vrijdag 24 augustus 2018

24 augustus 2018

Dag van:
Er gebeurd niet veel op je vrije dag als je van jezelf vindt dat je werk van gisteren moet afmaken omdat je dat beloofd hebt......
Alle leerlingen overzetten naar een andere klas in een educatief digitaal lesprogramma, lijkt een makkie maar in speciaal onderwijs ligt dat even anders...
Op een gewone basisschool zet je hup die hele groep 4 over naar groep 5.... de resultaten gaan gewoon mee en je kunt verder in je volgende groep...
Bij ons is dat even anders....niet alle leerlingen in een klas gaan automatisch met z'n allen tegelijk door naar de volgende klas...
Sommigen blijven nog een jaartje... sommige gaan naar een andere meer passender groep.... stijgen in niveau of zakken een beetje. ....
Maar nooit is een jaar de samenstelling van een groep dezelfde....
En als nou ook nog eens alle juffen veranderen of er komen nietige juffen bij.... of de groepsnamen veranderen (zoals bij ons dit jaar).... dan is het een helse klus om iedereen weer in de juiste groep met de juiste klassecode te krijgen. ..
Een klusje waar ik om half elf mee begin en waar ik met stevig doorwerken zonder pauze, om half 5 mee klaar ben...
Klaar ben en gaar ben......
Tussendoor dan nog een woordenlijst maken voor een leerling die een spraakcomputer krijgt en de woordenlijst die binnen mijn digitale school omgeving niet opslaat.... erger nog... zelfs al mijn werk verwijderd...
Tot twee kfer toe zelfs. ..
Iets met privacy...grrrrrr
Maak ik de lijst op mijn huis account.... zet het binnen de digitale school omgeving over,  dan lukt het wel..
Privacy blijft zo her en der een wassen neus... maar wie had anders verwacht...???
Van.... achter de computer thuis achter mijn grote raam was het ook een wisseling van weersinvloeden op mijn huid...
Of het zweet gutste me van het lijf door de zon die op het raam scheen..... of ik trok de mouwen weer naar beneden door het fris aanvoelen na een regenbui...
Maar beleven deed ik verder niet veel...
Een ook mijn gedachten, die ik bij mijn wil moest houden, kregen niet veel kans om andere kanten op te gaan....
Ik zag zo'n 250 namen keer op keer voorbijkomen maar weet nu wel waar iedereen hoort....
Bij dieren... bij bloemen... bij vormen.... bij planeten....(stroom en groepsnamen)
En van de beren gingen ze naar de anemonen of de madeliefjes... van de tijgers naar de driehoeken.... van de zomereik naar Pluto....
Van... en dan de boodschappen nog....
Even bedenk ik nog, nu het salaris gestort is, om uit eten te gaan... maar oei Willem en zijn dieet...
Je hoort me er niet veel meer over maar die Willem is met een afval race bezig hoor....
Al vier kilo kwijt zonder mokken....
Veel wandelen... minder eten... geen alcohol... en een ijzeren wil....
Laat ik maar gewoon koken dus...
Van.... en omdat het buien nu regent en de temperatuur dalend is, heb ik even tijdelijk geen zin in zomer voedsel maar weer eens in normaal warm eten....
Wat te denken van een witlof schotel...
Ik ga ervoor...!
En zowaar na afloop houd ik eten over omdat Willem geen tweede bord neemt...
De honden daarentegen smullen van de restjes...
En dat is dan weer goed voor magere Blitz. .
Van... zelfs Bengel blijft vandaag gezellig  binnen met dit weer...
Ze huppelt zo nu en dan tussen de honden door, die haar heerlijk met rust laten.... ze slaapt eens op bed... dan weer op de leuning van mijn stoel of op de bank...
Van... oké hard werken vandaag naar wel een knus dagje met mijn menagerie om me heen...
En wat kleuren de bomen al prachtig in het waterige avond zonnetje. ..
Van.... de avond vullen we trouwens met gezellig kletsen.... een Engelse crimi kijken. .
Ik zet weer eens steken op de brei pennen na het fiasco van de vorige keer en we kijken 1 tegen 100....
Hoe burgerlijk kan het ook hier er aan toe gaan....
Wat kan je je soms slim voelen als je zomaar 5 antwoorden weet voor ze in beeld verschijnen...
Zelfs Willem kijkt vanuit zijn ooghoeken verbaasd maar onder de indruk....
Van... zo'n Netflix loze man vind ik wel wat voor een keertje...of twee... of drie....
Het boord is af... de eerste twee toeren kabel patroon zitten erin... ik ben weer wat wijzer.... en mijn eigenwaarde is ietwat gestegen...
Tijd om mijn bed op te zoeken....
Morgen wellicht meer te melden... dan gaan we shoppen in Duitsland....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten