zondag 19 augustus 2018

18 augustus 2018

Dag van:
Een bijzondere dag vandaag....FAMILIEDAG....
Beide families van mijn zus en mij bij elkaar...
Welgeteld nu 15 .... maar als er straks in de toekomst "aanhang" bijkomt, nog groter....
Om twee uur bij mijn zus zijn.... ik heb nog even...
En al weet ik dat "eventjes" altijd zo om zijn, toch doe ik het lekker rustig aan...
In bed en spelletje solidair spelen,  met Willem kletsen en wat voorspel opnemen..... ik moet nog een salade maken maar die is zo klaar....
Van... dan blijkt dat mijn telefoon vol zit..... daar gaan mijn "Ik héb nog eventjes" momentjes.... .....
Stress in huis want ik moet straks wel foto's kunnen maken...
Eerst maar ééns de batterij van de spiegelreflex in de lader....
Nu mijn telefoon aansluiten op de pc.... alles moet leeg....
Nee hè.... laat dat niet, zoals aangegeven, 45 minuten duren. .
Van... dan tussendoor de salade maar maken en wandelschoenen en zwemspullen inpakken...
Help.... er staan ook nog boodschappen in de berging natuurlijk... die moeten ook mee. .
Het balkje op de pc geeft een kwartier aan.....
Veel te lang naar mijn zin....
Daar komt Willem al aan met de honden....
Van... dan komen we maar wat later....
De appjes van de kinderen stromen de happy family groepsapp binnen...
Zij zijn al onderweg vanuit Haarlem en Didam....
Van..... eindelijk klaar... we kunnen gaan...
De honden gaan dit keer niet mee...
Jammer.... ik geniet altijd zo als die vijf honden vriendjes achter elkaar rennen....maar wel beter voor de rust als ze thuis blijven......
Van... Willem!!...... schiet nou op.... het gas is wel uit en de deuren zijn wel goed dicht....
Van... oei omleiding....
Ken ik net de weg naar het nieuwe huis, slingerend door kleine dorpjes met idyllische boerderijtjes,  een beetje uit mijn hoofd, krijgen  we dit weer....
En ja hoor... we zitten verkeerd.... omdraaien maar ....en kijken of tomtom het misschien weet...
En die weet het...!
Van... natuurlijk is iedereen er al als wij aankomen en liggen er zelfs al die kleinkinderen in het zwembad te spartelen....
Erin... eruit.... bommetje..... Erin eruit..... duik ..... Erin eruit..... sprongetje.... Erin eruit.... wat een energie....
Luc en Willem zetten de boel nog een beetje extra op de kop ... gedragen zich als mensenvissen onder water die luchtbedden omgooien...
Van.... dan de speurtocht.... door het prachtige bos van Landard....de Trentse bossen...... langs landerijen, en wat ben ik onder de indruk van het enorme pompoenenveld....
Ondertussen natuurlijk wel even de opdrachten uitvoeren en.... nog moeilijker... foto's die in het bos gemaakt zijn, op de goede volgorde leggen....
Midden in het bos, na zo'n drie kwartier lopen komen we de tweede groep tegen....
Op een open veldje kruisen onze wegen zich. ..
En het is hier dat de eierrace gelopen wordt.... maar eieren gooien is nóg leuker....
Dan nog eens drie kwartier en ja hoor.... het landgoed is weer in zicht....
Van.... er wordt driftig op moderne horloges gekeken hoeveel stappen gezet zijn..... hoe de bloeddruk is.... hoeveel calorieën er verbrand zijn.... of het hart nog klopt....hoeveel kilometer er gelopen is .....en weet ik wat er nog meer op zo'n ding te zien is....
Een hebbedingetje van deze tijd hoor....
Zelf heb ik meer gewoon genoten (Wij zijn zeg maar het mindfulness team).... van de verhalen van bioloog in spe Britt.... die eigenlijk dan toch liever natuur YouTuber wil worden want daar kan je ook geld mee verdienen oma....
Van... we pakken alle schatten uit... buizerd veren. .. Vlaamse gaai veer.....heeeeeele grote dennen appels.....
En ach gunst... zelfs een mini kikkertje zit er in de tas....
Ik vrees voor de vondsten die ze ook nog eens in mijn rugtas gestopt heeft, maar het valt mee .... op wat verdwaalde bramen na.... die mijn rugtas een beduidend ander kleurtje hebben gegeven,  zitten er verantwoorde dingetjes uit de natuur in.... zelfs twee maïs kolven voor op de bbq.....
Van.... en ik dacht al dat ik minder foto's overhad dan ook had meegekregen.... die heeft de tweede groep gevonden dus....bij het pompoenen veld....
Nee. . echt niet expres gedaan... wij spelen niet vals....!
Van... met veel meer kennis (dank je wel Britt) ... een enorme glimlach (gekke meiden die Isa en Tess) heel wat kilometers in de schoenen (dank jullie Hans en Joyce voor het uitzetten van de speurtocht) en gezellige gesprekken (dankzij Tamara en de rest van het team....zitten we even later heerlijk te relaxen in de tuin....
Olaf stuurt de drones de lucht in na toestemming van de luchtledig Volkel gehad te hebben. ...Isa leest.....en twee.... laat me raden.....Luna en Britt,  duiken direct het zwembad weer in....BOMMETJE!!!!
Michael, Robbert en Luc houden het even bij gamen....en Jocelijne bij tekenen....
Tess observeert.....
Zo komen alle talenten vandaag aan bod....
Van.... ook huisvrouw talenten.... want de tafel moet gedekt....
En kook talenten...Hans achter de bbq....
Van... gelukkig is daar ook Daniella (vriendin van Luc), die vandaag moest werken...zij kan direct lekker aanschuiven...
Aan tafel. ..!!!!!
Van... heerlijk al die tafel gesprekken.... oma weet nu dat je warmte door je bloed gaat en dat reserveert voor de winter....(Ja heus)
En dát je hersenen wel handig zijn om te hebben want die geven bijvoorbeeld een seintje naar je neus dat je jeuk hebt en dan weer een seintje naar je hand, dat je moet krabben...
Maar dan moet je je hersens wel gebruiken oma. ..! (Ik doe mijn best kinders)....
Kaasje voor Luc om even zijn echte arts spullen te pakken en de kleinkinderen (zijn achter neef en nichtjes) te laten zien hoe reflexen werken...
Kijk oma nu hoef je niet zelf na te denken....
En wat een ontdekking dat Robbert er niet op reageert....toch op z'n minst een beetje vreemd....
Van....ik héb game termen om de oren gekregen waar ik nog nooit van gehoord heb....
Dat is toch heel andere koek dan yatzee of kwartet roepen off zeggen dat als je langs start komt, je €200 euro krijgt...
En ik vraag me af of ik nou pesten met kaarten niet toch leuker vind dan elkaar in de weg lopen tijdens een game.... al moet ik zeggen dat er ook veel samengewerkt werd....
Van... het spelletje cubes is net zo leuk als mølky....dat wordt dus ook maar aanschaffen geblazen....
En nee... nu niet meer het zwembad in, in het donker....
Het is tijd om te chillen en heerlijk muziek te luisteren en uit te wisselen....
Van... we lopen tegen het einde van de dag.....
Ik vraag de kleinkinderen wat ze nou het aller aller leukste van vandaag vonden ....
Het antwoord zal jullie verbazen.... de ijsblokjesmachine van de hypermoderne Amerikaanse koelkast....
Tja... geen wonder dat die ijsblokjes crunch machine nu helemaal leeg is....
Maar oma... die chip hersens geven nu de machine een seintje dat hij nieuwe moet aanmaken... dat gaat allemaal vanzelf hoor. .
Van... nou heeft oma toch hersens genoeg om te hopen dat er toch nooit een tijdperk komt dat machines hersens krijgen maar tja... je weet maar nooit oma....
Van.... oma en Willem nemen als eerste afscheid... de hondjes kunnen echt niet langer zonder ons...
Maar eerst de drone familiefoto....
Allemaal voor het gastenverblijf...zzzzzzzzoem de drone de lucht in... smile... en vastgelegd...!
Nee ómá je krijgt echt Isa's oorbellen niet die je zo graag wil hebben...
En oma je vergeet te zeggen..."tot de volgende...."... want wij moeten 'keer' zeggen...(bijna vergeten) ...
Wat een mooie... bijzondere... bijzonder mooie dag was het vandaag...!
Van... en wat zijn de honden blij dat we thuis zijn.... eindelijk weer leven in huis...
Er was dan wel een dochter van Willem thuis maar in de leeftijd van op bed liggen met je smartphone is op honden passen, erg uit de tijd....
Van... ik wacht nog even op het bericht van de kinderen tot zij ook thuis zijn... tja je blijft toch die bezorgde moeder hè.... maar dan is het touch echt de hoogste tijd...
Morgen zoek ik de foto's wel verder uit...!
Dank jullie wel lieve familie voor deze speciale dag...

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten