donderdag 9 augustus 2018

8 augustus 2018 Dag 12 Wilsumer Berge en Hellendoorn

Dag van:
PANIEK IN DE TENT!!!
Nou eigenlijk net daarbuiten....en eigenlijk ook weer niet....
3.00 uur.... zeg maar net en half uurtje in slaap na de gezellige nacht buren...
Storm!!!!
De tent zwaait heen en weer maar blijft staan....
Onze wel... twee andere tenten niet....
De honden hebben het niet meer... gehijg... gepiep...
Tja die vier muren in huis kunnen iets meer hebben dan een tent lieve hondjes....
Van... Willem en ik in slaap tenue maar buiten... omgewaaide stiekem rapen.... weggewaaide handdoeken.... van tafel afgeblazen bekers...
En de overburen maar timmeren op de nieuwe haringen van extra scheerlijnen...
Er komen al meer mensen kijken.....
Van... we mogen zelf wel uitkijken dat we niet omwaaien.... zulke harde windstoten zijn er...
Borre blijft onrustig.... en Blitz denkt, laat ik eens lekker meedoen...
Van....kwart over vier....we liggen er weer in....
Zes uur... de honden hebben het niet meer en Willem gaat met ze wandelen...
Dan wil hij onder de douche en roept mij....
Een kleine twee uur slaap achter de rug Willem....!!
Bij terugkomst ga ik nog een half uurtje liggen... net als eindelijk de wind ook wat gaat liggen... maar dan is het echt tijd om zelf ook te zorgen dat ik als de wiedeweerga in de kleren kom want vandaag - dagje Hellendoorn met de(klein)kinderen uit Haarlem....
Van....navigatie geeft aan dat het zo'n  kleine drie kwartier rijden is...
Eerst even tanken... wat scheelt dat nog steeds vergeleken bij Nederlandse benzine prijzen.... dan op naar Hellendoorn...(de geboorteplaats van Babs notabene)...
Van.... en ja hoor... denk ik precies op tijd te zijn, is er weer eens een omleiding... volg A....
Maar goéd dat Twente zo mooi is... een mens ziet nog eens wat van de wereld zo...
En tenslotte .... op zulke dagen kom je nooit te laat,  hooguit wat later....
Van... maar gelukkig overkomt dat de kinderen op hun reis ook dus sta ik nog een half uurtje op de parkeerplaats te wachten terwijl ik de auto's vol op de achterbank wiebelend kinderen,  maar zie komen en rond springende jongeren enthousiast hoor roepen dat ze naar binnen willen. ..
Van.... en dan kunnen wij ook. . ze zijn er...
Omaaaaaaa... stunt show....!!!!
Van....6 mannen die wat met duiken hebben....
Jeetje wat een hoogtes...
Eén duiker hecht er waarde aan brandend en al naar beneden te duiken...
Had ik zojuist nog gedacht dat met dit weer deze mensen toch wel een lekke job hebben zo om de twee uur het water in... zo denk ik nu - had deze man het al niet heet genoeg-....
De laatste duiker is te eng om naar te kijken... vanaf 25 meter...
Het bassin moet vanaf die hoogte lijken op een emmertje water....
Er zijn toch wel erg veel manieren om je geld te verdienen zeg maar...
Van.... tja. . en dan de wildwater baan in.... waarbij ik één ding geleerd heb.... beleefd zijn kan je ook tegenwerken...
Zo laat ik iedereen netjes voorgaan in dat ronde bootje... zelf zit ik dus bij de ingang....
Neem dit van mij aan.... ga NOOIT bij de ingang zitten.... je komt er niet droog uit....
Waar was al dit water toen ik het gister met die hitte zo nodig had...
Enfin... klets en klets nat met een natte klieder jurk om me heen, vervolg ik mijn weg door het park....de kleinkinderen in mijn kielzog...
Van.... op naar het theater...Kareltje en Jasmijn....
Het is alsof ik Willem zie.... ook de kinderen valt het op....
Zelfde humor.... zelfde grapjes en taalgebruik....
Ook een beetje zelfde persoonlijkheid.... dat stukje selfkicker en entertainer....
Later kom ik erachter dat ze dezelfde liefde delen....Toon Hermans.....
Van.... kunnen wespen plassen oma....?
Goede vraag.... slecht antwoord dat ze uit hun poepertje poepen en plassen, want daar zit natuurlijk dat steekding (de angel) al in....
Van.... als de wespen meer op de salami afkomen dan op de zoetigheid op tafel weet Michael heel zeker dat wespen vleeseters zijn... of zijn het nou tóch vleesruikers.....
Van.... Robbert en Tamara gezellig samen in de boomstam te water en allemaal samen in een ander bootje...ook al allemaal waterstralen.... net als in de speeltuin net...
Eén ding weet ik zeker. ..... dit park heeft wat met water....er de aquafun met al zijn water glijbanen erbij, ook....
De helft van de attracties kan je wel sluiten als hier het water op rantsoen moet.....
Van.... al de hele tijd houdt oma de plas op...."ach lukt nog wel" is mijn kreet....
En dan.... als het echt niet kan, blijkt er in de wc een ongelukje te zijn gebeurd en wacht men op de park arts. ...
Met de benen tegen elkaar probeer ik me te bedenken wat voor ongelukje je nu toch op een wc kunt krijgen....
En als ik (alweer) bij een attractie water hoor kletteren, moet ik echt mijn best doen mijn blaas toe te spreken het nog even vol te houden....
Van.... bij de rioolrat...."oma ik dacht dat ik nooit meer onder de grond uit kwam" ....
Van.... eten.... en tot de conclusie komen dat je toch liever een hamburger dan kipnuggets wilde achteraf....
Mama biedt hem een stukje aan...."Nee mama die is voor jou.... soms maak je gewoon de verkeerde keuze en dan moet je het daar mee doen"... wijze les ... mooi gezegd, klein mannetje van oma...
Van... oma trakteert voor de tweede keer op die prachtige met spekjes versierde donuts...
Luna:..."Oh oma je bent echt een omuts".....
Van.... ondertussen op de camping....
Victor, het jongetje uit Wit Rusland is gearriveerd en vindt de honden helemaal het einde....
En weer een appje... of ik al naar huis kom.....
En nog een appje.... of het gezellig is (ofwel... kom je al)
Een.... volgende appje.... de gasfles is leeg.... ofwel... tomatensoep willen koken die maar niet warm wilde worden...... ofwel... ik heb je nodig Wampie....
Van... maar ik vermaak me wel.... waterbaantje hier.... waterbaantje daar ..... bootje zus... treintje zo..... terrasje. .. klimrek....
En weer een appje.....het duurt wel lang....
Van... vuurwerk in het park gaat niet door ivm droogte.... het is inmiddels acht uur... park sluit om half tien... maar ik heb het wel gezien....
De kinderen willen de waterbaan nog één keer in en oma wil weer naar de camping.....hem natte jurk meer voor mij...
Dag lieve allemaal... het was een fijne dag.... en ga niet bij de ingang van het bootje zitten....
Van.... in het winkeltje bij de uitgang nog gauw wat souvenirs scoren voor Emma en Josefiene.... een bling bling schatkistje.....
En de terugreis aanvaarden....
Van... weer zie ik heel wat dorpjes van Twente..
En in de schemer kom ik drie kwartier later aan op het veldje waar en aan de picknick tafel en aan de camping tafel druk spelletjes gedaan worden....
Van.. Willem knapt zienderogen op als ik er ben...(toch een lekker gevoel)....
Ook van Esther hoor ik dat hij met de ziel onder de arm loopt bij mijn absentie (het voelt steeds beter... grijns gniffel gniffel...)
Van... maar dan is mijn koek echt op na een nacht van twee uurtjes slaap en een dag pretpark.... de blog komt wel... nu dus...!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten