maandag 13 augustus 2018

13 augustus 2018

Dag van:
Na zo'n tweede nacht matras begint dat lijf dan toch uit de kreukels te komen en begin je je uitgeruster te voelen....
Van... wel nog vanmorgen mijn handen op de vloer zetten om omhoog te komen maar dat werd tasten in het luchtledige.... oh ja. .. mijn eigen bed... ik kan er gewoon een been naast zetten...
Geen tentzeil in mijn gezicht... wel de zon.... maar oké, die is welkom. ..
Waar heb ik nou mijn slippers gelaten.... voordeel van dat tentje was toch dat alles binnen hand- en voet bereik was....
Van... eerste geluid van Willem...."ik ben niks aangekomen of afgevallen"...
Hmmzzzzz.... lijkt me toch positief.... maar nee.... meneer denkt gewoon een kilo per dag af te vallen....
Nou schat, dan mag je nog wel de helft van het eten laten staan en 10 rondjes door het Zeegbos lopen......
Van.... de eerste aanblik als je je ogen open doet... wasgoed, wasgoed, wasgoed... over rekjes.... over deuren.... over balustrades.... over leuningen van stoelen....
Van... maar als je dan je neus de vrije loop laat..... overal geur van magnolia en jasmijn (wasverzachter)....
Van... mijn hersens laat ik nog even rusten want als ik eraan denk dat die was ook allemaal opgevouwen moet worden en terug in kasten moet, kruip ik zo mijn bed weer in...
Van... heej ... een regenbuitje.....
Euh...neeeeeej... geen regen.... m'n was hangt buiten.....
Willem, redder in nood neemt een  spurt en redt de was grotendeels...wat dat betreft hoef je niet op dieet schat.... je bent nog snel genoeg....
Van.... wat betreft om rekken was heen manoeuvreren is door een ander verhaal.... maar goed.... dat is een kwestie van buik inhouden of onderdoor kruipen....
Van... het is trouwens helemaal Willems dag vandaag....
Het is de dag van de linkshandigen....
Zal ik eens flauw doen...
Het s zelfs dubbel feest, want hij heeft er twee.....
Oooooh Wampie...!!
Van.... de hemel heeft wat opgespaard aan regen de afgelopen weken zeg...
Ze stort het geloof ik in één keer allemaal naar beneden....
Niet alleen de zegen maar ik de regen komt van boven...
Wat een hoosbuien!!....
Van... buiten koelt het dan wel af, maar binnen allerminst...
Al zet ik alle ramen en deuren tergen elkaar open, de hitte blijft in de binnen muren zitten....
Dan mag het huis zeer goed geïsoleerd zijn, het heeft ook zo zijn nadelen dus...
Van... wie nu nog één keer het woord was in de mond neemt kan een persoonlijk rondje in die machine meedraaien. .
Heb er wel een sik van nu.....
Kreeg een goede tip van de duopartner van Willem om wasmiddel en verzachter te haken bij de Action... maar tja... die haat liefde verhouding van mij met die Action hè....
Beetje zuinig aan doen na vijf weken vakantie kan geen kwaad ....dus denk dat ik die Action maar even mijden moet....
Van..... school voorbereidingen....
Het eerste telefoontje..... de eerste mail..... het eerste klusje voor een presentatie.... een aanzet maken voor het rooster.... de mail eens opschonen.... en yeah.... ik weet al mijn wachtwoorden nog....
Toch een paar uurtjes mee zoet vandaag....
En zo langzamerhand rol je er dan toch weer in....
Morgen maar gewoon niks doen.... ik heb tenslotte nog één dag vakantie. .!
Van.... oh stoere Willem.... nou ja.....
Vanmiddag heeft hij een high tea aangeboden gekregen van een vader van een oud leerling....
Hoe lang zou het rijden zijn, vraagt Willem...
Waar moet je zijn, vraag ik.....
Brummen dus...
Hoe laat moet je er zijn....?
Half drie...
Nou dan mag je wel om kwart voor twee de deur uit.....
(zijn rijstijl kennende)....
Hij heeft veel zin in het bezoek maar de high tea baart hem dieet zorgen....
"Vanavond hoef ik niks te eten hoor"... zijn zijn woorden als hij de deur uitgaat....
Van.... rond vijf uur hoor ik de deur open gaan en stapt Willem naar binnen...
Leuk gehad....?
Ja, erg gezellig.... de verhalen stromen de kamer in....
Ja,  en ook erg lekker gegeten... cup cakes, en sandwiches en zo. .
Euh..... of hij op tijd was. ...?
Ja euh... nou.... het was niet in Brummen maar in Beuningen....
Of all places..... daar woonde mijn moeder vroeger.... en dat is notabene de geheel andere kant op dan Brummen....
Ik vraag maar niet met hoe hij er gekomen is.... hoeveel hij om moest rijden. .. en hoe laat hij er was.....
Niet alleen de dag van de twee linkerhanden..... maar ook van de twee linker hersenhelften....
Van.... enfin, het wordt etenstijd... Babeth wil graag lasagne eten en dat haal ik dus...
Vandaag niet zelf gemaakt maar uit een kant en klaar bakje.... het blijft tenslotte vakantie en na al die wassen vind ik iets in de oven zetten, voldoende werk....
"Ik hoef niet zoveel hoor...... een half bakje of zo"...... roept Willem vanuit de kamer...
Huh.... jij wilde toch niks eten vanavond....
Van... gelukkig had ik al zo'n vermoeden tijdens het boodschappen doen dus heb ik voor de zekerheid ook maar een bak halfvolle aardbeienkwark meegenomen... de magere was er niet....
Ik bied hem dus de kwark aan....
Hij leest aandachtig het etiket... ziet halfvol staan... vraagt waarom ik geen magere heb gehaald.... kijkt nog eens bij de calorieën wijzer.... en zegt..."Oké.... een half bakje dan.....
Ik geef hem het halve bakje en Babeth en mijzelf het bakje lasagne met pittige gehakt en iedereen is stil...
Eventjes dan. .. want een minuut later horen we "als jullie niet meer lusten, neem ik het wel".... ofwel 'Waag het dat bakje leeg te eten'....
Babeth waagt dat. .. zij geniet van lasagne en eet alles op....
Willems gezicht kijkt bijna verongelijkt....
Ach tja... mijn laatste restje dan maar voor Willem....Ik eet nog wel een boterhammetje....
Van.... maar van de rollo toetjes krijgt hij niks...!
 Van... wel vijf keer gaat s avonds de koelkast open en dicht.... kijken naar eten schijnt ook honger te stillen...
Dan neemt hij maar een liter water met een beetje siroop en gaat the tyrant kijken....
Ik neus nog maar eens in de brei bladen.... op zoek naar een bruikbaarder patroon dan de vorige....
Willems duo partner appt me de foto van haar zojuist geboren kleinzoon.... een beauty....
En.... brei fanaat zoals ook zij is en nu natuurlijk zich helemaal uit kan leven met zo'n lief klein wonder van nieuw leven met doorgroei mogelijkheden,  oppert ze samen een brei clubje te beginnen. .
Van. . dat lijkt me wel wat... zo eens in de drie weken samenkomen met andere breisters.... verplicht ontspannen, ideeën uitwisselen en elkaar verder helpen. .
Die afspraak staat... eerst even de eerste weken school door en dan maar eens samen plannen smeden....
Ik héb er zijn in....
Van... daar gaat Willem weer richting koelkast....en eindigt bij de dropjes trommel... eentje dan... kan geen kwaad toch...?
Nee hoor lieverd... je hebt kranig volgehouden vandaag....(voor jouw doen dan)...
Ik ben naar boven... hou vol hè!!....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten