woensdag 15 augustus 2018

15 augustus 2018

Dag van:
Wat is dat voor irritant geluid op de vroege morgen....
En waarom slaapt Bengel daar doorheen en ik niet....?
Bengel ligt nog heerlijk warm in de holte van mijn knie te spinnen.... terwijl mijn oren zeer doen van een onbekend.... och nee... vaag bekend geluid....
De wekker....
Iets met opstaan.... iets met weer werken....althans.... voorbereidingen....
Van... ik heb zelfs al sms'jes.... over ophalen... over fijne eerste werkdag....
Laat ik er maar uitgaan.... de plicht roept weer. ....
Van.... collega ophalen. . gezellig bijkletsen.... dat maakt de rit en stuk gezelliger....
Op de parkeerplaats wordt het asfalt vernieuwd. .. wauw dat is een prettige verrassing.... einde kuilen vermijden....
Fijne binnenkomer....
Van.... in onze kleutergang zie ik een grote groep collega's bij elkaar staan...
Oh jee... ben ik te laat voor de briefing...?
Van... zo snel zit je (abuis) dus alweer in je schoolplicht.... want natuurlijk staan ze niet te overleggen of vergaderen... ze wisselen vakantie verhalen uit... zoals overal door de school verspreid groepjes collega's enthousiast staan te vertellen over hun fijne .... spannende.... verdrietige.....boeiende... mislukte..... ontspannen....vakantie ervaringen
 Van..... de klas inrichten...namen uitprinten voor stoelen... tafels.... eet bakjes... verschoon kleren.... mappen etc......
Centrale vergadering met blij nieuws over de CAO met zijn salaris verhoging.... de welkome aanvulling op de visie en missie......focus weer en meer op de werkvloer en de leerling..... en een gezellige lunch met natuurlijk meer vakantie verhalen.... en plannen voor het komend schooljaar....
We zitten er eigenlijk meteen weer in.... en ook dat voelt goed...
Van. . allemaal (kleuter team) rond de picknick tafels... kennismaken met de nieuwe teamleider.... wensen kenbaar maken.... vragen stellen....
En weer verder in de klas....
Voor we het weten is het alweer half vijf... zijn we flink opgeschoten maar nog niet klaar...
Morgen weer een dag... met om 8.00 uur. ..(8.00 uur??????)..... oké. ..8.15 uur dan.....de tweede teambijeenkomst....
Van... collega naar de crèche brengen om haar zoontje op te halen en behalen over haar nieuwe team aanhoren....en dan op naar thuis...
Lieve Willem heeft gekookt...euh.... nou ja.... Chinees gehaald....
Ook goed...
Van... gezellig even de buurman op bezoek...
Nog even en ik begin Willem en hem 'buurman en buurman' te noemen....wat een stelletje bij elkaar is het ook....
Buurman heeft bonje met de buren (niet wij van nummer 62 dus)....
Het ging er nogal aan toe.... en aangezien onze buurman nogal zachtaardig van aard is,  moet hij even zijn verhaal kwijt...
Wat moet hij er nou mee....?
Willem de niet rijdende rechter weet raad.... humor is de oplossing.....!
Ja wellicht voor ons.... maar niet voor buurmans buurman, die iets opvliegender van aard is,  vrees ik...
 Gelukkig maar dat zijn huis verkocht is..... aan alle ellende komt vast snel een eind ....
Van....buurman heeft ook een Macro advertentie voor ons uitgeknipt.... een elektrisch oventje met kookplaat voor op de camping....
Komt goed van pas nu onze gastank leeg is. ..
Ja ja, buurman denkt met ons mee....
Na hun gezellige bezoekje vorige week op onze camping, heeft hijzelf ook de smaak te pakken....
Nu de buurvrouw nog....
Van..... Willem is direct enthousiast over de combi kookplaat oven......
Ikzelf ben wat kritischer...en vraag hem naar de specificaties...
1500 Watt trekt het ding..... ik vrees dat dan alle stoppen van de hele camping doorslaan, in ieder geval die van ons en de direct omringende veldjes....
Maar Willem gaat door.... het zal volgens hem wel meevallen....
Van.... nu zijn de afmetingen aan de beurt....32x50x30....centimeter....
Willem.... lieve schat.... hoeveel is 32 cm met je handen aangeduid...
Hij doet zijn handen zo'n 30 cm uit elkaar
"Willem.... daar past nog geen pizza in..... hooguit een pistoletje".....maar meteen zegt hij er dan bij....'ja maar ook 50cm'..... en maakt ook daar het gebaar van de afmeting bij....
Buurman en ik kijken elkaar aan. ... en voorzichtig zeg ik "Willem dat is de hoogte"....
"Wil jij de pizza rechtop in de oven zetten.... of pistoletjes stapelen?"....
Willem blijft echter bij zijn standpunt dat het erg handig is. .. vooral als ik voor veel mensen moet koken...
Nou Willem.... ik was eigenlijk niet van plan om van,... voor 18 man koken in een tent,..... een gewoonte te maken....
Van. .. trouwens ... hoe lang zal er nog gas of elektriciteit zijn....
Wij gaan het tijdperk van zonnepaneel tenten nog meemaken....
Met dat beeld voor ogen,  liggen we allemaal in een deuk....en de wildste verhalen komen op gang. ..
Zonnepaneel luchtbed en luchtbedpompje...
Zonnepaneel beachball badjes.....
Van... ik begin over de skøttelbrai die me handiger lijkt dan dat kook geval.....
Nou... daar weten buurman en buurman ook wel raad mee...
De skøttelbrai als schotelantenne met zonnepanelen...
Willem die dan buiten staat om het ding steeds de goede kant op te draaien terwijl ik vanuit de tent verslag van de voetbal wedstrijd doe....
Ik die buitenspel en een corner nog niet uit elkaar kan houden...
Of ik die bloederige martel scènes van de een of andere moordzuchtige Netflix serie moet verslaan.... en zelf nog ver voor het eind van scène 1 van mijn stokkie ga....
Van.... maar buurman is hoe dan ook vastbesloten volgend jaar met ons te gaan kamperen.... nou ja... in zo'n huisje dan... of in een gehuurde caravan....
Misschien dat hij dan wel de buurvrouw meekrijgt. ....
Schielijk begin ik met tellen.... buurman en buurvrouw (2)..... onze vakantie vrienden met vriendin voor hun dochter (4).... Willem en ik met de meiden en hun vriendinnen of vriendjes (6)....
Nu al twaalf in totaal.... en wie weet wat er nog meer aan gaat schuiven....
Ik mag wel eens in dat Macro krantje kijken of er een compleet kook eiland voor tenten bestaat.... met zonnepanelen hi hi.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten