woensdag 29 augustus 2018

29 augustus 2018

Dag van:
Het liefst zou ik je
beschermen
Je hele leven lang
Intiem als 9 maanden
Veilig
Zonder zorgen
Maar ik liet je los
Het liefst zou ik je
vertellen
Dat alles goed komt
Met de wereld
Met het leven
Maar dat zou een loze belofte misschien zijn
Het liefst zou ik je
willen laten voelen
Dat hoe de wereld om je heen
Ook reageert
Het niet uitmaakt
Want daar waar jij (voor) staat
Kleurt de wereld 1000x
Mooier dan de rest....
En uiteindelijk .... uiteindelijk...
wordt het beter
Ik geloof immers in jou!!!!
Altijd....


Van... vandaag is mijn oudste jarig....
Eigenlijk pas om half acht vanavond, maar dat telt niet...
Het is de hele dag feest...
Vanmorgen al heel vroeg toeteren en rinkelen al alle feest bellen op diverse apps...
De kaart van mijn dochter vind ik wel de toepasselijkste voor onze classic gamer..... niet een jaar erbij maar een level up...
Van... maar eerst werken....
Alles goed voorbereid dus kom maar op met die dag...
En gezellig en leerzaam wordt het...
Elkaars foto's bij elkaar zoeken tot je er twee hebt...
De foto van je gezicht in repen knippen en weer op de goede plek leggen.... herkennen we elkaar dan nog....?
Ze zijn er druk mee en de ochtend vliegt om...
Nu nog een ouderstartgesprek... de laatste....
Dan op naar Haarlem...
Van... altijd een lange rit maar door keer.... vanuit mijn werk... toch een half uurtje korter...yeahhhh....
Van..... het mooiste gevoel dat altijd het mooiste zal blijven....of het nou in Didam of in Haarlem is....
Op de bel drukken... je hoofd voor het raam houden... en dan twee kleinkinderen van de bank zien vliegen met een luid OOOOOOMAAAAAA....om zo gauw mogelijk die deur open te maken... en....in je armen te belandden....
Van.... dan snel mijn zoon knuffelen en natuurlijk schoondochter...
We kletsen wat af vanmiddag....en oma moet heel wat computer termen verstouwen...
Wat een classic gamer.... en VR bite gamer.... als zoon en twee oh zo handige neo gamers spreken bijna een andere taal dan oude oma's.....
Al was ik dan misschien in mijn tijd wel de eerste mama die Mario cookie en Mario dokter uitspeelde op de SNES....of stiekem onder Robberts hoogslaper  bed Kickle Cubickle zat te spelen
Van... we gaan uit eten... naar het Wereldrestaurant Lin yui....
"Mogen wij bij oma in de auto.... juich juich...."
Dat mogen ze....
Maandag gaan ze er naar school... dan zit ook hun vakantie erop....
Of ze er zijn in hebben, vraag ik...
Mwoh... vakantie is fijner... dan kunnen ze fijn spelen en zwemmen in de zee of naar het pretpark en gamen....
Maar.... zeg ik ....speciaal tegen Michael onze alles tegelijk doener.... je kan toch weer spelen als je thuis bent...
"Ja maar. .. ik wil het allemaal doen oma.... ik wou dat ik mij kon kopiëren.... want dan kan ik wél alles tegelijk"...
Dat dit klonen heet leg ik hem eerst even uit....
Dan vraagt hij waar je zo'n kloon kan halen....
Jeetje... dat is lastiger uit te leggen....maar ik vertel het en zeg ook dat je dan iemand hebt die er net zo uit ziet als jijzelf...
"Maar een ziel kan je niet klonen hè oma.... en talent ook niet..."?
Van..... waar gaat dit gesprek heen....?
Waar gaat de toekomst heen als ik mijn kleinkinderen zo vol overtuiging over kopietjes of kloontjes van zichzelf hoor praten...
"Ja oma. .. zo kan ik wél mijzelf en alles wat ik wil, verdelen... misschien kan het wel drie keer"...
En áls er eentje ziek wordt dan....?
"Nou... oma dan is de ander de pineut om naar school te gaan..."
Maar die heeft dan niet alles geleerd van daarvoor....
"Maar die ene kan het wel even uitleggen heel snel...."
Dan denkt hij nog even verder na.....
"Nee... da's niet handig... maar nou ja... ziek is ziek dan kan de ene gewoon niet naar school.... dan kan die mooi mee gamen..."....
"Het is wel lastig hoor oma... als je zo druk in je hoofd bent..."
Ja boefje... dat snapt oma.... jouw papa had dat ook.... en nog wel een beetje....
"Maar ach. . de wereld is zelf ook zo druk hè oma..."
Ja jongen.... dat is de wereld zeker....!
Van... we zijn er..... einde wonderlijk gesprek.... bijzonderlijk gesprek....
Vrienden van Robbert staan al binnen te wachten...
Het feest kan beginnen...
Van.... wat kunnen die kinderen eten....
 En alles door elkaar....
Hoogtepunt is wel de slushpuppykroepoek......
Onze volwassen magen draaien zich om alleen bij het aanschouwen al....
Van... vuurwerk voor Robbert op zijn toetje... en het lied....
Met toegift van de 4 kinderen... happy birthday to you... in de wei staat een koe. . en die koe zingt i love you. . happy birthday to you...
Veel gelach en een half smeltend restaurant bij het horen van die vier enthousiaste kinderstemmetjes....
Maar Robbert heeft alweer pijn.... een nog niet te definiëren variant op de ziekte van Crohn.....
Niet alles kunnen eten wat je wilt... zelfs niet op je verjaardag...
Het blijft een terugkerend verdrietje....
Van... en oma gaat.... de hele rit naar Arnhem aanvaarden....
Op school slapen is geen optie dus een half uur extra erbij...!
Van... om half elf nog gauw het verslag van vanmiddag maken... en de overdracht...
Kijk... dat noem ik nog eens overuren...of.... ik moet mezelf klonen.... hi hi hi hi...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten