slowmotion .... ach beide zou kunnen....
Van.... de familie valt óók  op bij anderen... daar waar vaders met zoons en dochters voetballen of badminton spelen.... moeders enthousiast aanmoedigen... om beurten ouders met kinderen naar de afwasplek of wc lopen, gehele families het water induiken.....daar blijft de familie stopmotion zitten en commanderen....
Zou deze camping aanwinst wennen komend week vragen wij ons af....
Van. . afscheid van Willems oudste twee dochters nadert...
En daar gaan Willems oudste dochter en de twee kleintjes.... wat hebben we van de genoten....
En daar gaan de anderen...
Het waren mooie dagen.... voor ons maar zeker voor Willem...
Van.... maar Hardenberg om aldaar nieuwe lenzen te halen.... dag lenzen... ik had er nog nooit van gehoord ......
Nu is het helemaal stil.....
Van... niet lang getreurd want Emma komt langs... mét.... een konijntje (knuffel)...
"Mijn konijn kan praten een ik kan hem verstaan"....
Wauw Emma... ik ben onder de indruk.... kan jij ook met hem praten of doel je geen dierentasl...?
"Nee mijn konijn verstaat mensentaal"....
Dat gaan de toen van Babel theorieën....
"Ssssst Wampie min konijn praat nu"...
Ik duidelijk nieuwsgierig wil graag weten wat hij zegt...
Emma bestaat dat hij zegt dat hij een meisje is.... oeps... lees voor alle hij's en hem's zij en haar...
"Ssssst... ze zegt nog meer...... ze is 7 jaar"....
Is dat oud voor een konijn vraag ik...
"Neeeeeuj... dat is 7 kaarsjes maar"....
Of ik het knap vind dat het konijn bij mij blijft zitten...
Ja dat vind ik wel knap....
"Dat komt omdat zij een snoepje wil "....
Ik begrijp de hint.....
Wat ik brei.. nou kijk babyslofjes en een vestje...
Of de mensen dat niet zelf kunnen kopen. ..
Dat kunnen ze wel maar ik vind het leuk om te breien..
Of ik voor Willem ook brei...
Ja hoor,  een muziek trui en een trui met Ernie erop. .
Wie Ernie is..... is Emma echt van na de generatie Sesamstraat..?
Ook laat haar het filmpje zien... en volgens Emma vind konijn het heel leuk...maar nu heeft ze het heet en wil het water in....
Doei Emma, doei konijn....
Van.... de zon brandt.... de ventilator op plek C7 draait overuren en vreet stroom. ..
De ventilator staat op de tafel, op de hoogste stand... en meneer bilnaad zit er op nog geen 60 cm vandaan. ..
Als hij wisselt wisselt ook de positie van de ventilator....
Van... mevrouw lieverluidanmoe begint ook met een wisseltruc. . zij behoud echter haar eigen stoel maar zij draait de stoel steeds een kwart slag....
Deze logica ontgaat mij echt totaal.... eerst recht aan tafel... dan linkerzijde tegen de tafel... dan euh tegen de tafel en gezicht naar het veldje, aan dan rechterzijde tegen de tafel.... en dit  alles schielijk verbergend achter een parasol wat dus niet lukt waant de parasol geeft amper haar rug dekking...
Wie mij hier ook maar enige logica van kan vermelden... ik hoor het graag...
Van.... oh jee... zussen ruzie....
Bemiddelingsbureau papa en co doen verwoede.... mislukte.... en geslaagde pogingen de boel weer in het reine te krijgen...
Van.... eten met veel minder mensen..... het eten past zelfs in één pan....
Vier meiden naar de bingo (gruwel de gruwel) en 1 op stap met.... tja met wie eigenlijk....?
Van. . wij oudjes dan maar weer yatzee spelen...
Willem dolgelukkig met zijn yatzee worp enen waarbij in de tweede worp notabene drie enen tegelijk vielen. .
"Dat had jij niet met je yatzee zessen hè " pocht hij....
Nou Willem.... ik had de eerste drie zessen in de eerste worp.... maakt dat nog verschil denk je....
Van.... nee.... neeeeeeee..... meneer bilnaad gaat douchen....... op zich zou dat ja jaaaaa moeten zijn, ware het niet dat meneer bilnaad met de auto... ja met de auto..... die paar meter naar het douchegebouw (toilet blok dus) rijdt......
Ik zie geen gehandicapten plaatje voor het raam dus normaliter zou hij dit moeten kunnen lopen....
We hebben hem immers vandaag al wel, om het kwartier, naar de koelkast zien lopen voor een glas cola....
We hadden het allemaal nog geaccepteerd als hij met een ander... vooral ruimer t-shirt dan gisteren een vandaag, naar buiten was gelopen om weer in zijn auto te stappen... maar.... het is ok nog eens hetzelfde donkerblauwe t-shirt van gisteren en vandaag...
Van...ooooooh stom Wampie.... wie voor de ventilator zit transpireert niet.....
Van... bingo spelers terug niks gewonnen.... en de teleurstelling over laten gaan in giechelende bakvis buien....
Van... wafels eten en drop shot drinken. ..
Welke mafkees heeft dat bedacht. . dat kan er maar eentje zijn (hè Willem...).....
De mensen van plek C6 op visite... Anne, Jelte, dochter Josefien een hond Harrie....(een andere naam had deze labradoodle ook niet moeten hebben.....
Van... de Bakkertjes gaan vroeg naar bed... wij kletsen nog even door.... wafel... drop shot... plakje kaas... dropshot.... wafel....
Nee Willem... dat dieet gaat lekker hoor...!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten