zondag 26 augustus 2018

26 augustus 2018

Dag van:
Weer een gevalletje van.... ik benut het weekend optimaal.... de zondag dus ook maar...
8 Uur....
"Wampie!!!!... ik ga naar mijn optreden....
Oké succes!
Ik hoor de deur dichtslaan.... hoor de honden niet. .. mooi zo... kan ik nog even blijven liggen....
9 Uur...
Eén oog open.... gauw weer dichtdoen...
10 Uur...
Poes wakes me up....
Even knuffelen dan maar....
Appjes van de kleinkinderen....
Even beantwoorden dan maar....
Half 11.....
Soezel....
11 Uur....
Ik ga eruit....
Wat ben ik toch dol op dat "niet in je ritme hoeven zitten "....
Van.... Willem is steeds meer klaar met werken..... wil dingen gaan doen waar hij zijn leven niet aan toe kwam...
Ik héb dat nog niet zo.... vind werken nog te leuk... maar begin wel steeds meer te begrijpen wat hij bedoelt....
Je komt op een leeftijd dat je niet, alles wat je leuk vind, allemaal tegelijk kan doen... en waarschijnlijk dus ook dat je gemiste, andere talenten dan nu , nog een kans wil geven....
En vooral uit die sleur wil van "moeten" en "ritmes"....
Dit laatste heb ik dan weer wel...
Dat eerste "alles tegelijk doen" probeer ik nog, ook al is mijn lijf het daar niet mee eens,  wel te doen....
In je hoofd blijf je jong.... de rest wil niet meer zo mee....
Kon je daar maar eens nieuwe batterijtjes voor halen....
Van.... Willem komt thuis. .. ik zie aan zijn ogen dat het goed was... mooi was.....
Hij vertelt... dat ze een voorganger zoeken in Hoogeveen.... dat er nog meer aanbiedingen kwamen om te fluiten.... dat hij iemand leerde kennen die iets met stervend begeleiding doet....
Veel dingen ineens.... wat moet hij nou....?
We hebben een goed gesprek.... over loslaten.... ruimte voor nieuwe dingen... over oud zeer
Wat sinds nog zo in de weg kan zitten... zowel bij hem als bij mij....
Over onderwijs achter ons laten....Arnhem achter ons laten....
Van.... en dan ineens bellen ons buurtjes..... onze heerlijke buurtjes....
Of we gezellig mee Indisch gaan eten in Elst....
Gedachten nemen een andere wending...
Achter ons laten betekent dus ook vrienden achter laten.... familie..... buren.....
Van.... nog maar eens goed over nadenken...... maar toch onze weg gaan. ..
Te oud of niet te oud..... dat is nu de hamvraag....
En het antwoord is zo super lastig. .. want nee je bent nooit te oud om een andere koers te varen.... en ja soms ben je misschien toch te oud om alle lieve vertrouwde mensen achter je te laten... je sociale netwerk dat je nu zo nodig hebt juist....
En sociaal netwerk bouw je maar niet zo meer op.....
Als voorganger zou je denken van wel maar het merendeel zal bestaan uit mensen die jou nodig hebben.... en niet andersom....
Nog maar goed over nadenken dus....en toch ook niet bang zijn te springen als het nodig is....
Hoeveel sprongen maakten we al niet.... bokkesprongen zelfs......
Van... oké de buurtjes Willem Indisch gaan eten...
Dat betekent dat ik dus niet ga winkelen en ook niet heet huis ga opruimen...
Alle plannen overboord... ik ga ik bad en daarna gaan we om 5 uur eten....
In bad bestel ik 3 honden bedden en een nieuwe krabpaal... wat een plek voor een online bestelling trouwens...
Nu even tutten .... het goeie goed aan... en klaar...
Van... om 5 uur gaan de deuren van nummer 62 en 64 tegelijk open....
Ha buur. . ha buur....
Wiens auto....?
De nieuwe van buur 64 dus....
Iets met zo geavanceerd dat alleen het feit dat je zelf moet sturen nog ouderwets is...
Een zelfs dat wordt je eigenlijk nog bij geholpen...
Willem kickt wel op zulke autootjes...
Van... maar ja... dan ben je die auto met al die geavanceerde apparatuur en super de luxe navigatiesysteem uit. . en dan moet je op eigen kracht de erg vinden....
En dát... is lastig....
Twee keer verkeerd lopen notabene....op.. Let wel.... en rechte dorpsstraat....
Dat kan alleen buurman en buurman gebeuren natuurlijk....
Van... maar dan zien we toch eindelijk....
Jammer toch dat je alle grappen van zo'n avond niet kan navertellen...
Het zijn er teveel.... en het zijn er van..."die grappen waar je bij geweest moet zijn"....
Maar schik hebben we... dat is zeker...
En lekker eten doen we... dat is nog zekerder....
Indisch.... je mag ons viertjes er voor wakker maken....
Van.... nu hebben Peter en Jeanine een kraakhelder modern huis....
Soms schroom ik om ze uit te nodigen bij ons .... door de honden afgeleefde zootje...
Je weet dat zij er niet moeilijk over doen, maar toch hè...
Van... maar vanavond nodig ik ze uit... even een afzakkertje... het is nog zo gezellig...
Je weet wel.... iets met vast willen houden dat gevoel en zo....
Willen hangt de clown weer uit voor de deur... iets met waakhonden opvoeding en zo....
Ik zeg nog.... Willem doe dat nou niet want dan plassen ze de boel zo onder...
Maar Willem heeft dovemansoren.... en een bord voor zijn kop....
Van.... oké de aanhouder wint... de honden slaan eindelijk aan.... waakzaamheid opvoeding en test geslaagd...we kunnen maar binnen....
Naar binnen....waar.... juist.... Borre het dus op een plassen zet. .
En áls Borre plast.... nou berg je dan maar.... want Borre heeft plassen van 2 liter en een gelijk aantal minuten...
En bedankt hè Willem...
En Borre heeft dus ook weer een speeltje aan barrels gebeten....
Chaos in de kamer...
Ik kán wel janken ....
Maar de buren lachen.... laten Willem de honden uitlaten en mij de zooi opruimen en drinken dan zelfs nog koffie met advocaatje en berenburgertje....
Van.... Willem pakt zijn fluiten....
Heerlijke verrassing... huiskamer concert....
We genieten...
Nog maar wat drinken dan... advocaatje,  biertje, wijntje....
En och wat een zalige avond... drankje... muziekje... goede gesprekken.... buik vol....en de buurtjes nog eens vakantie ook dus Peter hoeft niet om half drie vannacht de deur uit...
Van... maar tja... wij moeten wel werken....wat een pech....
Na deze avond weet ik één ding zeker...
Mocht Willem voorganger worden in Drenthe dan heb ik heel wat dozen extra bij de verhuizing nodig. .
Dozen om alle lieve mensen in mee te verhuizen..... een heel netwerk....
Doe maar meteen een extra verhuiswagen....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten