zaterdag 25 augustus 2018

25 augustus 2018

Dag van:
Kijk.... dat noem ik nou eens zaterdagen....
Om 7 uur wakker worden en je weer omdraaien...
Om 9 uur wakker worden en lekker blijven liggen....
Even je digitale krantje lezen... en spelletje patience spelen....
Andere zij....
Tijdschriftje pakken.... poes knuffelen....
10 Uur.... laat ik eens wat gaan doen....
En dan denken... ach waarom....
Om half 11 dan toch maar je benen uit bed (de rest volgt dan vanzelf) en je rustig.... vooral rustig aan gaan kleden...
I love it. ..
Van.... eveneens vooral ook rustig de trap afdalen.... de honden en ai geven die al bijna halverwege de trap komen om je te begroeten...en de twee treetjes naar de keuken bestijgen...
Koffiezetapparaat aan.... poes eten geven..... koffie zetten en medicijnen innemen en dan heerlijk met je luie gat in je leunstoel gaan zitten koffie drinken...
Dat dus...!
 Van.... en dan de biezen pakken en naar Duitsland...want dat lijkt Willem leuk...
Niet in de eerste plaats om te winkelen maar goedkoop te tanken (scheelde toch even 22 cent de liter) ....
Niet in de tweede plaats om te winkelen...... maar om het visje eten want de lekkerste vis haal je toch naar Kaufland in Kleef...
En eigenlijk ook wel om er even gezellig samen uit te zijn....
En eigenlijk ook wel omdat Willem schoenen wel lopen...(maar dat wist ik ook niet)....
En eigenlijk ook wel omdat de tomaat mozzarella kruiden op zijn....
Van... nou Willem, dat zijn nogal wat redenen....
Toch snugger dat we met al die plannen de boodschappen tassen vergeten zijn....
Van...."zal ik twee of drie visjes nemen"....
Tja Willem... daar komt nou 's mans zuinigheid om de hoek kijken.... in strijd met dieet...
Want koop je nou 1 vis á €3.85... of koop je er 3 voor €9.99.....
Heerlijk om die strijd in Willem te zien woeden en dan vooral de argumenten dan wel mooi verhulde smoezen aan te horen...
Het argument van de dag is...... als ik nou vanavond geen avondeten neem dan neem ik nu 3 visjes....
En even later staat meneer in het zonnetje te smullen van 3 behoorlijke lekkerbekken met extra kruiden.... goh en zonder saus.....
Van... ondertussen tik ik een paar leuke Bordeaux rode laarsjes op de kop en een te gekke rugtas van dat ribkatoen spul. ..
Dan duik ik Kaufland in en slenter door de onnoemelijk vele paadjes met schappen....
De wereld aan keus altijd in Duitse supermarkten...
En alleen winkelen is altijd beter dan met een gehaaste Willem...
Van... ach.... hij probeert altijd wel rustig te winkelen hoor.... maar het begint al met..."laat mij het karretje maar rijden"...
Nou dan weet je het al....
Gevolgd door..." wat loop je toch chaotisch te winkelen"...
Om daarna te zeggen. ."Heb je dat allemaal nodig"...
Van... en nee... natuurlijk heb ik dat allemaal niet nodig maar daarom is het wel leuk om er allemaal langs te lopen....
Ik stop toch ook niet alles in dat karretje. ..
Van ...... Willem ontdekt schoenen (Ja bij Kaufland verkopen ze écht alles)...
"Zijn die maar €50.00....."
Nee Willem die zijn maar €5.00
Ik lig dubbel als ik zijn gezicht zie en helemaal als de man naast hem zegt "ach het scheelt maar 90%"....
Willem past niet eens een gooit direct de schoenen in de kar ....
Dat is één paar zegt hij nog...
Huh... hij is van plan nog meer schoenen te kopen?????......
Van..."kost zo'n fles bubbelwater €5.14.... wat is dat voor water dan " vraagt Willem....
Nee leve schat...8 flessen in een pak kosten dat... per fles is het goedkoper....
Willem en winkelen.... een punthoofd krijg je ervan....
Zeker als hij ook nog eens elk pak dat je in de kar doet, omdraait om te kijken hoeveel calorieën erin zitten.... dieet freak....
Zeker als hij alle rode werbung kaartjes (aanbiedingen) afgaat om zeer te weten dat het nog goedkoper dan het al goedkoop is....
Zeker als hij bij alles vraagt "Wat is dat semmelknödel"...."Wat is dat bradsöze".... "Wat is dat puffern".....
Maar goéd we komen bij de toilet artikelen... daar slaat Willem altijd fors in....
Het is dan ook veel goedkoper dan bij ons...
 Bij de gel staat hij ik weet niet hoe lang.... bij de Deo gaat het sneller.... dan mij tippen dat de haar kuurtjes (hij bedoelde kleurtjes kom ik na 5 minuten achter) zo goedkoop zijn, waarop hij niet weet hoe snel hij "nee, nee" moet zeggen als ik vraag of hij vindt dat ik grijs wordt..
En dan naar de 100 meter voorbij de haar producten aan mij vragen waar de head and shoulders shampoo staat....
Van... zo komen we bij de kassa... ik ga in een rij staan....
"Deze rij gaat sneller... staat alleen een vrouw met een kinderwagen en daar zit niks in"...
Nou shopt half Achterhoek en grensgebied Nederland in die winkel dus die mevrouw kijkt Willem hoogst verbaasd aan....en checkt nog even of haar kind nog wel in die wagen verblijft....
"Euh... nou... ja... ach... er zit wel wat in hoop ik" hakkelt Willem nu...."een kind dus... maar geen boodschappen"....
Och och Willem... lekker bezig jongen....
Van... dan gaat Willem de schoenwinkel in....
Tja... keuzes maken....
Daar is Willem niet zo behendig in...
Het worden dus twee paar schoenen...
Trap nou niet in die flauwekul van impregneren en ander gedoe....
Te laat... ze zitten al in de impregneer machine....
Geen hakbeschermers of geur vreters roep ik nog....
Te laat.... zitten al in het tasje....
Even ter informatie.... de schoenen waren vet in de aanbieding ..... dat andere allemaal niet....
Zijn toch nog dure schoentjes geworden...
Maar het helpt echt zei die mevrouw, zegt Willem nog...
Tuurlijk Willem....
Van.....kijk eens Willem het regent pijpenstelen buiten.....
"Verdikkeme nou worden mijn schoenen nat"
Nee hoor, roep ik al rennend door de regen...."ze zijn geïmpregneerd" ha ha ha....
Van... terug naar huis...
Het wórdt inmiddels zo fris buiten dat ik zelfs mijn sloffen uit de kast trek...
Oei... dan te bedenken dat er nog mensen vakantie hebben en op de camping zitten....
Hadden we niet kunnen bedenken toen we twee weken geleden nog 25 graden warmer zaten.....
Van.... ik brei heerlijk een eind weg.... Willem eet zijn broodjes en kijkt mind fuck.....
Nou heb ik al een bloedhekel aan goochelen maar dit is erger dan erg...
Wat je hier ziet kan gewoon niet...ook niet met trucjes of spiegeltjes of snelheid en vinger vlugheid.... het kan gewoon NIÉT!!!!
Frustratie raast door mijn hoofd.....
Laat mij maar breien...1 recht...1 averecht.... en de kantsteek .....
5 Centimeter....15 centimeter....21 centimeter... het schiet al op....
Mijn ogen beginnen branderig aan te voelen...
Ik zoek mijn bed op....
Diep onder de dekens vannacht..
7 Graden. .. je zal nu op je luchtbedje liggen....brrrrrrrr.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten