donderdag 2 augustus 2018

2 augustus 2018 Dag 6 Wilsumer Berge

Dag van:
Ben je eens eerder wakker, was de mevrouw van de toilet schoonmaak dat blijkbaar ook. . moet je nog naar  het andere blok......
Niet te geloven...
Van ochtendrust.... en eens om je heen kijken en de geluiden van de natuur in je opnemen ipv joelende kinderen in het meer...
Nou ja..... natuurgeluiden.... klotsende chemische toiletten bungelend aan handen met nu al vieze gezichten erboven .... naar elkaar blaffende hondjes die allemaal rond dit tijdstip uitgelaten worden en massaal en ochtendhumeur hebben..... rondspetterende vrouwen die hun handwas staan te doen, gevolgde door geklik van wasknijpers... dichtslaands portieren van vroege vogels die op doorreis zijn en er vroeg vandoor willen...(het brood nog achter een tussen de kiezen hebbend)
Je verwonderd je dat je doorgaans door al die geluiden heen slaapt...
En ja hoor.... wc rollen onder oksels weggemoffeld.... toilet tasjes bungelend aan de hand... handdoeken achteloos over schouders gegooid....
Van. . dan de eerste wanklanken..."ik lust dat brood niet" ....."muss da§ denn so laud"....."Nee je mag nog niet zwemmen, ik heb je toch gezegd dat we vanmiddag samen gaan"... "nein du bekommst jetzt kein eis".....
Van... ontbijten...12 eieren... de wereld aan beleg... de wereld aan brood..... koffie. .. thee... vruchtensap.... genieten, genieten.... en dan de zooi erna....
Opruimen betekent dus, de tijd dat iedereen ineens zwemkleding gaat aantrekken en ik alleen overblijf met Esther......
 Van... nou heb ik niet te klagen want de meiden wassen de avond troep af....
Spierpijn in de armen krijgen ze ervan. ..
Van. .. het meertje loopt weer vol....
Twee jongetjes aan de waterkant spelen met water en zand...
"Jij was de tornado en ik de tsunami"....
Een goed verstaander heeft en half woord nodig.... ik schuif mijn stoel vast wat naar achter....
Nou móet je alleen als goed verstaander ook nog inhoudelijk de kracht van en een tsunami en een tornado doorhebben... en dát.... had ik dus niet....
Voor ik het weet is mijn rug beland in een tropisch slagregen om maar even in weertermen te blijven....
Van....."Emma waar ben je " vraagt haar broer vanuit het water....
"Hiehieeeer bij Wampie.... een dooie muis eten..." (snoepje)...
 Van. .. wat Willem niet weet... en ik al een week .... is dat zijn oudste dochter met zijn twee kleinkinderen langskomen.... en ook nog eens een paar dagen blijven....
M en ik seinen al de halve ochtend naar elkaar met armen benen en ogen of ze er al aankomt....
Dan is het zover. . M moet zogenaamd even sigaretten halen en komt terug met. ... verrassing.....
De verrassing is groot... niet alleen voor opa Willem maar ook voor de kleinkinderen die het meertje zien en er direct in willen...
Stoere kleinzoon met zijn buik tegen de ijskoude fontein.... leider in de dop kleindochter die ouderen aan het werk zet om ingrediënten voor haar zwembadsoep te verzamelen....
Van doucheperikelen van een wanhopige moeder...."Pienel,  heb jij mijn douchegel"?...
Ja mam....!
"Ja maar hoe moet ik dan douchen. ."?
Je móet op dat knopje drukken mam...
"Nee dat bedoel ik niet... ik bedoel zonder zeep"...
Ooooh..... kom maar halen man... ik sta onder de douche...!
"Ja ik ook"....
Van.... ik ben weer uitgeplast en krijg helaas de afloop niet mee...
Van. . ondertussen weet half camping in de leeftijd van 4 tot pal m beet 12 dat op C12... ofwel de tent van Wampie, muizen zitten.... en waar muizen zijn, zijn ook muizenkeutels ... en waar Wampies zijn, blijken zowel muizen als muizenkeutels eetbaar..
Veel volk in de tent dus... allemaal muizen zoeken....(ik zou entree kunnen heffen zeg maar)....
Ware het niet dat kleinzoon kortemetten met de muizen plaag maakt en alle muizen in twee keer soldaat maakt....
Kleindochter heeft de muizenkeutels ontdekt en het uitdelen ervan (hoe maak ik snel vrienden)... En dus op is op zeg maar...
Van.... wc verhaal...
Ik denk dat naast mij en aspirant leerling kampeer gast zit....
Zo eentje die voor het eerst moeten poepen....
Alleerst een hoop gekuch.. uche uche uch...prrrrfffft... uche uch ( iets harder dan net)....
En weer uche pfffrrrrt uche uch....pfffrrrrrt....uch.. ..
De ppppfffftt's toch echt duidelijk hoorbaar....
Ik denk dat zij dat ook zelf besefte. .
Truc 2...de wc doortrekken... uche pppprrrrrrt... plons...
En nog een keer doortrekken... plons plons platsj... uche. .
Pffffrt plons... wc doortrekken... plons.... platsj... .
Geritsel van papier... gescheur.... geritsel van papier wederom..gescheurd... wc doortrekken.... klap deur dicht...tripeltrippel sneltrein pas naar buiten....
Zo in de trant van 'ik ben hier nooit geweest hoor'....
Ik noem zoiets toch behoorlijk omslachtig kakken.....
Van... ik ben zelf ook niet zo'n liefhebber van openbaar poepen.... ik laat daarom mijn winden voor zover dat lukt al buiten... maar ik behoor toch al redelijk tot de gevorderde poeper.... ik trek slechts 1x door.... en wel als ik klaar ben...
Van. . de boodschappen.... voor 14 mam vandaag notabene.....
En dan koken....
We redden het allemaal weer...
Iedereen staat keurig in de rij voor de tent en ik schep de heerlijkheden weer op...
Buikjes rond... glimlach om de mond...
Van. . de afwas is voor de meiden.... wat een kanjers...
De papa's Willem en Marcel zijn kamer bezig met sorteren van bestek en het terugzetten op de plaats van bestemming dan de meiden meer schrobben, schuren en afdrogen
Kleinkinderen naar bed.... volwassen pret. ..
Van. . maar iedereen blijkt moe na deze warme dag....
Dat wordt dus vroeg naar bed....
Nou ja... behalve voor ons oudjes dan... wij blijven op tot de pubers hun spooktocht hebben gelopen....1 vriendinnetje met angst en beven zelfs...
En eng wordt het... behapbaar eng......spookverhaal luisteren....en dan de bus met bebloed "lijk" , in...en het bos in... met enge poppen die zomaar ook levend kunnen worden...
Prachtig hoe ze eerst toch even hun ervaringen kwijt moeten alvorens ze weer vertrekken om nog eeeeeventjes wat te drinken voor bij het Trefpunt..
Van.... Willem en ik pluizen onze 12 jarige relatie uit....
Van... pffft hoe kun je nou 12 jaar in een avondje even samenvatten....
Enfin... oude koeien... nieuwe kalveren.... zure melk en slagroom...
En morgen weer een nieuwe relatiegeschenk








Geen opmerkingen:

Een reactie posten